طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 اسفند 1399 در ساعت 12 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مینیمالیسم به معنای حداقل گرایی  و طراحی در اوج سادگی می‌باشد  مینیمال ریشه در گرایش مدرن دارد در حقیقت در این رویکرد (مینیمالیستی) ساده گرایی در سبک مدرن به اوج خود می‌رسد و تنها بر عملکرد و ضرورت تاکید می نماید .

با گذشت سال‌ها مینیمالیسم همچنان به عنوان یک فلسفه طراحی و همچنین سبک زندگی در میان عموم مردم بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی دارد ، این سبک از معماری در جهت دستیابی به یک طرح برتر در اوج سادگی می باشد سادگی که از طریق سادگی در فرم ، جزئیات ، رنگ و فضا به دست می آید .

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت اول

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا قصد داریم به بررسی ویلا های مدرن و مینیمال بپردازیم با ما همراه باشید .

  • ویژگی های کلی طراحی ویلا به سبک مینیمال

    طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت اول

سبک مینیمالیسم مانند سایر سبک ها دارای ویژگی های مشخصی می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم ؛

 در طراحی ویلا های این سبک ، ترکیب احجام ساده ، فرم اصلی را تشکیل می دهند . سطوح  یکدست و صاف بدون هیچ  جزئیات تزیینی شاخصه اصلی در طراحی نما سبک‌ مینیمال میباشد .

 در حقیقت ویلاهای سبک مینیمال به دلیل این که در اوج سادگی طراحی می‌شوند دارای جذابیت خاصی هستند که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید .

در انتخاب متریال نیز در این سبک محدودیت‌هایی وجود دارد و اغلب بیش از دو متریال نباید در طراحی نمای ویلا این سبک استفاده شود . متریال های رایج در ویلا های مینیمالیستی بتن به صورت اکسپوز و یا پرداخت شده و سیمان سفید می باشد .

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت اول

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ویلاهای مینیمالیستی پلان های باز با کم ترین اجزای صلب و دیوارها می باشد و تنها در مواردی که ضرورت ایجاد نماید از مرزبندی ساختاری فضا استفاده می شود به این ترتیب  فضاهای داخلی به صورت پیوسته و یکدست خلق می شود .

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت اول

در این نوع طراحی فضاهای داخلی که دارای کاربردهای همگنون می‌باشد در یک فضای وسیع و باز قرار می گیرند نکته مهم در اجرا این گونه از ویلاها این است که به دلیل تزئینات و عناصر اضافی باید توجه داشته باشیم که در جزئیات و اتصالات عناصر ساختاری به خرج داد تا خالص و ناب بودن کالبد و فضا دچار خدشه نشود .

در طراحی ویلا های مینیمالیستی سطوح وسیع استفاده می شود و این سطوح می توانند علاوه بر بازشوها ، سقف ، تیغه ها و یا حتی در برخی از طراحی ها پله ها را نیز در بر گیرد بدین ترتیب با استفاده از شیشه و شفافیت باعث می شود  اجزای صلب حضور کمتری در فضا داشته باشد و حسی از سبکی را در فضای القا نماید .

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت اول

طراحی ویلا به سبک مینیمال قسمت اول

باید حداقل گرایی و سادگی  در تمام اجزای ساختاری به راحتی قابل مشاهده باشد به گونه ای که اجزا تنها ضرورت وجود خود را در فضا عرضه نمایند . سطوح دیوار و سقف باید در اوج سادگی و بدون هیچگونه عناصر اضافی و کنج سازی به همدیگر متصل شوند و لبه های واضح و خشکی را ایجاد نماید در حقیقت در طراحی داخلی ویلا مدرن و مینیمال یکسری خطوط مستقیم و ممتد عمودی و افقی مبنای مرزبندی کاربرد فضایی می باشد .

 

 طراحی داخلی ویلا های سبک مینیمال تا حد زیادی با مبلمان انتزاعی و کارکردی تعریف می‌شوند در واقع در این رویکرد باید مبلمان دارای فرم های خالص و بدون تزیینات و در اغلب موارد به رنگهای سفید  و یا خنثی طراحی شود نورپردازی نیز هماهنگ با این سبک از مبلمان در فضاها طراحی و انتخاب می گردد در حقیقت حداقل گرایی و سادگی علاوه بر ساختمان ویلا فضای سبز و محوطه سازی را نیز در بر دارد به عنوان مثال با استفاده از سکوهای بتنی اکسپوز می توان فضاهای مختلف را از یکدیگر تفکیک کرد .

با شفاف سازی در طراحی نمای ویلا و حذف دیوار های صلب ارتباط قوی میان طراحی داخلی ویلا و محوطه بیرونی می توان برقرار کرد و به آرامی عناصر طبیعت اطراف ویلا را به درون ویلا راه داد و در آخر هم باید به این موضوع اشاره کنیم که این سبک به دلیل این که در اوج سادگی طراحی می شود و اغلب از رنگ های سفید و رنگ روشن در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا استفاده می شود و همچنین به دلیل اینکه حداکثر استفاده مفید را از فضاهای داخلی می کند یکی از بهترین پیشنهاد ها برای طراحی ویلاهای کوچک می باشد .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات