طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی اداری دفتر مرکزی رویال در سائوپائولو برزیل

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 7 مهر 1398 در ساعت 11 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی از جذاب ترین و موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2018 ، در شهر سائوپائولو برزیل را بررسی کنیم .

این فضا در متراژی به مساحت 1000 متر مربع توانسته است یک محیط جذاب و منحصر به فرد را ایجاد کند.

بازسازی و تعمیرات ساختمان

این ساختمان که قبلا انباری متروکه بود پس از بازسازی و تعمیرات ساختمان تبدیل به فضایی شد که ابتکارات اصلی ساخت و ساز های جدید توسط این شرکت را از طریق اقدامات اداری و بازاریابی برای ایجاد فضای کاری جدید شکل داد . الزامات مربوط به طراحی این دفتر با هدف رفع نیازهای جدید فضا و ایجاد رابطه ای متفاوت و دوستانه بین کارکنان و مشتریان بود . این ساختمان دوبلکس دارای کاربری های متنوعی است ، در طبقه همکف یک سالن بزرگ با چیدمان مناسب از میزهایی چوبی و صندلی هایی مشکی تشکیل شده است که فضایی بزرگ و وسیع را برای تبادل کاری بین مشتریان و کارکنان به وجود آورده است . هم چنین دو سرویس بهداشتی چند نفره بزرگ در گوشه ای از این طبقه و دو اتاق خصوصی  و یک آشپزخانه و کافه کوچک در این طبقه و در طبقه بالایی نیز چند اتاق کنفرانس و اتاق های مدیریت و سرویس های بهداشتی و علاوه بر آن فضاهایی تحت عنوان فضاهای نشیمن که محیط های دوستانه را برای بحث و تبادل نظر بین کارکنان ایجاد میکند ، قرار دارد .

طراحی و بازسازی اداری

روند طراحی پروژه ، بازسازی ساختمان و پیش فرض ها از طریق تحقیق در مورد گردش کار شرکت ، رابط کاربری بین بخش های مختلف کار در اندازه های مختلف ، استفاده مشتری و تعامل با فعالیت های مختلف شرکت ، کنترل دسترسی بین فضاها کاری کارکنان و همزیستی افراد تعریف شده است . چیدمان مناسب سالن اصلی که بخش اصلی کار این شرکت را تعریف میکند بر خلاف مفهوم سازمانی کلاسیک که چیدمان مبلمان تکراری و موازی هم هستند ، با چیدمانی غیر تکراری و متنوع در چینش ، فضایی متفاوت و نو را به وجود آورده است . طراحی این چینش در پلانی آزاد و باز باعث میشود گردش بین بخش ها به عنوان یکی از مناطق کاری راحت تر و حس یکپارچگی و وحدت بیشتری ایجاد شود .

در نگاه اول بیننده به این شرکت اولین نکته ای که نظر آنها را به خود جلب میکند سه حجم پنج ضلعی شیشه ای با فریم هایی چوبی است که در طبقه بالا حضور دارد و بصورت کنسول و بر روی ستون ها استوار است و سقفی بر روی آنها قرار ندارد . این سه حجم شیشه ای اتاق های کنفرانس را تشکیل میدهند و با حضور افراد در داخل این اتاق ها ، یک ارتباط بصری مناسب بین این فضا ها در طبقه بالایی و سالن بزرگ طبقه همکف شکل میگیرد .

طراحی دکوراسیون اداری

یکی دیگر از ایده های جالبی که معماران این پروژه طراحی دکوراسیون اداری برای این شرکت تدارک دیده اند فضای استراحت این دفتر است . در جایی که پله های چوبی طبقات این دفتر وجود دارد با افزایش عرض پله ها و همچنین طول آنها ، ضمن این که بخشی از این پله همان نقش ارتباطات عمودی طبقات را ایفا میکند ، نصف دیگری از این پله ها نقش ایستگاه هایی برای استراحت کارمندان را دارند . با عرضی مناسب برای نشستن و حضور بالش هایی برای نشستن بر روی آنها و تکیه دادن بر روی پوششی از چوب فضایی مناسب و جذاب را برای استراحت ، تعامل ، بحث و تبادل نظر بین کارکنان را به وجود می آورد .

بازسازی طبقه فوقانی

بازسازی ساختمان

اما ایجاد طبقه ی فوقانی باعث کمبود فضاها در این طبقه میشد ، به این ترتیب ایده ای که برای جبران این کبود فضا از طرف تیم طراحی پیشنهاد شد ، با طراحی یک پله دیگر در این طبقه و حضور یکی از آن سه سالن کنفرانس شیشه ای در این طبقه ی بالاتر ، کمبود فضا در این طبقات جبران شد .علاوه بر آن هیچ دیوار اضافی برای اشغال بیشتر این فضا در این طبقه دیده نمیشود . همچنین نوع طراحی این طبقات فوقانی به گونه ای است که دور تا دور طبقه می چرخد و سالن اصلی طبقه همکف در دیدرس کامل این طبقات و از طبقه همکف نیز میتوان بر کل این فضاها اشراف داشت و ارتباط بصری کامل و ویژه ای بین طبقات ایجاد میشود .

دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نیز با طراحی یک کافه کوچک در گوشه ای دنج در طبقه همکف ، فضایی مناسب برای زمان های استراحت کارمندان شکل گرفته است .

این پروژه یک فضای کاری پویا است و تعامل مردم و کارمندان در آن متنوع است و  ایجاد فضایی برای همزیستی برای توسعه کار به وجود آمده است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات