طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی یکی از شعب شرکت جهانی گرامرلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 30 مرداد 1398 در ساعت 15 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه مقالات بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی دیگر از  طراحی داخلی اداری که در سال 2018 ، در کیف اکراین طراحی شده است را بررسی کنیم .

این دفتر به مساحت 1750 متر مربع و در دو طبقه طراحی شده است .

طراحی دکوراسیون اداری

 گرامرلی یک شرکت جهانی است که دارای دفاتری در سان فرانسیسکو ، نیویورک و کیف است . گرامرلی یک دستیار دیجیتالی نوشتن است که هر روز میلیون ها نفر از آن استفاده میکنند تا ارتباطات نوشتاری خود را موثر تر جلوه دهند . این شرکت با استفاده از دستگاه های آی تی و حجم بالای ارتباطات و تبادل داده ها ، هم در زمینه ی فردی هم گروهی بصورت شبانه روزی فعالیت دارد .

این شرکت به دلیل گستردگی و وسعت فعالیتش که بصورت روزانه با مردم در سراسر جهان در ارتباط است ، به دفتری با وسعت فراوان برای عملکردهای مختلف کارمندان و قرار دادن دستگاه های مربوط به فعالیتش احتیاج داشت .

تیم طراحی این پروژه در اول کار نیاز های این شرکت را برای فعالیتشان بررسی کرد . این شرکت برای انواع فعالیت ها به سالن کنفرانسی با ظرفیت 150 صندلی برای سخنرانی ها نیاز داشت . از دیگر نیازهای این شرکت میتوان به فضاهای مختلفی اعم از اتاق های جلسات کوچک مجهز به دستگاه های آی تی برای کنفرانس های صوتی و تصویری بین دفاترش در سراسر جهان ، اتاق تفریحی عایق صدا برای زمان های استراحت کارمندانش ، سالن غذاخوری ، اتاق استراحت و خوابیدن و سالن ها و امکانات دیگر .

سایر الزاماتی که برای این شرکت به کار رفته است استفاده از مواد سازگار با محیط زیست بوده است ، استفاده از متریال و پالت رنگی گرم و احساسی آرامش بخش و دلچسب برای فضای داخلی شرکت . هم چنین راه حل هایی پیشرفته برای سیستم های اتصال و برق کنفرانس ها و انعطاف پذیری و سازگاری هر چه بیشتر با فضا.

محوطه اداری اصلی این شرکت که در یک ساختمان اداری 14 طبقه قرار دارد ، از دو سطح تشکیل شده است ، سطح طبقه پایینی به مساحت 1300 متر مربع و ارتفاع سقف 8 متر بود و نیم طبقه بالا با متراژ 450 متر مربع و ارتفاع 3 متر است .

بازسازی اداری

ایده ی طراح برای بازسازی و تعمیرات ساختمان این بود که منطقه ملاقات جمعی را در طبقه همکف قرار دهد و آن را به عنوان قسمت اصلی و قلب دفتر قرار دهد که در اطراف آن شش منطقه کار در فضای باز که همه دارای عایق صدا هستند ، وجود دارد . نیم طبقه بالا نیز به گونه ای طراحی شده است تا مناطق کاری از منطقه ملاقات جدا باشد و ارتباط این دو سطح طبقاتی با پله های باز ایجاد شده است .

 در طراحی دکوراسیون اداری چندین اتاق انفرادی برای کارهای آرام و ارتباطات یک به یک با حفظ حریم شخصی در سالن اصلی تعبیه شده است .  اتاق های جلسات بزرگتر با طرفیت های 8 تا 15 نفر در اطراف منطقه ملاقات مرکزی واقع شده اند و با رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده اند . در کل 21 اتاق در این دفتر وجود دارد که شامل یک کتابخانه ، یک اتاق استراحت ، یک اتاق اگوستیگ برای پخش فیلم و موسیقی و حتی یک منطقه دارای شومینه نیز برای راحتی و آرامش بیشتر وجود دارد که از آن به عنوان یک محل ملاقات غیر رسمی نیز استفاده میشود .

طراح با استفاده گسترده از مواد سازگار با محیط زیست و چوب طبیعی بلوط ، باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و گرم در محیط شده است و با ایجاد پنجره های بزرگ و وسیع توانسته است نور طبیعی را به تمام فضاها منتقل کند که این کار به ایجاد تعادل مثبت بین کارکنان و محیط کمک میکند و سطح کارایی و راحتی آنان را افزایش میدهد .

بازسازی ساختمان اداری

از دیگر اتاق هایی که در بازسازی ساختمان این فضا طراحی شده است اتاق خواب و استراحت است که در یک منطقه ای قرار دارد که توسط پرده هایی از هم جدا شدند و با قرار دادن تشک هایی که در زیر آنها سنسور هایی قرار دارد که اگر فردی در داخل این اتاق ، خواب باشد این سنسور سیگنال هایی را به بیرون میفرستد که دیگر افراد با دیدن آن متوجه میشوند که اتاق پر است و مزاحم نشوند .

نیم طبقه به صورت منحنی ملایم و بطور حلقه ای طراحی شده است که مشرف به کل سالن اصلی است و دفاتر و اتاق ها دور این منحنی شکل گرفته است .

طراح توانسته است این فضای وسیع را با تنوع مبلمان و رنگ ها در هر قسمت و اتاق ، فضایی به شدت دل پذیر و جذاب را برای کارکنان ایجاد کند و محیط را از یکنواختی و تکرار دور کند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات