طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی دفتر استودیو 3 در هند

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 شهریور 1398 در ساعت 11 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

در ادامه ی این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری  یک استودیو را نگاهی بیندازیم . این دفتر که در فضایی به مساحت 200 متر مربع طراحی شده است یکی از بر ترین پروژه های معماری در سال 2017 در کاربری اداری بوده است .

دکوراسیون اداری

مدیر این استودیو که تصمیم گرفت به جای اینکه دفتر کار تیم خود را در ساختمان ها و شهر و شلوغی بسازد ، آنرا به یک قطعه زمین آرام در میان مزارع شکوفه های خردل در حومه شهر دهلی منتقل کند .

هر بازدید کننده ای به محض ورود به داخل این محیط با یک منظره فوق العاده از درختان سر به فلک کشیده در جلوی این دفتر که در پشت آنها شیشه های سرتاسری فضای داخلی دفتر را برای بیننده نمایش میدهند ، روبرو میشود .یک مسیر از ماسه سنگ ها یک پیش ورودی و حس دعوت کنندگی به مجموعه را برای مشتریان بوجود می آورد . بازدید کننده با عبور از این مسیر با یک حجم شیشه ای جذاب و قرمز رنگ که بر روی تپه ای از زمین های سبز احاطه شده است ، مورد استقبال قرار میگیرد .

در اجرای دکوراسیون اداری این پروژه یک نمای شیشه ای سرتاسری در قسمت شرقی بنا نور طبیعی روز را در کل فضای داخلی وارد میکند ودیگر نماها که از آجر سفید و پنجره های قدی تشکیل شده اند باعث شده از منابع نوری مصنوعی کمتری در این فضا استفاده شود . هم چنین وجود درخت های بزرگ در اطراف این ساختمان و روبروی پنجره ی سرتاسری شرقی ، منظره ای فوق العاده را برای کارکنان در داخل استودیو فراهم میکند .

بازسازی دکوراسیون اداری

اما اگر نگاهی بازسازی و تعمیرات ساختمان این پروژه و به طراحی سازه ی این بنا بیندازیم ، سقف از یک دال بتنی و سنگی ساخته شده که با یک لایه ی ضد آب بر روی آن از ورود آب باران در فصول بارانی این منطقه جلوگیری میکند . افزایش جرم حرارتی سنگ تاخیر انتقال حرارت از طریق همرفت درون لایه ها را فراهم میکند . این تخته ها بر روی تسمه های فلزی که بر روی دیوار هایی آجری قرار دارند ، تکیه میکنند . آجرهای مشکی درون فضای دفتر در قسمت بیرونی با گچ آهک پوشیده شده اند و به رنگ سفید در آمده اند و بازتاب مستقیم خورشید را کنترل میکنند .

هم چنین وجود پرده هایی در پشت پنجره ها بر کنترل میزان نور ورودی تاثیرگذار است .

این دفتر یک حجم جدا شده نیز دارد که در قسمت جنوبی ساختمان قرار دارد و محلی است برای گفتگوهای دوستانه و ایده پردازی برای جمع های دو نفره یا حتی تک نفره . با قفسه ها و میزها و صندلی های چوبی که شیشه ای سرتاسری نمای جنوبی آن را شکل میدهد و محیطی جذاب و آرام با یک منظره عالی در روبرویش را برای استفاده کنندگان از این فضا رقم میزند.

بازسازی و دکوراسیون

اما اگر نگاهی به نقشه و متریال بازسازی و دکوراسیون این دفتر بیندازیم میبینیم که فضاهای این دفتر به دو بخش عمومی و نیمه عمومی و خصوصی تبدیل میشود . میزهایی چوبی سفید رنگ که بخش اصلی دفتر را شکل میدهند و فضای کار عمومی استودیو است . یک کتابخانه ی بزرگ با میزی بزرگ و شش صندلی رنگی در روبرویش که در روبروی نمای شیشه ای قرار دارد و فضایی جذاب برای مطالعه کردن را در اختیار کارکنان میگذارد .

یک دفتر شیشه ای در داخل فضا که پارتیشنهایی مشکی و شیشه ای که به راحتی بر روی ریل ها باز و بسته میشوند و در صورت لزوم میتواند فضا را از حالت نیمه عمومی به عمومی تبدیل کند وفضای جلسات این استودیو را تشکیل میدهد . هم چنین دو دفتر کاری خصوصی که برای مدیر و در مواقع احتیاج برای کارکنان وجود دارد .

متریال اصلی داخلی آجرهایی سیاه بر روی کفپوش چوب پنبه ای و میزهای درخت بلوط در این فضا جمع شده اند و فضایی دلچسب را بوجود میاورند .

این دفتر توانسته است با ادغام طبیعت و فضای کار ، محیطی  آرام و به دور از هیاهو را برای کارکنان و مشتری های این استودیو به وجود آورد و یکی از نمونه های موفق دکوراسیون های اداری در کشور هند باشد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات