طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا لاکچری

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 19 اسفند 1399 در ساعت 15 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویژگی های طراحی ویلای لوکس و خاص

طراحی ویلا لاکچری

برای طراحی ویلا و بازسازی آن باید اصول و قوانین خاصی را رعایت کنید و در طراحی ویلا لوکس حتماً باید میان پلان و فرم هماهنگی  وجود داشته باشد یعنی باید قرارگیری هر کدام از قسمت های ویلا با یکدیگر حتماً هماهنگ و تناسب داشته باشند .

یک اصول دیگری که باید رعایت شود نحوه قرارگیری ساختمان از لحاظ موقعیت و شرایط آب و هوایی می باشد که باید به آن توجه شود .

یکی دیگر از نکات مهم  دیگر طراحی دکوراسیون داخلی ویلا این می باشد که طراح باید طراحی داخلی را با دقت زیادی انجام دهد زیرا این دقت باعث می شود ویلای شما با سایر ویلا های دیگر متمایز شود .

طراحی ویلا لاکچری

نکته مهم دیگر در طراحی نمای ویلای لاکچری ، نمای بیرونی آن می باشد زیرا اولین چیزی است که در یک ساختمان به چشم می آید .

اصول دیگر در اجرای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای لاکچری که مهم است و باید به آن دقت کنید نحوه چیدمان وسایل می باشد و این امر اهمیت بسیار زیادی دارد .

  • طراحی نمای ویلای لوکس

    طراحی ویلا لاکچری

در طراحی نمای بیرونی ویلای لاکچری باید این چند اصول را رعایت کنید :

_ رعایت هماهنگی رنگ ها در نما

اگر می خواهید کیفیت بصری ویلا کاهش نیابد باید از رنگ های مناسبی در طراحی نما ویلا استفاده کنید به همین دلیل انتخاب رنگ های مناسب در طراحی نمای بیرونی مدرن اهمیت بسیاری دارد و حتماً باید با سایر عناصر همخوانی داشته باشد .

حفظ سادگی در نمای ویلا

طراحی ویلا لاکچری

یکی از اصولی  که در طراحی نمای بیرونی ویلای لوکس باید رعایت کنیم حفظ سادگی و همخوانی می باشد .  پیچیدگی زیاد باعث می شود جزئیات به کار رفته در نمای خارجی دیده نشود و باعث از بین رفتگی زیبایی آن میشود بنابراین  نمای آن هرچه ساده تر طراحی شود بر کیفیت آن تاثیر بیشتری دارد .

هماهنگی عناصر  در طراحی نمای بیرونی

طراحی ویلا لاکچری

باید به این نکته توجه داشته باشید که میان تمامی عناصری که برای طراحی نما ویلا در نظر دارید  حتماً باید پیوستگی وجود داشته باشد  و از اجزای پراکنده تشکیل نشود و به همین دلیل حتماً باید تحت نظر یک شکل کلی طراحی شود .

نورپردازی نمای ویلا در طراحی لوکس

نورپردازی نمای خارجی ویلا از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا نورپردازی باعث میشود ویلا در شب بسیار زیبا دیده شود و در نورپردازی هدف این است که ابتدا ویلا به چشم بیاید و بعد نورپردازی به کار رفته در آن جلب توجه کند .

اصول و ضوابط طراحی ویلای لوکس

_تامین نور مورد نیاز

طراحی ویلا لاکچری

نورپردازی در طراحی ویلا کلاسیک و مدرن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد طراحی باید به گونه ای باشد که  تمام فضاهای ویلا نور کافی داشته باشد و تا جای امکان باید از نور طبیعی بهره گرفت .

هنگامی که نور به داخل ویلا می تابد باعث می شود که شادابی و سرزندگی خاصی به ارمغان بیاید عوامل مهمی که باید در نمونه طراحی ویلای لاکچری رعایت کنید نورپردازی آن می باشد .

در اکثر ویلای های مدرن از پنجره های بسیار بزرگ استفاده می شود چون در غیر این صورت طراحی ویلا دارای ارزش نمی باشد مثلاً قسمت هایی مانند آشپزخانه و پذیرایی حتماً باید نور آفتاب مستقیماً به آنها بتابد و در طراحی ویلای لوکس باید جهت تابش نور خورشید حتماً بررسی شود و بر اساس آن فضای ویلا را طراحی کرد .

اگر در قسمت‌ های مختلف ویلای لوکس نور کافی نباشد باعث می‌شود که فضا کسل کننده و بی روح نشان داده شود و بعد از مدتی از آن خسته می شوید .

ایجاد قسمت های مختلف

یکی از موارد مهمی که بیننده به آن توجه زیادی دارد اندازه قسمتهای مختلف ویلا است در صورتی که یک اتاق با اندازه خیلی کوچک طراحی کنید چند متر از فضای واقعی ویلا را از دست می‌دهید و علاوه بر اینکه قسمت‌های مختلف ویلای مدرن باید از اندازه مناسبی برخوردار باشد بلکه  هماهنگی و تناسب آنها را با دیگر قسمت های ویلا اهمیت خیلی زیادی دارد .

طراحی فضاهای داخلی ویلا

طراحی ویلا لاکچری

در دکوراسیون داخلی ویلا باید به جاگذاری فضاهای مختلف توجه بسیاری شود مثلاً اگر در حمام از داخل آشپزخانه باید وارد شوید فکر خوبی نمی باشد و خوشایند نیست پس باید هر کدام از قسمت ها در جای درست و مناسب قرار بگیرند .

آشپزخانه و سالن مهمان باید به سمت نور خورشید طراحی شود و سرویس های بهداشتی در جایی قرار بگیرند که به دور از فضاهای عمومی باشند و اتاق خواب ها در قسمت خصوصی باید قرار بگیرند  تا در آن بخش به نسبت رفت و آمد کمتر باشد .

در ویلاهای مدرنی که به صورت دوبلکس ساخته شده اند پله ها باید طوری طراحی شوند که مانعی برای تابش نور نباشند . در کل باید تمام عوامل در جاگذاری قسمتهای مختلف ویلای مدرن رعایت شود .

طراحی ویلا لاکچری

قرارگیری درهای ورودی

 

تمامی درهای ورودی اصلی در طراحی ویلای مدرن حتماً باید در جای مناسبی طراحی شوند معمولامی‌توان گفت در جاهای خصوصی قرار نگیرند و یا جلوی نور نباشند پس باید در جایی قرار بگیرند که تمام افراد حاضر در ویلا بتوانند در آنجا رفت و آمد داشته باشند و علاوه  بر این در طراحی ویلا درب اتاق ها باید در جایی قرار بگیرند که راهی برای استفاده از سرویس های بهداشتی وجود داشته باشد .

در کل در طراحی ویلا لوکس باید جزئیات و نکات ریز حتماً رعایت شود تا ویلای شما از یک ویلای معمولی متمایز شود .

 

 

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات