طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی پلان خانه

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 14 آبان 1397 در ساعت 10 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا علاوه بر بازسازی ساختمان ، تعمیرات ساختمان ، بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی ، تخصص در زمینه طراحی پلان خانه نیز دارا می باشد. افراد زیادی با این مسئله روبرو شده اند که خانه ای را انتخاب میکنند که فکر میکنند برای خود و خانوادشان ایده آل است ولی وقتی به آنجا نقل مکان میکنند متعجب میشوند که چرا این خانه برای آنها مناسب نیست . بسیاری از ساکنین اشتباهات یکسان و رایجی وقتی به نقشه و پلان یک خانه نگاه میکنند را مرتکب میشوند . خواه شما پلان خانه خود را به یک معمار برای طراحی بدهید و یا به دنبال خانه مناسب در ساختمان های ساخته شده باشید ممکن است این اشتباهات را انجام دهید . ما در این جا به 9 مورد از این اشتباهات رایج میپردازیم که میتواند به شما برای انتخاب نقشه خانه مناسبتان کمک کند .

1-هر پلان و نقشه ای مناسب با سبک زندگی شما نیست !

یکی از بزرگترین اشتباهات وقتی دارید نقشه خانه خود را انتخاب میکنید این است که فراموش میکنید خانواده خود را در حال پخت و پز در آشپزخانه یا وقتی روزی بد را تجربه کردید و در خانه هستید چه حسی دارید و خانه چگونه در حس و حالت شما تاثیر میگذارد . قبل از انتخاب پلان خانه تان بهتر است سبک زندگی خود را کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید . آیا دوست دارید خانه تان در همه جا یک شکل باشد و یک داستان داشته باشد و یا هر قسمت داستانی متفاوت را برای شما تعریف کند ؟

آیا یک خانه با پلان باز را میپسندید یا اتاق های جدا شده با حفظ محرمیت و فضای خصوصی را ترجیح میدهید  ؟

آنچه را که باعث میشود در خانه احساس راحتی کنید و آرامش داشته باشید را انتخاب کنید.

2- هنگام انتخاب یک نقشه خانه ، ذهن خود را از فکر تغییرات آن خالی کنید

اگر در حال ساخت و یا خرید یک خانه هستید یکی از بهترین راه ها برای تجربه و حس خانه قدم زدن در آن و یا دیدن نقشه و عکس های سه بعدی آن است که حال و هوای فضا برای شما قابل درک باشد . این تصمیم که در آینده و یا بعد از نقل و مکان این قسمت را تغییر میدهم و یا اینکه این دیوار را خراب میکنم و یا بالکن را به یک اتاق تبدیل میکنم کاری اشتباه است . با توجه به سیستم سازه ای و تاسیساتی و بسیاری موارد دیگر 50 درصد تصمیماتی که میگیرید عملی نمیشوند و به بنبست میخورند پس بهتر است که پلانی را انتخاب کنید که نیازی به تغییر آن نداشته باشید.

3- اشکالی ندارد اگر از پلان چیزی سر در نمیاورید !

اگر در حال ساخت خانه جدیدتان هستید و یا به دنبال خانه میگردید ، اولین موردهایی که مشاهده میکنید نقشه های معماری و پلان خانه است . در حالی که برای معماران و متخصصان این حرفه این نقشه ها بسیار طبیعی هستند ولی برای بیشتر افراد ممکن است درک پلان و نماد های آن دشوار باشد و نتوانند آن را درک کنند . فرض را بر این نگیرید که درها ، پنجره ها ، مبلمان و وسایل آشپزخانه در پلان های معماری کاملا شبیه به واقعیت هستند و اگر متوجه سمبول ها و این نشانه ها نشدید خجالت نکشید و راحت سوال بپرسید .

4- اطمینان حاصل کنید که خانه شما در آینده برای شما هزینه های زیادی ایجاد نکند

هیچ چیزی مانند هیجان زده شدن از موتیف های معماری که در پلان و نقشه های معماری بسیار زیبا هستند و بلاخص وقتی در داخل آن فضا قرار میگیرید احساسی بمراتب بهتر و دلپذیر تر دارید ،  نیست . جزییاتی مانند پنجره های سرتاسری که از کف تا سقف کشده شده اند ، نورگیرهای سقفی و مواردی مانند اینها تاثیر بسزایی در گرمایش و سرمایش خانه شما دارند و شما وقتی متوجه اینها میشوید که قبض ها به دستتان میرسد . شاید در مرحله ساخت و ساز و انتخاب پلان مناسب نگران این موارد نباشید و یا نخواهید که هزینه بیشتری برای کاهش مصرف انرژی انجام دهید ولی مطمئن باشد که هزینه هایی که در آینده متقبل خواهید شد چندین برابر هزینه فعلی خواهد بود .

در مقالات دیگر از شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا سایر نکاتی را که در طراحی پلان خانه باید در نظر بگیرید را معرفی خواهیم کرد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات