طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کوچک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 مرداد 1400 در ساعت 11 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از فضاهایی که طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است طراحی دکوراسیون اداری می باشد .

طراحی اداری استاندارد و اصولی می تواند بر نحوه کاری کارکنان و بهره وری شرکت تاثیر زیادی بگذارد . بنابراین باید طبق اصول و توسط طراحان حرفه ای انجام گیرد .

ما در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا قصد داریم نکاتی را درباره طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کوچک خدمت شما عزیزان ارائه دهیم . باما همراه باشید ؛

طراحی دکوراسیون اداری یک فضای کوچک چندان کار ساده و راحتی نیست حال اگر وسایل مورد احتیاج شما زیاد هم باشد این کار کمی دشوارتر می‌ شود .

طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کوچک

امکان دارد برای طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کوچک که مطابق سلیقه شخصی شما باشد طرح و الگو های زیادی در ذهن داشته باشید ، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب طرح ، الگو ، سبک و رنگ در یک فضای کوچک با فضا های بزرگ متفاوت می باشد . در واقع شما باید در فضاهای کوچک با انتخاب درست این موارد خطای دید ایجاد کرده و باعث شوید که فضا از آنچه که هست بزرگتر به نظر آید .

توجه به این نکات به شما کمک می کند تا از یک محیط اداری راحت و دنج برخوردار باشید و حداکثر استفاده از فضا را داشته باشید .

  • نظم و ترتیب

در مرحله اول باید تمام وسایل را مرتب و منظم چیدمان کنید . توجه داشته باشید که بی نظمی در محیط اولین چیزی است که به محض فرود توجه افراد را جلب کرده و باعث می شود که فضا حتی کوچک تر از آنچه که هست به نظر آید .

نگهداری وسایل ضروری و دور ریختن لوازم غیر قابل مصرف یکی از راه هایی است که به طراحی یک فضای اداری کوچک کمک می کند .

بهتر است ابتدا به اندازه نیاز فضا را قفسه بندی کنید و کشوی لازم خریداری نمایید . سعی کنید همیشه وسایل ضروری روی میز کار و بقیه وسایل را درون کشوها و قفسه ها بگذارید تا با این ترتیب فضای بیشتری برای انجام امور مختلف داشته باشید .

همیشه کابلهای برق و کامپیوتر فضای زیر میزها را شلوغ و نامرتب می‌ کند و این یک مشکل رایج در فضای اداری می باشد که برای حل این مشکل شما می توانید کابل های برق و کامپیوتر را درون داکت بگذارید و دیگر نگران قطع شدن  و گره خوردن کابل ها نباشید علاوه بر آن این کار فضا را مرتب و زیبا جلوه می دهد .

طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کوچک

  • نورپردازی

در اغلب موارد اگر فضای کاری شما کوچک باشد شما مجبور هستید که میز کار را به دیوار تکیه دهید . بنابراین نور اتاق پشت سر شما قرار می گیرد ممکن است نور کافی دریافت نمایید ، شما باید از چراغ مطالعه روی میز استفاده کنید تا با اینکار نور کم را جبران کنید و برای روشنی زیاد بهتر است از تعبیه چراغ های هالوژنی در سقف یا نورپردازی سه بعدی استفاده کنید .

استفاده از لامپ های نواری ال ای دی برای نورپردازی گزینه خوبی است که می‌تواند در طراحی فضای اداری کوچک هم بسیار جذاب باشد و هم نور مناسبی به محیط ببخشد ، از مزایای آن می توان به مصرف پایین و درخشندگی بالا اشاره کرد .

البته اگر میز کار شما در محل مناسبی قرار بگیرد و شما از نور طبیعی بهره بگیرید می توانید به سلیقه و امکانات خود یکی از نورپردازی های مناسب را در دکوراسیون اداری خود استفاده کنید .

  • انتخاب رنگ

انتخاب رنگ دیوارها ، مبلمان اداری و کفپوش ها و رنگ سقف از مهمترین مسائل در طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کوچک میباشد که به دلیل آن که فضای شما کوچک می باشد ، باید توجه بیشتری به آن کرد .

توصیه می‌شود برای رنگ دیوارها از رنگ روشن استفاده کنید . اولین پیشنهاد در انتخاب رنگ فضاهای کوچک رنگ سفید می باشد ، زیرا این رنگ به دلیل بازتاب نور بالایی که دارد و همچنین روشن بودند باعث ایجاد خطای دید شده و باعث می شود که فضا بزرگتر و دلباز تر از آنچه که هست به نظر آید . اما اگر دوست ندارید که از این رنگ استفاده کنید و یا دوست دارید این رنگ را با سایر رنگها ترکیب کنید ، پیشنهاد ما به شما دیگر رنگ های روشن مانند مرجانی ، نارنجی و آبی است .

اگر در محیط کارتان تابلو هنری زیبا و خاصی دارید و به آن علاقه مند هستید می توانید رنگ غالب آن را در وسایل دیگر فضای کار استفاده کنید .

اگر از مبلمان رنگ تیره در فضای کار خود استفاده کنید ، فضا را خلوت جلوه می دهید زیرا این رنگ ها مبلمان را کوچکتر از اندازه واقعی نشان می دهند و به علت تضادی که با دیوار های روشن دارند ، زیبایی خاصی را به محیط کار می‌بخشند و با تضادی که ایجاد می کند باعث می شود که فضا یکنواخت نباشد .

استفاده از وسایل کوچک رنگی برای میز کار ، یک ایده کاربردی می باشد به عنوان مثال شما می توانید از یک جا قلمی یا فایل های رنگی و یا حتی به جای استفاده از یک پد ساده ، یک پد رنگی برای موس انتخاب کرده و استفاده کنید ، این کار باعث می شود که فضا یکنواخت نبوده و محیط کاری کارکنان کمی شاد تر طراحی شود تا ساعات طولانی که در یک فضای کوچک مجبور به کار هستند برای آنان تکراری نشود .

  • سازمان دهی محیط و مدیریت در طراحی

در طراحی دکوراسیون اداری این گونه فضاها به دلیل اینکه فضای کاری شما کوچک می باشد و شما فضای کمی را برای انجام امور دارید . بنابراین باید در طراحی داخلی به فکر ایجاد فضای بیشتری باشید و سعی کنید چیدمان فضایی کاری را طوری طراحی کنید که حداکثر استفاده را از فضاها و حتی فضاهای پرت داشته باشید .

به عنوان مثال می توانید میز کاری خود را در گوشه اتاق بگذارید تا با این کار از فضای پشت و زیر آن به خوبی استفاده نمایید .

اگر برای تک تک کارکنانتان اتاقک های جداگانه یا پارتیشن در اختیار ندارید ، می توانید تا جایی که برایتان امکان پذیر است وسایل اضافی را از فضای کار خود کم کرده و سعی کنید مبلمان اداری را طوری انتخاب کنید ، که کمترین فضا را بگیرد ، اگر مجبور به استفاده از پارتیشن ها هستید و از طرفی فضای که می خواهید در آن از پارتیشن استفاده کنید خصوصی نمی باشد می توانید از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید .

اگر از میز هایی که ارتفاع زیادی دارند و می‌ توانند فضای بیشتری را برای ساخت کشو در اختیار ما بگذارد استفاده کنید فضای بیشتری برای جاسازی وسایل خود دارید .

  • انتخاب سبک

طراحی دکوراسیون اداری با استفاده از سبکهای گوناگونی انجام می‌شود . اما اگر فضای شما کوچک می باشد اولین پیشنهاد ما به شما سبک مدرن است . به دلیل این که ظاهری بسیار ساده دارد ، اولین انتخاب برای فضاهای کوچک است .

طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کوچک

علاوه بر آن این سبک بسیار کاربردی می باشد و مبلمان طراحی شده به سبک مدرن علاوه بر ظاهر ساده و زیبایی که دارند اغلب بسیار جادار هستند .

بارزترین مشخصه این سبک طراحی در اوج سادگی می باشد در واقع در این سبک فرم از کارکرد تبعیت می کند و تمام لوازم و وسایل بسیار کاربردی و مناسب هستند و سبکی بروز و مناسب برای اغلب فضاها به خصوص فضاهای کوچک می باشد .

شرکت معماری هیرادانا آماده خدمت رسانی و طراحی دکوراسیون فضاهای اداری کارفرمایان عزیز است .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات