طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی کودکان

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 7 بهمن 1399 در ساعت 17 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا  به  بررسی طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی کودکان میپردازیم.

 در طراحی داخلی دکوراسیون اداری ، مطب و مراکز درمانی با توجه به خصوصیات و خدماتی که ارائه  می دهند طراحی و اجرا می گردد. مطب‌ دندانپزشکی جز فضاهایی می باشد که به دلیل تنوع در تجهیزات نیاز به طراحی دقیقی دارد.

  دکوراسیون مطب کودکان

 برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی برای کودکان باید طراحی داخلی متفاوت تری نسبت به کلینیک های دندانپزشکی بزرگسالان ارائه دهیم. مطب هایی که به کاملا اختصاصی به کودکان خدمات ارائه می دهند دارای طراحی متفاوتی می باشد یک به دلیل اینکه روحیه کودکان با بزرگسالان متفاوت می باشد و اغلب کودکان از خدمات دندانپزشکی می ترسند بنابراین طراحی داخلی باید متناسب با روحیات آنان انجام گیرد.

  •  ایجاد علاقه به دندانپزشکی با استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی مناسب

    دکوراسیون مطب کودکان

 برای ایجاد جذابیت بیشتر در دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی کودکان پیشنهاد می شود موارد زیر را رعایت کنید:

از رنگ های تند و گرم برای طراحی داخلی استفاده کنید.

می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار و یا تصاویر کارتونی استفاده کنید.

 طراحی و استفاده از مبلمان متنوع  و مناسب کودکان تا خردسالان در آنها احساس راحتی کنند .

 توجه به اتاق انتظار و استفاده از بازی های ساده و جذاب در این مکان.

 طراحی اتاق درمان با استفاده از المان های ساده  و کارتونی و عروسکی

  •  بهداشت در دکوراسیون داخلی

    دکوراسیون مطب کودکان

 به دلیل اینکه کودکان بیشتر به عفونت ها و باکتری ها حساس هستند توصیه می‌شود طراحان در انتخاب متریال برای این گونه فضاها دقت بیشتری کنند و از مواد و متریال هایی استفاده کنند که بالاترین درصد آنتی باکتریال را داشته و بهداشتی تر می باشند.

  • رعایت استانداردهای مطب دندانپزشکی کودک

از سوی وزارت بهداشت و درمان در تمامی فضاهای درمانی استانداردهایی تدوین شده است که لازم است برای طراحی دکوراسیون داخلی آنان رعایت شود‌.

 در فضاهای درمانی همچون مطب های دندانپزشکی استاندارد هایی در مورد نوع متریال ها، نورپردازی ، تجهیزات و فضاها تعریف شده است و بهتر است تمام آنها در طراحی فضای داخلی رعایت شود.

  • طراحی دکوراسیون داخلی مطب کودکان

    دکوراسیون مطب کوکان

کودکان در دوره رشد توجه بیشتری به فضای اطراف خود و علایم محیطی دارند آنان نسبت به نشانه های محیطی از خود واکنش نشان می‌دهند بنابراین می توان با کمک شناخت و به کارگیری هنر و خلاقیت و اطلاع از روانشناسی کودک در فضای داخلی مطب دندانپزشکی کودکان محیطی ایجاد کنیم که برای کودکان جالب، نشاط آور و جذاب باشد این موارد تاثیر چشمگیری در کاهش استرس و ترس کودکان هنگام مراجعه به مطب دندانپزشکی دارد .

اتاق درمان نیز از این موضوع مستثنی نیست و در واقع می توان گفت که مهمترین بخش آن می باشد در طراحی داخلی این قسمت نیز باید تمام استانداردها رعایت شود و فضا متناسب با روحیه کودکان طراحی گردد همچنین می توان در انتخاب سایر عناصر نیز دقت کرد به عنوان مثال می تواند از ماسک هایی که بر روی آنان تصاویری از شخصیت های کارتونی چاپ شده است استفاده کرد.

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات