طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 14 اسفند 1398 در ساعت 15 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در میان مطب ها مطب دندانپزشکی میتواند یکی از مهم ترین مطب ها باشد زیرا بیماران در این مطب مجبور هستند زمان زیادی را سپری کنند. زمینه های ارگونومی و طراحی  هر دو به ما می آموزند که طراحی بر احساس افراد تاثیر مهمی میگذارد. طراحی دکوراسیون داخلی مطب و مراکز درمانی دارای ویژگی های خاصی هستند که باید در بازسازی ساختمان به ان ها توجه نماییم و با رعایت این نکات طراحی بهتری خواهیم داشت. یکی از ویژگی هایی که در طراحی هر نوع مطب یا مرکز درمانی باید مورد توجه طراح قرار گیرد به وجود اوردن حس آرامش در مطب یا مرکز درمانی است. بنابراین طراحی مطب باید به گونه ای باشد که حس آرامش را در بیمار القا کند به همین دلیل ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در این مقاله به بررسی ویژگی های اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک های دندانپزشکی میپردازیم تا شما عزیزان با روند صحیح بازسازی و طراحی این گونه از فضاها آشنا شوید .

طراحی یونیت دندانپزشکی

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشک

مهمترین بخش در یک مطب دندانپزشکی اتاقی است که در آن خدمات دندانپزشکی به بیماران ارائه میشود، زیرا بیمار زمان زیادی را در این اتاق سپری میکند، طراحی در این اتاق ها باید به گونه ای باشد که بیمار در این اتاق از استرس دور و با قرار دادن تخت بیمار روبروی پنجره ای با منظره زیبا، و یا در صورت در دسترس نبودن، با قرار دادن تابلو یا عکس منظره زیبا رو به روی تخت بیمار و یا با قرار دادن آکواریوم یا تلوزیون روبروی تخت بیمار  میتوانیم به بخشیدن حس آرامش به بیمار کمک کنیم. در طراحی مطب دندانپزشک بهتر است برای دندانپزشک قسمتی جدا برای برسی کردن پرونده های بیمار و .... جدا طراحی شود که میتوان این کار را به راحتی با استفاده از پارتیشن های جدا کننده انجام داد.

رعایت تناسبات

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشک

رعایت تناسبات اخلاقی و انسانی نیز از دیگر نکاتی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی مطب به آن توجه داشته باشیم به عنوان مثال میتوانیم برای معلولین فضا های مناسبی را برای  رفت و آمد ( به عنوان مثال اگر کلینیک یا مطب دندانپزشکی شما دارای اختلاف سطح است میتوانید در بازسازی دکوراسیون به شیب دار کردن قسمتی از این پله ها بپردازید و مسیری را برای رفت و آمد ویلچر طراحی کنید) به این ترتیب میتوانید رفت و آمد این افراد را آسان تر کنید.

هر بیماری که از در وارد کلینیک یا مطب دندان پزشکی شما میشود نگرانی ها و نیاز های متفاوت است شما میتوانید به راحتی و با استفاده از پوستر های پزشکی مناسب و مورد نیاز بیماران تاثیر خوبی بر روی روحیه بیمارانتان بگذارید، اتاق انتظار یک مکان مناسب برای قرار دادن این پوستر ها بر روی دیوار است.

انتخاب رنگ در کلینیک یا مطب دندانپزشکی

انتخاب رنگ روشن میتواند طراحی داخلی مطب شما را بزرگ تر جلوه دهد و مثل همیشه رنگ سفید جزء اولین انتخاب هاست.  توصیه میشود در مطب دندانپزشکی از رنگ های ملایم و آرام بخش یا رنگ هایی که انرژی بخش هستند برای دیوار های سالن انتظار یا یونیت استفاده شود. بهتر است از یک رنگ برای سالن انتظار و یونیت استفاده شود با اینکار بیماران قبل از ورود به یونیت بهتر با محیط انس خواهد گرفت. بهتر است برای اتاق انتظار کودک از رنگ های انرژی بخش استفاده شود. همچنین میتوانید با قرار دادن گلدان های طبیعی دکوراسیون خود را زیباتر کنید.  و مطب خود را با طراوت و زیبا کنید.

 نور پردازی در مطب دندانپزشکی

بهترین نور توصیه شده برای مطب دندانپزشکی نوری شبیه نور روز است شما میتوانید به راحتی و با ترکیب نور سفید و زرد( بیشتر نور سفید) از این نور در مطب خود استفاده کنید.

 اتاق یا سالن انتظار بیمار

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشک

یکی از اصلی ترین فضاها در طراحی دکوراسیون اداری ویا فضاهای درمانی سالن های انتظار هستند ، بهتر است اتاق انتظار کودکان از بزرگسالان جدا طراحی شود ، برای اتاق انتظار کودک شما میتوانید از پوستر هایی با  شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودکان بر روی دیوار استفاده کنید یا اسباب بازی هایی را برای کودکان قرار دهید تا زمانی که منتظر نوبتشان هستند سرگرم شود و در این اتاق کودکان وقتی میبینند که هم سن و سال هایشان هم به دندانپزشک مراجعه کرده اند از ترس و استرسشان کاسته شود.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات