طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی منزل با سبک شیکر

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 12 خرداد 1399 در ساعت 14 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی منزل همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.  یکی از دلایل اهمیت دادن به دکوراسیون داخلی منزل می تواند این باشد که سبک و دکوراسیون داخلی منزل هر کس به نوعی معرف دیدگاه و طرز تفکر ان شخص می باشد. برای داشتن یک انتخاب خوب و مناسب برای طراحی دکوراسیون منزل خود بهتر است ابتدا سبک های مختلف را بشناسیم و بعد سبک مناسب را با توجه به بودجه ،سلیقه و فضایی که داریم انتخاب کنیم. حال در این مقاله شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم به معرفی سبک شیکر در طراحی دکوراسیون منزل بپردازیم.سبک شیکر سبکی بسیار زیبا و خاص می باشد و این سبک ساده طرفداران زیادی دارد. سادگی در سبک شیکر جایگاه ویژه ای دارد یکی از مهمترین ویژگی سبک شیکر این است که عملکرد هر وسیله ای در درجه اول اهمیت دارد مثلا در مورد یک صندلی ، از انجا که کاربرد اصلی اش نشستن است پس مهم ترین ویژگی اش باید راحت و با دوام بودن ان باشد، البته این ویژگی سبک شیکر به این معنا نیست که در این سبک زیبایی جایگاهی ندارد بلکه برخی طرح های خاص در این نوع سبک برای اولین بار پدید امدند مثلا پشت صندلی های نردبانی. چوب یکی از متریال های این سبک به شمار می رود. سبک شیکر برای آپارتمان هایی با متراژ های کوچک بسیار مناسب هستند.

  • مبلمان سبک شیکر

    طراحی داخلی منزل با سبک شیکر

در مبلمان طراحی داخلی به سبک شیکر خبری از کنده کاری و. . وجود ندارد و بیش تر از همه چیز عملکرد مبلمان مد نظر طراح است.مبلمان این سبک ظاهری ساده داشته اند. چوب درخت کاج ، گیلاس و افرا از متریال های مورد استفاده پدید اورنده این سبک بوده اند و کیفیت در این سبک از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. در این سبک از فرم های چند منظوره ، میز های تا شو و کشو های استفاده می کنند.

  •  استفاده از رنگ ها در سبک شیکر

    طراحی داخلی منزل با سبک شیکر

اگر شما در انتخاب رنگ دنبال زرق و برق و تضاد رنگی هستید پیشنهاد می شود این سبک را انتخاب نکنید. در این سبک اغلب از رنگ های خنثی استفاده می شود و حتی استفاده از رنگ خنثی بدون ترکیب با رنگ های متضاد دیگر هم در این سبک زیاد استفاده می شود.در سبک شیکر هیچ وقت کنتراست های شدید را مشاهده نخواهید کرد برای مثال هیچ وقت در این سبک ترکیب رنگ های سفید و مشکی را در کنار هم نخواهید دید اما به وفور ترکیب رنگ های سفید و خاکستری را مشاهده خواهید کرد اما در دکوراسیون داخلی امروزی به سبک شیکر رنگ های سبز و ابی تیره و بژ هم کم و بیش دیده می شود. در سبک شیکر از رنگ سفید برای ایجاد حس خلوص و روشنایی استفاده می شود.

  •  کفپوش های سبک شیکر

کفپوش های سبک شیکر بهتر است از نوع چوبی و با رنگ های روشن انتخاب شود . استفاده از کف پوش ها با رنگ های روشن می تواند فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان دهد.

  • طراحی دکوراسیون اشپزخانه به سبک شیکر

    طراحی داخلی منزل با سبک شیکر

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه محسوب می شود معمولا کابینت آشپزخانه  به سبک شیکر دارای درب های پهن و بزرگی هستند تا نور را به خوبی منعکس کنند. همانطور که در بخش رنگ به ان پرداختیم رنگ های مورد استفاده در سبک شیکر رنگ های خنثی هستند در آشپزخانه ها هم از این قانون پیروی می کنیم برای این سبک اشپزخانه ها از دیوار ها و کابینت های آشپزخانه را از طیف رنگ های خنثی انتخاب کنیم این کار باعث می شود محیط دلباز تر و بزرگ تر هم دیده شود.  طراحی دکوراسیون منزل به سبک شیکر برای خانه های کوچک مناسب است پس حتما توجه داشته باشیم که کابینت های آشپزخانه و قفسه ها به صورت طبقه بندی اجرا شود تا بتوانید وسایل زیادی را در ان قرار دهید. دو رنگ طوسی و سفید و ترکیب این دو رنگ برای اشپزخانه های سبک شیکر مناسب هستند.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات