طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی دفتر ویلیام گرانت در هاریانای هند

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 شهریور 1398 در ساعت 14 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

در ادامه ی این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری  یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر که در فضایی به مساحت 200 متر مربع طراحی شده است یکی از بر ترین پروژه های معماری در سال 2018 در کاربری اداری بوده است .

بازسازی و دکوراسیون داخلی

با یک دید کلی به فضای داخلی این دفتر اولین نکته ای که نظر بیننده را به خود جلب میکند وجود چهار محوطه ی دایره ای است که با چند سانتی متر اختلاف سطح از همکف فضاهای نشیمنی صمیمی و جذاب بوجود آورده است که افراد میتوانند بصورت کاملا آزاد در این فضاها بر روی کاناپه های راحتی همراه با پشتی های راحت بنشینند و دور یک میز کارهایشان را انجام دهند.

 معمار این پروژه در خصوص بازسازی و تعمیرات ساختمان و این ایده میگوید که دیگر آن زمان که دفاتر بصورت فضاهایی خطی و با اتاق های کاری تکراری و خسته کننده وجود داشت و مدیر در بزرگترین اتاق حضور داشت و میتوانست تمام کارمندان و اتاق ها را زیر نظر بگیرد ، گذشته است و الان زمان تغییر کرده است و برنامه ریزی فضاهای اداری نیز تغییر کرده است . اکنون زمانه تعامل و تبادل نظر است . زمانه ی بحث و گفتگوکه همه ی افراد را در اداره برای ارائه ی ایده های خود درگیر کند . معماری و فضای داخلی با این مفهوم تکامل یافته است .

این دفتر که از فضاها و عملکردهایی جذاب تشکیل شده است فضایی سرزنده و شاد را برای کارمندان فراهم میکند .

شما در این دفتر هیچ اتاق کاری نمیبینید و همه ی فضاها مشارکتی و جمعی است .

طراحی دکوراسیون اداری

پس از ورود به طراحی داخلی اداری این دفتر به دو بخش تقسیم میشود . فضای ایده پردازی که در بخش غربی دفتر است و فضای مکالمه که در بخش شرقی است . فضای ایده پردازی شامل بحث های رسمی و سخنرانی ها و ارائه ی ایده های افراد است که در 4 محیط دایره ای و در فضایی راحت و صمیمی اجرا میشود . اما فضای مکالمه که برای بحث های غیر رسمی است و یک کافه و یک کتابخانه ی دیواری که بصورت بسیار زیبایی توسط معمار طراحی شده است نیز در این قسمت قرار دارد .

این فضای ایده پردازی ، نیاز به اتاق های جلسات منزوی را از بین برده است . چهار منطقه نشیمنی که با ارتفاعی پایین تر از همکف توانسته است فضایی جذاب را بوجود آورد که در بالای این قسمت ها چهار منبع نوری بزرگ دایره ای قرار دارد . حضور پنجره های قدی روبروی این فضاها ، منظره فضای شهری را روبروی چشم افراد قرار میدهد و نور طبیعی روز را برای آنان به ارمغان می آورد . هم چنین در بازسازی ساختمان این قسمت با قرار دادن دو پله ، سطحی پایین تر را به این بخش اضافه میکند که با قرار دادن میز ها و صندلی هایی با ارتفاع کم و قرار دادن تشک هایی روی زمین توانسته است فضایی دیگر به سبک و سیاق فرهنگ هندی ها را ایجاد کند . هم چنین استفاده از متریال چوب برای کف این فضا علاوه بر ایجاد حس گرمایی و افزایش صمیمیت در محیط ، فضایی را بوجود می آورد که کارمندان میتوانند پا برهنه در این فضا راه بروند و اذیت نشوند . دیوار ها وسقف نیز به رنگ سفید در آمده اند تا در ترکیب با چوب هارمونی فضایی مناسبی را ایجاد کنند .

بازسازی و تعمیرات ساختمان

اما در قسمت شرقی که قسمت مکالمه و کافه هست با قرار دادن یک میز کاری چوبی طویل به همراه صندلی های چوبی ، فضایی برای کارهای نیمه رسمی کارمندان فراهم کرده است . در کنار این میز و صندلی های چوبی ، با قرار دادن میز و صندلی های راحتی به رنگ آبی و قرمز ، فضایی برای استراحت و نوشیدن چای و قهوه و استفاده از کافه را برای کارمندان فراهم میکند . کف این فضا نیز از دو قسمت تشکیل شده است . قسمتی که از میز و صندلی چوبی برای کار تشکیل شده از متریال چوب روشن و قسمتی که برای میز و صندلی های کافه تشکیل شده به رنگ آبی در آمده است . علاوه بر آن سقف این فضا نیز چوبی است . این کار با این خاطر است که این دو منطقه شرقی و غربی را با الگوهای نورپردازی و سقفی مجزایی شکل بدهند . 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات