طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی استودیوی در سیاتل

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 6 شهریور 1398 در ساعت 13 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

در ادامه ی این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری  یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر که در فضایی به مساحت 1000 متر مربع طراحی شده است یکی از بر ترین پروژه های معماری در سال 2017 در کاربری اداری بوده است .

طراحی دکوراسیون اداری

تیم معماری این ساختمان که به دلیل همکاری با هنرمندان و صنعتگران مشهور است کار بازسازی و تعمیرات ساختمان  آن را که در طبقه فوقانی یک ساختمان تاریخی در قلب محله کاپیتال هیل سیاتل قرار دارد در سال 2017 به اتمام رساند.

این دفتر که یک استودیو عرضه محصولات دیجیتالی است در سال 2006 تاسیس شد و در سال 2017 به این ساختمان صد ساله منتقل شد . تیم معماری برای طراحی مجدد طبقه فوقانی این ساختمان استخدام شد .

این طبقه در ابتدای کار متشکل از دو واحد اداری جداگانه بود که این دفتر در قسمت کوچکتر قرار داشت . این دفتر پس از خریدن قسمت دیگر تصمیم به یکی کردن دو واحد گرفتند و تیم معماری نیز با یک برنامه ریزی منسجم میخواست احساس فضایی اصلی ساختمان قدیمی را حفظ و آن را گسترش دهد . دیوار های آجری در معرض دید ، تیر های چوبی قدیمی ساختمان ، ضخامت زیاد سقف و پنجره های قدی متعدد ، از این ساختمان قدیمی به یادگار ماند و معمار توانست به خوبی آنها را حفظ ، تحکیم و زیبا تر جلوه کند .

تیم معماری در ابتدای کار برای درک چگونگی عملکرد روزانه دفتر و نیازهای روز افزون و رو به رشد رویدادها و برنامه های اجتماعی آن به گفتگو با صاحبان و کارکنان این مجموعه پرداخت . پس از این تحقیقات شروع به طراحی نقشه و پلان این مجموعه کرد و یک مفهوم و عملکرد به عنوان تالار گفتگو را پیشنهاد و طراحی کرد که به عنوان مکانی برای فعالیت های اجتماعی باشد . با ایجاد این کانون در دفتری به این وسعت ، کارمندان و بازدیدکنندگان به طور یکسان میتوانند مکانی برای تجمع و تبادل نظر در یک فضای غیر رسمی داشته باشند .

بازسازی دکوراسیون اداری

اگر به دیگر فضاهای موجود در این بازسازی ساختمان بپردازیم میبینیم دو اتاق کنفرانس برای برگزاری جلسات و هم فکری کارکنان ایجاد شده است . هم چنین اتاق های پروژه ، فضاهای کاری جمعی و شخصی ، آشپزخانه به همراه فضای غذاخوری و فضای نشیمن و استراحت از دیگر فضاهای عملکری این دفتر هستند  .

اتاق ها همه دارای در های بزرگ استیل و سیاه و شیشه ای هستند که به همان سبک انبار های صنعتی دوران های گذشته طراحی شده است . اتاق های اختصاصی پروژه برای کارهای تیمی در شمال دفتر جمع شده اند با دیوار های سفید رنگ شده اند .

هم چنین وجود پنجره های قدی و متعدد و هم چنین یک نورگیر سقفی در قسمتی از این فضا ، نور طبیعی روز را به آسانی وارد تمام فضاهای این دفتر با این وسعت میکند . علاوه بر این طراحی این دفتر به گونه است که فضاهای باز و فضاهای گردش وسیعی دارد و کارکنان را محدود نمیکند و آنها میتوانند به راحتی در داخل این دفتر به گردش بپردازند و به بخش های دیگر سر بزنند و این کار به انعطاف پذیری در نحوه کار و تعامل آنها کمک فراوانی میکند .

دکوراسیون آشپزخانه

طراح با ایجاد یک طراحی دکوراسیون آشپزخانه بزرگ و یک سالن غذاخوری وسیع توانسته است یک فضای اجتماعی بزرگ را برای کارمندان فراهم کند .

اما یکی از ایده های جالب و جذاب این دکوراسیون اداری که بنا به درخواست کارفرما بوده است یک غرفه مخصوص برای یک آهنگساز در داخل دفتر بوده است . موسیقی و بیان خلاق همواره موضوعی بوده است که صاحبان دفتر معتقد بودند میتواند عامل مهمی در رشد و خلاقیت کارکنان باشد پس معمار برای فراهم کردن این درخواست کارفرما فضایی را برای این کار اختصاص داده است تا موسیقی زنده در این فضا اجرا شود .

متریال های استفاده شده در این دفتر نیز همان الوارهای چوبی است که در سقف این فضا به کار رفته است و از ساختمان قدیمی بر جای مانده است . مبلمان به کار رفته نیز در هر قسمت متفاوت با قسمت دیگر است . مثلا مبلمان استفاده شده در سالن غذاخوری با مبلمان فضای نشیمن و حتی اتاق ها و فضاهای جمعی کاملا متفاوت است که این کار به تعریف شخصیت فضایی هر قسمت کمک فراوانی میکند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات