طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون خانه با سقف بلند

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 29 مهر 1399 در ساعت 15 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون منزل داشتن سقف بلند یک امتیاز محسوب می شود دیوارها و سقف های بلند باعث می شود که خانه شما هر چقدر هم که کوچکی  باشد باز هم بزرگ به نظر اید.  یکی از چالش هایی که افرادی که خانه هایی با سقف بلند دارند  انتخاب رنگ و نحوه تزیین می باشد باید به این نکته اشاره کنیم که یک ششم فضای اتاق را سقف تشکیل می دهد و به همین دلیل رعایت نکاتی در طراحی داخلی خانه  های دارای سقف بلند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • استفاده از رنگ های تیره نقش مهمی در دکوراسیون خانه ها دارد

یکی از ویژگی هایی که خانه های دارای سقف و دیوار های بلند دارد این است که شما بدون هیچ دغدغه ای و بدون اینکه فضای داخلی خانه  شما دلگیر  شود می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید استفاده از رنگ های تیره در باز سازی و دکوراسیون منزل می ‌تواند فضایی صمیمی و پرشور را برای شما به وجود آورد.

  •  سقف های چوبی

    سقف های چوبی

چوب ،امروزه در طراحی داخلی منزل بسیار پر کاربرد می باشد .استفاده از طرح های چوبی و چوب برای تزیینات منزل بسیار ایده جالبی می باشد و علاوه بر ظاهر زیبا حسی  آرامبخش و دلنشین را در فضای خانه به وجود می آورد  در برخی از سبک های دکوراسیون داخلی مانند سبک روستیک چوب بسیار کاربردی می باشد.

  • استفاده از گچ بری ها با رنگ های گرم

فرض کنید شما در اتاقی قرار دارید که دارای سقف بلند ساده و سفید است ،  چه حسی در شما به وجود خواهد امد؟ اغلب این سقف ها باعث سردی و بی روح  شدن فضای داخلی می شود برای از بین بردن این احساس بی روحی پیشنهاد می شود که از گچبری های زیبا استفاده کنید علاوه بر این سقف های کاذب هم می تواند گزینه مناسبی باشد فقط به این نکته توجه کنید که در طراحی دکوراسیون منازلبا سقف های بلند در قسمت های گچبری شده  از رنگ‌ های گرم استفاده کنید.

  •  نهایت استفاده را از پنجره ها ببرید

    پنجره های قدی

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که نور طبیعی از پنجره‌ ها به فضای داخلی می تابد زیبای فضا را دو برابر می کند بنابر این هیچ گاه پنجره‌ ها را کور نکرده و نهایت استفاده را از ها ببرید. با کنار زدن پرده ها  اجازه دهید که نور طبیعی بیشتر به داخل خانه بتابد.

  • از نقاشی ، طرح های گرافیکی و قاب ها استفاده کنید

    نقاشی های سقفی

استفاده از قاب عکس و تابلوهای نقاشی روی دیوارها در خانه هایی که دارای سقف بلند هستند امری حیاتی می‌باشد به دلیل اینکه نقاشی ها باعث ایجاد اصالت و زیبایی در منزل شما می شود و علاوه بر این خالی ماندن دیوار های این نوع خانه ها چندان خوشایند نیست بنابراین بهتر است از طرح های گرافیکی و تابلوهای نقاشی برای تزیین دیوارهای تان استفاده کنید.

  • نورپردازی

    نورپردازی سقف بلند

نورپردازی اصولی و صحیح به شما کمک خواهد کرد تا جلوه ای زیبا در خانه خود به وجود آورید در خانه هایی با سقف های بلند نور پردازی اهمیت زیادی دارد. برای این خانه ها استفاده از درهای عمودی و بلند بسیار مناسب می باشد همچنین می توانید در سقف های کاذب از حالا شن های مخفی هم استفاده کنید.

  • پرده

توجه به نوع و شکل پرده باعث می شود دکوراسیون داخلی شما را زیباتر و شکیل تر شود. پرده هایی که دارای رنگ روشن و سفید هستند حس صلح و آرامش و پرده  با رنگ های قرمز و تند به فضای شما انرژی می بخشد پرده های تیره هم جلوه درام برای شما به وجود می اورد.

در طراحی این نوع آنها پیشنهاد می شود که از پرده های بلند که تمام دیوار را می پوشاند استفاده کنید.

در نهایت در پایان این مقاله باید گفت که داشتن سقف بلند در خانه یک امتیاز به شمار می آید بنابراین بهتر است در   طراحی این خانه ها دقت کافی داشته باشید استفاده از کوچکترین چیزی که با فضای خانه شما همخوانی نداشته باشد می تواند کل دکوراسیون خانه شما را تغییر دهد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات