طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی برای متراژ های کم باید به چه نحوی باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 16 آذر 1400 در ساعت 11 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که میدانید امروزه زندگی آپارتمان نشینی در اغلب شهرها به یک امر اجباری تبدیل شده است و بسیاری از خانه‌ های آپارتمانی در مناطق مختلف در متراژ صد متر یا کوچکتر از آن ساخته می شوند .

طراحی دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهمترین بخش‌ های اجرایی هر پروژه‌ ای می‌ باشد . حال اگر فضای داخلی خانه شما کوچک باشد ، باید طراحی دکوراسیون داخلی آن درست و اصولی و توسط افراد مجرب و حرفه ای انجام گیرد تا فضایی کاربردی با ظاهری زیبا ایجاد شود و علاوه بر آن ساکنین احساس راحتی و آرامش بیشتری در خانه داشته باشند .

شرکت طراحی داخلی هیرادانا با در نظر داشتن کادری مجرب و حرفه ای و افرادی با سابقه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل آماده ارائه بهترین خدمات و خدمت شما عزیزان می باشد .

برای بازسازی منزل با متراژ زیر صد متر باید از ترفند هایی استفاده کنید که باعث شود فضای خانه شما دلباز تر و بزرگ تر از آنچه که هست به نظر آید .

طراحی دکوراسیون داخلی برای متراژ های کم باید به چه نحوی باشد ؟

  • انتخاب سبک طراحی

یکی از مهمترین مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان باید به آن توجه ویژه ای کرد ، انتخاب سبک مناسب با فضا و نیاز ساکنین می باشد .

تاکنون سبک های بسیاری در معماری پدید آمده است و هر یک دارای خصوصیات و ویژگی های مختص خود می باشد . با آشنایی با انواع سبک ها و انتخاب درست آنان می توانید فضایی زیباتر و آرامبخش تر مطابق با سلیقه شخصی خود در طراحی داخلی منزل ایجاد نمایید .

اما مسئله مهم برای طراحی آپارتمان های زیر صد متر استفاده مفید از تمامی فضاها و همچنین حذف وسایل اضافه است .

یکی از بهترین گزینه هایی که می توان برای طراحی دکوراسیون داخلی این آپارتمان ها از آن استفاده کرد سبک مدرن می‌ باشد ، در حقیقت سبک های مدرن و مینیمال به معنای حذف وسایل اضافه و بکارگیری از حداقل ها ، کاربردی و عملکرد گرایانه بودن تمام اجزا می باشد .

در واقع در این سبک فرم از عملکرد پیروی می کند و عملکرد گرایانه بودن تمام اجزا در اولویت قرار دارد بنابراین می‌ تواند سبکی کاربردی و مناسب برای فضاهای کوچک باشد .

علاوه بر آن این سبک دارای ظاهری ساده و به دور از طرح های شلوغ و پیچیده می باشد ، استفاده از طرح های شلوغ و پیچیده برای فضاهای کوچک اصلاً توصیه نمی شود . زیرا باعث بی نظم و کوچکتر نشان داده شدن فضا های داخلی می گردد .

از دیگر ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های روشن و خنثی اشاره کرد ، رنگ سفید یکی از پرکاربرد ترین رنگ ها در این سبک می باشد . این رنگ یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی داخلی فضاهای زیر صد متر است .

  • انتخاب‌ رنگ

یکی دیگر از انتخاب های مهم و حساس در طراحی داخلی ، انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی میباشد ، ترکیب رنگ ها علاوه بر این که ظاهری زیبا در فضای داخلی ایجاد می کنند ، بر روحیه افراد نیز تاثیر چشمگیری دارند . بنابراین باید درست و اصولی انتخاب شوند .

انتخاب درست و یا نادرست رنگ می‌ تواند یک فضای دلباز و یا حالت دلگیر در فضا ایجاد کند . بنابراین انتخاب رنگ باید درست و اصولی انجام شود .

یکی از رنگ هایی که طراحان برای طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک آن را توصیه کرده اند ، استفاده از رنگ سفید می باشد . رنگ سفید به خصوص اگر در سطوح براق مورد استفاده قرار گیرد ، با ایجاد خطای دیدی که ایجاد می کند باعث می شود که فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر آید .

به طور کلی استفاده از طیف وسیعی از رنگ های خنثی برای فضاهای زیر ۱۰۰ متر به شدت توصیه می شود . رنگ های خنثی طیف گسترده‌ ای دارند . بنابراین شما می توانید به راحتی متناسب با سلیقه شخصی خود آن ها را انتخاب نمایید .

از پرکاربردترین رنگها برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچکتر از ۱۰۰ متر می توان به رنگ سفید ، استخوانی ، بژ ، عاجی ، آبی ، کرم ، طوسی و قهوه ای ( بهتر است از تنالیته های روشن تر این رنگ ها استفاده کنید ) اشاره کرد .

توصیه می شود در ترکیب رنگ ها از رنگ هایی که طیف روشن تری دارند به عنوان رنگ غالب یا رنگ اول و از رنگ هایی که طیف به نسبت تیره تری دارند ، به عنوان رنگ دوم یا ثانویه استفاده کنید .

به عنوان مثال در ترکیب رنگ سفید _ طوسی یا سفید _ بنفش رنگ سفید را رنگ غالب یا اول قرار دهید .

طراحی دکوراسیون داخلی برای متراژ های کم باید به چه نحوی باشد ؟

  • نورپردازی درست و اصولی

از دیگر نکات مهم که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک باید به آن توجه ویژه ای کرد نورپردازی درست و اصولی می باشد .

به طور کلی نور مورد نیاز افراد در فضاهای داخلی با استفاده از نورهای طبیعی و مصنوعی تامین می شود . برای تامین نور مورد نیاز برای فضاهای داخلی استفاده از نور طبیعی باید در اولویت قرار گیرد و باید تا جای امکان از نور طبیعی بهره گرفت .

در نورپردازی مصنوعی فضا های کوچک باید از حداکثر نور بهره گرفت . در واقع فضاهای کم نور کوچکتر از فضاهای پر نور دیده می شوند .

برای اینکه نورپردازی خانه شما به بهترین شکل ممکن انجام گیرد ، پیشنهاد می شود که از منابع نوری با رنگهای روشن مانند رنگ سفید استفاده کنید .

  • استفاده از طرح ‌های ساده

یکی از نکات ساده ای که با رعایت آن می توانید تاثیرات مثبتی در دکوراسیون منزل خود بگذاریم استفاده از طرح های ساده برای فضاهای داخلی کوچک می‌ باشد .

سعی کنید دیوارها ، مبلمان و پرده های ساده برای منزل خود انتخاب کنید . استفاده از طرح های شلوغ و پیچیده برای فضاهای کوچک توصیه نمی شود .

اما اگر قصد ایجاد طرح های مختلف را دارید ، می توانید از کاغذ دیواری های زیبا به رنگ روشن با طرح مدرن و امروزی استفاده نمایید و یا با استفاده از دیوارپوش های جذاب و زیبا مانند دیوارپوش های آجری طرحی زیبا و چشم نواز به فضای داخلی منزل خود ببخشید .

همچنین استفاده از پترن های ساده برای دیوارها نیز گزینه زیبا و مناسبی می باشد .

  • استفاده از آینه

یکی از ترفند های قدیمی برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک استفاده از آینه های بزرگ و قدی می باشد در حقیقت آینه ها باعث انعکاس نور شده و محیط را روشن تر می کنند و این کار با خطای دیدی که ایجاد می کند ، باعث می شود فضا بزرگتر به نظر آید ، بهترین جانمایی برای آینه ها نقطه مقابل منابع نوری می باشد .

می توانید از یک آینه ساده قدی استفاده کنید . اما باید به ابعاد آینه توجه داشته باشید ، آینه های بزرگ را جایگزین آینه‌ های کوچک نمایید . زیرا آینه کوچک نه تنها فضای خانه شما را بزرگتر نشان نمی دهند ، بلکه باعث ایجاد اغتشاش بصری نیز می گردند .

طراحی دکوراسیون داخلی برای متراژ های کم باید به چه نحوی باشد ؟

  • مبلمان و وسایل

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم استفاده از طرح های شلوغ و پیچیده و سبک کلاسیک برای فضاهای کوچک توصیه نمی شود . اما یکی از شایع‌ ترین اشتباهات که امروزه بسیاری از افراد آن را انجام میدهند ، استفاده از مبلمان کلاسیک برای طراحی داخلی فضاهای کوچک می باشد که نه تنها ظاهری مناسب و مطلوب ایجاد نمی کند ، بلکه باعث می شود که فضای خانه شما کوچک تر به نظر آید .

برای مبلمان این خانه ها سعی کنید از مبلمان راحتی و ساده مدرن و امروزی استفاده کنید .

به عنوان مثال از مبلمانی استفاده کنید که دارای پارچه ای ساده و به دور از طرح های شلوغ و پیچیده باشد .

برای پرده نیز از پرده هایی استفاده کنید که دارای ظاهری ساده هستند . به عنوان مثال پرده های ساده حریر گزینه مناسبی برای خانه های کوچک هستند ، سعی کنید پرده ها را از طیف رنگی روشن و خنثی انتخاب کنید .

وسایل اضافی که کاربری نیز ندارند را حذف کنید . تنها اکسسوری های ساده و مدرن استفاده نمایید . استفاده از وسایل دکوری زیاد باعث می شود که خانه شما شلوغ و بی نظم به نظر آید .

به عنوان مثال اگر از استفاده از عکس و یا تابلو را دارید ، برای آن از قاب های ساده استفاده کنید و یا اگر قصد استفاده از آباژور های زمینی یا رومیزی را دارید ، مدل ساده و مدرن آن را انتخاب کنید .

امیدوارهستیم از نکات ذکر شده در این مقاله جهت بازسازی منزل خود بهرده برده باشید .

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات