طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی انباری متروکه به خانه

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 شهریور 1398 در ساعت 11 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از آنجا که هدف ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا معرفی برترین و جذاب ترین آثار معماری در اقصی نقاط جهان است ، امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط  بازسازی و تعمیرات ساختمان و دکوراسیون اداری و دکوراسیون داخلی منزل  قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور لیتوانی را برای شما معرفی کنیم .

بازسازی منزل

این خانه ی 140 متری در سال 2018 به مرحله اجرا در آمده است .

این ساختمان که در گذشته انباری متروکه بود طی روند بازسازی منزل توسط استودیو معماری به یک آپارتمان تبدیل شده است و این پروژه نمونه ای از چگونگی تغییر ساختار معماری کم ارزش به معماری ایده آل و الهام بخش به روند احیای ساختمان ها و خیابان ها است .

تیم معماری تصمیم گرفت به جای تخریب ساختمان از ویژگی های موجود آن بهره مند شود . این آپارتمان که در طبقه همکف یک ساختمان قرار دارد سازگار با نیازهای امروزی ساکنانش است .

طراحی داخلی آپارتمان از کیفیت های موجود بهره می برد ، بنابراین معمار تصمیم گرفت ستون ها و سقف های بتونی در معرض دید را حفظ کند و آن ها را تبدیل به یک عنصر مهم داخلی کند .همچنین ناهمواری بتن اکسپوز نیز با صاف بودن دیوار های جدید برجسته میشود .

بازسازی ساختمان

معمار در بازسازی ساختمان با ایجاد یک حیاط داخلی در خانه توانسته است فضایی آرامش بخش متناسب با روحیات و علایق ساکنین خانه فراهم کند . هم چنین حضور دیواری صیقلی و لعابی تیره در قسمتی از خانه یکی از ایده های معمار برای برجسته کردن فضایی این آپارتمان و یاد آور گذشته این خانه یعنی همان انبار متروکه است.

درب ورودی آپارتمان روبرو حیاط داخلی است بنابراین برخورد با فضای خارج از همان لحظه ورود به آپارتمان آغاز میشود . هم چنین حضور این حیاط داخلی در بدو ورود به حفظ حریم شخصی خانه کمک میکند .

بعد از گذشتن از ورودی ، شما وارد فضای آشپزخانه و غذاخوری میشوید . طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  از جنس استیل های ضد زنگ به رنگ خاکستری است و دیوار این قسمت از آجرهای به جای مانده از انبار قدیمی است که تعمیر و رنگ جدیدی به آن زده شده است و در  جلوی آشپزخانه نیز فضای غذاخوری است . ترکیب رنگ استیل کابینت ها با پارکت چوبی تیره رنگ کف به همراه میز و صندلی های خاکستری قسمت غذاخوری ، قسمت آشپزخانه و غذاخوری رو ممتاز و هارمونی خاصی از رنگ های سرد را برای این قسمت به ارمغان آورده است .

طراحی و اجرای کابینت

بعد از گذر از این فضا وارد فضای نشیمن خانه میشویم که با حضور مبلمانی اندک که ترکیب خاکستری دارد مواجه میشویم با دید فوق العاده از پنجره های سرتاسری روبروی این فضا برای ساکنین خانه . حضور فرشی رنگارنگ در این قسمت تمام قسمت های خاکستری و سرد خانه را با خود ترکیب میکند و حسی گرم به این فضا منتقل میکند . هم چنین همان دیوار آجری که در آشپزخانه وجود داشت نیز به صورت دیواری جداکننده در این قسمت حضور دارد و دو سمت آن باز است تا ساکنین را به فضای پشت این دیوار آجری هدایت کند که فضای کار در آنجا وجود دارد . هم چنین حضور یک بخاری با لوله ای که تا سقف امتداد دارد و تابلوهای نقاشی که روی این دیوار آجری قرار دارد همه و همه به آرامش بخش کردن و برجسته کردن فضای نشیمن کمک میکنند .

از دیگر ایده های معمار در این پروژه استفاده از متریال چوبی برای دیوار قسمت جنوبی خانه است که در مواجهه با مواد صنعتی از جمله استیل ضد زنگ ، شیشه و بتن اکسپوز ، دیوار چوبی موجب گرمی فضای داخلی میشود و فضایی دنج را در خانه ایجاد میکند .

یکی از مزیت های این طراحی دکوراسیون منزل حضور پنجره های سرتاسری و قدی و وسیع است که باعث میشود تمام فضاهای خانه از نور طبیعی روز بهره مند شوند .

هم چنین حضور تابلوهای نقاشی گرانبها یکی از مولفه های مهم فضای داخلی این خانه است که در نقاط خوبی از این آپارتمان قرار میگیرد و ساکنین خانه دائما با این قطعات هنری روبرو میشوند .

حمام این خانه نیز یک فضای نسبتا نیمه خصوصی مانند یک اتاق بزرگ طراحی شده است که از دو طرف از طریق درهای شیشه ای نیمه شفاف قابل دسترسی است که این حرکت باعث میشود نور طبیعی وارد حمام شود و آن را بزرگتر جلوه دهد . در انتهای اپارتمان اتاق خواب ها قرار دارد که در کنار این حمام و سرویس های بهداشتی فضایی خصوصی تر را برای ساکنین ایجاد کند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات