طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

فنگ شویی در معماری چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 19 آبان 1400 در ساعت 15 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فنگ شویی را می توان یکی از مهم ترین اصول در طراحی داخلی و یا به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل در نظر داشت .

واژه ی فنگ شویی از دو بخش تشکیل شده است . فنگ در زبان چینی به معنای باد و شویی به معنای آب می باشد .

جالب است بدانید که می توان فنگ شویی را در عین حال یک علم و یا هنر نیز نامید . پیشینه ی این نسل به چین باستان مربوط می شود .

این اصل بر این باور است که با چیدمان صحیح وسایل منزل و یا به طور کل هر محیطی می توان به آرامش و شادی در زندگی دست یافت .

فنگ شویی با آشفتگی و عدم وجود نظم در محیط بیگانه است و به دوری از این وضعیت بسیار تاکید دارد .

حال که اندکی با این اصل آشنا شده اید هدف ما در شرکت معماری هیرادانا این میباشد که شما عزیزان را با اصول این علم آشنا کنیم تا در زندگی شخصی خود بتوانید از آن استفاده کنید .

فنگ شویی در معماری چیست ؟

برای رعایت این اصل لازم است به یک سری نکات در دکوراسیون منزل پایبند باشید .

علم فنگ شویی بر این معتقد است که انرژی به نام چی در محیط وجود دارد ، که هرگز از بین نمیرود بلکه مدام از یک فضا به جایی دیگر می رود . این انرژی به دو صورت مثبت و منفی می تواند در محیط وجود داشته باشد .

زمانی که شکل مثبت این انرژی یعنی همان شی در محیط وجود داشته باشد ، نشان از این است که توانسته اید به درستی از این اصل پیروی کنید و به تمامی قوانین آن پایبند بوده اید . اما در نوع منفی این انرژی افراد از طراحی داخلی نامنظم و بر خلاف قوانین فنگ شویی پیروی کرده اند به طوری که این وضعیت مانع از گردش انرژی شی به صورت مثبت شده است .

به طبع جریان یک انرژی منفی در منزل باعث بوجود آمد ناراحتی و استرس خواهد شد .

عناصر

پنج عنصر در اصل فنگ شویی وجود دارد که هر کدام از آن ها به شرح ذیل می باشد .

  • آتش
  • خاک
  • آب
  • چوب
  • آهن

جالب است بدانید که اصل فنگ شویی رابطه ی بسیار خوبی با طبیعت دارد . از این جهت تمامی این پنج عنصر به آسانی در طبیعت یافت می شود .

هر یک از عناصر مذکور شکل و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند . از این رو باید با دقت فراوان از آن ها در طراحی داخلی و یا بازسازی ساختمان استفاده کرد .

نقشه ی باگوآ

این نقشه شهرت بسیار بالایی دارد . باگوآ به هشت قسمت تقسیم شده است و در مرکز آن که مهم ترین قسمت نقشه نیز می باشد ، نشان از سلامتی و آسایش است .

دوستان ، شغل ، رابطه ، دارایی بخشی از خانه های این نقشه می باشد . خوب است بدانید که بر اساس این نقشه می توانید مسیر حرکت انرژی مثبت در خانه را نیز پیدا کنید .

از این نقشه می توان در هر محیطی فارغ از نوع کاربری آن استفاده کرد .

نظم

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم ، خوب است بدانید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین اصول فنگ شویی رعایت نظم در محیط است . بهم ریختگی محیط می تواند شامل عدم نظم در چیدمان لباس ها باشد که خود مانعی برای گردش انرژی است .

پس لازم است در اولین گام برای رعایت این اصل اقدام به تمیز و مرتب کردن محیط مورد نظر کنید .

تیزی در محیط

جالب است بدانید که وجود وسایل لبه تیز در دکوراسیون داخلی مانع از جریان یافتن انرژی مثبت می شود . به این منظور لازم است تا حد امکان از این وسایل برای طراحی داخلی منزل و یا فضای مورد نظر خود استفاده نکنید . هم چنین رعایت این اصل در هنگام بازسازی ساختمان و یا حتی طراحی نما نیز می تواند تا حد امکان کمک کننده باشد .

لازم است به سراغ خرید وسایلی بروید که به صورت گرد طراحی شده اند .

فنگ شویی در معماری چیست ؟

راه روهای طولانی و مستقیم

وجود راه های طولانی در منزل حرکت انرژی شی را سریع تر از حالت عادی خواهد کرد . از این جهت این انرژی در منزل پایدار نخواهد بود . بنابراین خوب است برای اصلاح این موقعیت اقدام به بازسازی ساختمان کنید .

روش دیگر برای حل این موضوع استفاده از گلدان و یا اکسسوری های گوناگون در مسیر یکنواخت و طولانی می باشد .

پنجره

برای ورود انرژی به درون خانه ، باید به پنجره ها و درها توجه داشته باشید . زیرا راه ورود شی از این قسمت ها می باشد . بنابر این می توان گفت وجود تهویه در منزل اهمیت بسیار فراوانی دارد .

رنگ

استفاده از رنگ ها همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است . فارغ از علم فنگ شویی رنگ ها همواره می توانند بر روی احساسات انسان ها تاثیر گذار باشند .

استفاده از رنگ های روشن در علم فنگ شویی بسیار توصیه می شود . زیرا رنگ تیره فضا را سنگین خواهد کرد و در نتیجه از جریان شی نیز جلوگیری خواهد شد .

استفاده از رنگ در نمای ساختان نیز اهمیت فراوانی دارد . بنابراین می توانید با بازسازی نما اقدام به اضافه کردن رنگ در این قسمت کنید .

شما می توانید از رنگ ها علاوه بر دیوارها ، بر روی دیگر وسایل موجود در منزل نیز استفاده کنید . هم چنین خوب است بدانید که استفاده از رنگ های ملایم نیز برای این اصل مناسب نمی باشد و بهتر است رنگ های پرانرژی را به این منظور جایگزین کنید . شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شرکت معماری هیرادانا تماس حاصل بفرمایید .

اجسام سنگین

به کار بردن اجسام سنگین در طراحی داخلی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد از این روی پیشنهاد می شود از مجسمه های سنگین در دکوراسیون داخلی منزل  به این منظور استفاده کنید .

زمان

استفاده از ساعت در چند نقطه ی منزل نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن پایبند باشید . شما می توانید در هر جایی از منزل مانند آشپزخانه و یا پذیرایی از ساعت استفاده کنید تا همیشه زمان را در دست داشته باشید .

آینه

استفاده از وسایلی نظیر فلزات و آینه نیز در این اصل بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است این وسایل به جریان انرژی کمک بسیاری زیادی خواهد کرد .

شما می توانید از این آیتم ها در طراحی نما نیز استفاده کنید .

نور

سعی کنید تا جایی که می توانید از نور خورشید استفاده کنید . نور طبیعی باعث جریان یافتن انرژی شی در منزل خواهد شد . بنابراین خوب است به هنگام بازسازی نما اقدام به ساخت پنجره کنید .

هم چنین شما می توانید در صورت لزوم اقدام به بازسازی ساختمان کنید تا بتوانید از نور خورشید استفاده کنید .

فنگ شویی در معماری چیست ؟

زنانه و مردانه

ممکن است در نظر اول این مورد برای شما عجیب باشد اما خوب است بین وسایل تعادل ایجاد کنید . از وسایل ظریف برای القای حس زنانه و از وسایل بزرگ و سنگین به عنوان حس مردانه استفاده کنید . به یاد داشته باشید که نسبت را به هنگام به کار بردن این وسایل در طراحی داخلی رعایت کنید .

کریستال ها

استفاده از این آیتم بسیار حائز اهمیت می باشد . به یاد داشته باشید که کریستال را در قسمتی از خانه قرار دهید که ثابت باشد و مدام تغییر نکند تا انرژی به صورت ثابت در محیط پخش شود .

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با اصل فنگ شویی و ویژگی های آن آشنا کرده ایم . هم چنین شما آموختید که می توانید از این اصل در هر جایی حتی طراحی نما نیز استفاده کنید .

وجود انرژی های مثبت در خانه می تواند بر روح و روان افراد تاثیر گذار باشد پس بهتر است برای دستیابی به این انرژی از اصل فنگ شویی پیروی کنید .

شرکت معماری هیرادانا می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور باشد بنابراین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل بفرمایید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :