طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک رترو

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 اسفند 1398 در ساعت 11 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود با توجه به علایقمان از سبک های مختلفی استفاده کرده ایم.

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش خانه محسوب میشود.

برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده ال در آشپزخانه باید به استاندارد ها و اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنیم تا بتوانیم فضایی زیبایی را طراحی کنیم.

در مقاله های قبلی به معرفی سبک کلاسیک، معاصر، شیکر و... در آشپز خانه پرداختیم در این مقاله نیز شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد دارد به معرفی سبک رترو در آشپزخانه بپردازد.

سبک رترو در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک رترو

در دنیای امروز در کشورهای اروپایی و آمریکایی در بسیاری از پروژه های بازسازی ساختمان از سبک رترو استفاده میشود که دارای طرفداران زیادی میباشد . این سبک در واقع بازگشت به حدودا هشتاد   سال قبل است. در واقع عناصر هنر و معماری دهه 1950 میلادی در سبکی به عنوان رترو تولید دوباره میشود و بعد با فناوری جدید  تطبیق داده میشود و به بازار طراحی آشپزخانه ارائه میشود.در واقع رترو به عنوان سبکی متشکل از چندین سبک شناخته میشود که به دلیل رنگ، ساختار ها و فرم های غیر معمولش بسیار با دیگر سبک ها تفاوت دارد. پس از گذشت چندین دهه ،طراحی های قدیمی دوباره با رویکرد جدید مورد استفاده قرار میگیرند به این شیوه سبک رترو گفته میشود در واقع سبک رترو ترکیبی از سبک قدیمی با فرم های جدید، یا به گونه ای دیگر فرم های جدید با نازک کاری ها و متریال های  قدیمی است. سبک رترو در اصل ساختاری فوق العاده از ترکیب دکوراتیو، بافت ها رنگ ها ، مصالح ، بر اساس گرایش ها و سبک های گذشته ، در عین حال استفاده از تجهیزات مد روز می باشد.

رترو در آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک رترو

یکی دیگر از ویژگی های این سبک ترکیب رنگ جذاب آن است در این سبک رنگ هایی مانند سبز ،زرد، قرمز و سبز با تم تند به صورت پیوسته و نا پیوسته در دکوراسیون آشپز خانه مورد استفاده قرار میگیرند. در سبک رترو بیشتر از رنگ های شاد و تند بر روی پس زمینه سفید اجرا می شود.

سبک رترو میتواند بهترین انتخاب برای افراد آزاد و شاد باشد. هنگام ساخت و یا بازسازی منزل ، قبل از آنکه تصمیم بگیرید فضای خود را با چه سبکی طراحی و اجرا کنید انتخاب متریال مناسب برای کانتر آشپز خانه در اولویت باید باشد زیرا کانتر از قسمت های مهم اشپز خانه است و باید زیبا و مستحکم باشد.

 دو عنصر پلاستیک و فلز در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های طراحی شده با سبک رترو نقش مهم و پر رنگی را ایفا میکنند. البته در این سبک از چوب نیز استفاده میشود اما هیچگاه رنگی به غیر از رنگ چوب به آن نمیزنند تا با فلز اشتباهی گرفته نشود در ظاهر.

در این سبک کابینت های آشپزخانه از جنس فلز میباشد ( همانطور که در طراحی دکوراسیون به سبک شیکر توضیح دادیم که چوب ها را رنگ میکنند ) در این سبک هم فلز ها را به صورت یک نواخت رنگ میکنند.

در کابینت آشپزخانه به سبک رترو شکل و فرم کابینت ها باید به گونه ای باشند که هیچگونه تغییری در شکل ظاهری آنها نداشته باشیم و کاملا صاف و یکدست باشند . آنچه در کابینت های سبک رترو توجه را به خود جلب میکند دستگیره های بزرگ و از جنس فلز است که در طراحی آن دقت زیادی می شود. گوشه های درب های کابینت معمولا به شکل گرد ساخته و اصولا استفاده از فرم های گرد و تمام دایره در این سبک جزء ویژگی ها محسوب میشود. و نکته دیگر اینکه سعی میشود از تعداد کابینت های بیشتری استفاده شود تا تمام وسایل را در خوی جای دهد.

معمولا در آشپزخانه های طراحی شده با سبک رترو از کاشی استفاده نمیشود و کف آشپز خانه ها با کف پوش های پلاستیکی مد دهه پنجاه که اغلب طرح آنها به شکل شطرنجی سفید و مشکی یا هر دو رنگ متضاد دیگر باشد استفاده میشود.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک رترو

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات