طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 اسفند 1399 در ساعت 15 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله قبلی شرکت معماری هیرادانا به بررسی ویژگی‌ های طراحی ویلا به سبک مینیمال پرداختیم در این مقاله نیز قصد داریم سایر ویژگی های این سبک را به شما عزیزان ارائه دهیم با ما همراه باشید؛

اگر شما عاشق سادگی و طرح‌ های ساده و به دور از جزئیات اضافه هستید سبک‌ مینیمال مختص ویلای شما می باشد ، در ادامه  پنج ویژگی منحصر به فرد طراحی ویلا به سبک مینیمال را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا با به کارگیری آنان در طراحی ویلای خود فضای جذاب و زیباتری را ایجاد نمایید :

با گذشت سال ها مینیمالیسم تبدیل به یک شیوه زندگی و فلسفه طراحی محبوب و پرطرفدار شده است در ادامه به اختصار به شرح چند مورد از رموز طراحی استادان معماری در طراحی ویلا به این سبک می پردازیم؛

طراحی ویلای مینیمال چگونه تعریف می شود؟

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت دوم

 در حقیقت معماری مینیمال عبارت است از دستیابی به یک طراحی برتر از طریق سادگی ، حال این سادگی در فضا باشد یا در فرم ، جزئیات ، رنگ و … علاوه بر آن در طراحی ویلا های این سبک به جفت سازی دقیق فضاها جهت تبدیل آنها به فضایی خاص و منحصر به فرد نیز توجه می شود . در  واقع همین دقت ، سادگی و بی پیرایگی بودن باعث شده است که طراحی ویلاهای این سبک بسیار جذاب جلوه دهد و به همین دلیل معماران از طراحی فضاهای مینیمال بسیار لذت می برند زیرا آنان از گرما ، آرامش و زیبایی که در این فضاها خلق می شود به وجد می آیند .

  •  زیبایی خیره کننده طراحی ویلا به سبک مینیمال در چیست؟

_ کاربردی و عملکردی بودن فضا و سادگی در فرم

_ پوشش دیوار ها بدون هیچگونه تزیینات و طرح های پیچیده

_ طراحی دکوراسیون داخلی پرنور ، تمیز و دلباز

_ جزئیات ساده بدون هیچ گونه طرح های پیچیده و دکوراسیون خاصی

  •  کاربردی و عملکردی بودن فضا و سادگی در فرم

در حقیقت باید گفت که اولین اصل در طراحی این سبک سادگی و عملکردی بودن فضا می باشد . ویلاهای طراحی شده به این سبک دارای یک طرح ساده ، کارآمد و بی پیرایه با فضاهای داخلی بسیار جذاب و دلباز می باشد .

در پلان های باز به وضوح  طرح های داخلی که قابل پیش بینی و بدون پیچیدگی هستند مشاهده می‌شود پلان های باز ، فرم های ساده و همچنین وجود حداقل دیوارها در طراحی داخلی ، فضای ذخیره سازی ، تاکید بر طراحی نما ساده و همچنین نورپردازی از مهمترین ویژگی های طراحی ویلا به سبک مینیمال میباشد در این سبک حتی برای درب و پنجره ها نیز از نماهای ساده استفاده میشود. به طور کلی در این سبک از بیرون زدگی و زاویه های بیش از حد و منحنی‌های کامل جلوگیری می‌ شود .

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت دوم

 یکی دیگر از مشخصه های ویلاهای این سبک پروفیلهای ساده سقف می باشد .

  • پوشش دیوار ها بدون هیچگونه تزیینات و طرح های پیچیده

    طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت دوم

استفاده از یک متریال نمای یکدست و ساده بر روی دیوارها که در حقیقت بیشتر نشان دهنده خصوصیات متریال و بافت آنها می باشد می تواند به راحتی جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای را در فضا ایجاد کند.

در این سبک دیوارها کاملاً ساده و به دور از تزیینات می باشند .

  • طراحی دکوراسیون داخلی پرنور تمیز و دلباز

    طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت دوم

دیوار رنگ سفید یا روشن ، پالت رنگی خنثی ، جزئیات تمیز و مدرن ، به این گونه فضاها حس مینیمالیستی میگویند و جذابیت منحصر به فردی به ویلای شما می بخشد .

اتاقهای پرنور و جادار پرده های معمولی ، ساده و در عین حال منحصر به فرد برای ویلا های مینیمالیستی گزینه مناسبی محسوب می شود . تنها کافیست از مبلمان و لوازمی در طراحی داخلی مدرن استفاده کنید که اتاق زنده به نظر آید به عنوان مثال پیشنهاد می شود بگذارید نور طبیعی فراوانی به درون ویلای شما راه یابد این کار باعث می‌شود به جای یک فضای خسته کننده یک فضای دنج و گرم در ویلای خود داشته باشید .

  • جزئیات ساده بدون هیچ گونه طرح های پیچیده و دکوراسیون خاصی

طراحی فضاهای داخلی بسیاری از ویلاهای مینیمال از کابینت های بسیار ساده و غیره با جزئیات نه چندان زیاد اما بسیار تمیز استفاده می شود تنها کافیست هر چیزی را که به آن احتیاج دارید تهیه کنید  در این سبک تمام جزئیات ساده طراحی شده بیشتر جنبه عملکردی دارند .

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت دوم

1 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات