طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان های قدیمی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 5 بهمن 1398 در ساعت 11 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در جهان بازسازی ساختمان  در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های جدید است . اینگونه خیلی از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به دلیل گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را میتوان از طریق تعمیرات ساختمان دوباره قابل استفاده کرد . پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا گرفتیم بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی خانه ای در لس آنجلس آمریکا است . این خانه ی 125 متری یکی از موفق ترین طرح های سال 2016 در آمریکا است .این ساختمان در گذشته یک انبار بوده است که طی مدت ها متروکه شده بود . مجری دکوراسیون داخلی با توجه به قدمت و ارزش های هنری و تاریخی این ساختمان آن را بازسازی کرد و به آپارتمان کنونی تبدیل شد.

 

1-    بازسازی آپارتمان مسکونی

طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان های قدیمی

برای این تبدیل ، تغییراتی در طراحی دکوراسیون داخلی و متریال  های موجود در ساختمان به وجود امد . یکی از این تغییرها حذف پارتیشن های بین اتاق خواب ها و تبدیل آن به یک اتاق خواب بزرگ به همراه یک فضای نشیمن خصوصی تر برای آن است . هم چنین در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، سرویس ها و حمام نیز بازسازی هایی در زیرساخت ها و روساخت های آن به وجود آمده است .

2-    تفکیک فضایی

طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان های قدیمی

معماران پروژه به درخواست کارفرما هدفشان ایجاد مناطق مشخص در فضای خانه بوده است تا فضایی صمیمی تر برای افراد ساکن در خانه ایجاد شود . یک راهروی طولانی از ورودی به سمت سالن اصلی آپارتمان طراحی شده است و در ابتدای این راهرو یک در برای ورود به بخش های خدماتی مانند سرویس و حمام ، اتاق رختکن و شستشو و اتاق مطالعه وجود دارد .

  • آشپزخانه

در طراحی داخلی آشپزخانه مجری دکوراسیون لوکس کابینت هایی به رنگ سیاه و پیشخوانی از سنگ مرمر سفید استفاده کرده است . یک ستون بتنی سفید رنگ توانسته است تضاد رنگی زیبایی بین رنگ سفید و سیاه در آشپزخانه ایجاد کند و هارمونی فضایی را در این قسمت پدید آورد .

  • سالن غذاخوری

کفپوش های بتنی باقی مانده از دوران قدیم ساختمان بازسازی و نوسازی شده اند .  یک میز چوبی بلند به همراه صندلی هایی سیاه رنگ در مرکز ، این  سالن فضای غذاخوری را شکل میدهند . ایده ی جذاب طراحی در این قسمت در سقف قابل مشاهده است . منابع نوری گرد بصورت رشته ای و به تعداد زیاد و انتخاب رنگ سیاه برای آن ، به برجسته تر شدن این قسمت کمک میکند .

  • فضای نشیمن خصوصی و عمومی

با طراحی چند پله فضای نشیمن از مناطق آشپزخانه و غذاخوری جدا میشود .  حضور مدل های مختلفی از مبلمان در این فضای نیشمن عمومی بر جذابیت کار افزوده است . مبل هایی راحتی ، چرمی ، سنتی چوبی و صندلی هایی مدرن از انواع مبل های به کار رفته در این قسمت است .

طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان های قدیمی

دو لامپ سفید رنگ حبابی بزرگ بر روی دو میز کنار مبلها قرار دارند و یک چراغ ایستاده با رنگ زرد ، روشنایی این قسمت را در شب تامین میکنند. علاوه بر آن دو سطح کناری این قسمت از شیشه های بزرگ و سرتاسری شکل گفته است که نور طبیعی خورشید را به طور کامل وارد این محیط میکنند . فضای نشیمن خصوصی به وسیله یک کتابخانه سیاه رنگ با قطعات چوبی داخل آن از فضای نشیمن عمومی جدا شده است . این فضای نشیمن خصوصی در روبروی اتاق خواب قرار دارد . اتاق خوابی که تنها به وسیله یک صفحه چوبی به ارتفاع یک متر از این فضای نشیمن جدا شده است و این دو فضا را در یکدیگر ادغان میکنند .

3-    متریال های صنعتی

طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان های قدیمی

متریال هایی که از انبار قدیمی به جای مانده است دوباره بازسازی شده اند و بعضا به همان صورت خشن در فضا باقی مانده اند که این نیز بر زیبایی کار می افزاید . کفپوش بتنی و سازه های بتنی و تاسیساتی که در سقف قابل مشاهده است ، فضای داخلی مدرن و خاصی را به وجود اورده است .  تقابل مبلمان چوبی با سطوح بتنی و رنگ های سفید و سیاه از زیباترین ایده های طراحی این فضا بوده است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات