طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی دفتر Airbnb در شینجوکو ژاپن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های بازسازی منزل ، تجاری و دکوراسین اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

در ادامه ی این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری  یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر که در فضایی به مساحت 500 متر مربع و در دو طبقه طراحی شده است در سال 2016 در توکیو ژاپن توسط تیم معماری Suppose Design Office طراحی و ساخته شده است .

شرکت Airbnb که تمرکز اصلی خود را بر روی ایجاد فضاهای کاری کاربردی که لذت بخش ، عملی و منعکس کننده فرهنگ ژاپن است ، گذاشته است . کانسپت این شرکت "متعلق به هر مکانی " با اشاره به هویت و طراحی محلی است .

دفتر سابق این شرکت متشکل از یک سری سوئیت های شرکتی با فضای عمومی محدود بود که ارتباط و تعامل کارمندان را محدود میکرد .تیم طراحی برای تعمیرات ساختمان این پروژه شروع به جمع آوری اطلاعات و مصاحبه با کارمندان مستقر در آنجا کرد تا بتواند یک برنامه برای طراحی جامع و مناسب برای افراد شاغل در این محیط ارائه دهد .

در دفتر کار جدید کارمندان از ویژگی های متعدد این دفتر بهره مند هستند از جمله میزهای کار همگانی و جمعی ، میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای انجام کارهای متفاوت ، سالن ها و کافه . همه ی این ویژگی ها در جهت افزایش معاشرت و تعامل در بین کارمندان و اجرای کانسپت " متعلق به هر مکانی " این شرکت است.

از دیگر ایده هایی که تیم طراحی در اجرای این پروژه داشتند ، استفاده از گیاهان و فضای سبز متعدد در داخل دفتر بود تا بتوانند یک فضای کاری صلح آمیز را ایجاد کنند که کارمندان در آن بتوانند از محیط شهری پرهرج و مرج شهر فرار کنند و وقتی وارد این دفتر میشوند ، آنها را به محیطی آرام که توسط گیاهان احاطه شده است ، منتقل کنند .

اگر به طراحی دکوراسیون اداری  این پروژه نگاهی بیندازیم میبینیم از محوطه پذیرایی و کافه ی موجود در طبقه همکف ، یک مسیر چوبی به مجموعه ای از اتاق های جلسات و دفتر های کار در طبقه اول منتهی میشود.

محوطه پذیرایی یادآور یک کافه در فضای باز با ارتفاع دو برابری آتریوم است تا این فضا بتواند از نور طبیعی بهره مند شود . فضاهای کاری نیز با الهام از پارک های طبیعی از میزهای چوبی عمومی و کفپوش های سبز طراحی شده است .

یکی از ایده های بکری که در این شرکت توسط تیم طراحی اجرا شده است ، ایجاد یک سکوی بلند پوشیده از تشک های تاتامی که از فرهنگ سنتی ژاپن الهام گرفته شده است تا کارمندان بتوانند کفش های خود را در آورند و بر روی یکی از کوسن ها بنشینند و از طریق پنجره های بزرگی که در این قسمت تعبیه شده است ، با خوردن چای از دیدن منظره شهری لذت ببرند و به کار خود برسند .

یکی از چالش هایی که معماران با آن دست و پنجه نرم میکردند ، ارتفاع کم سقف و تایل های یکپارچه سقفی بود که جز معمول معماری های کشور ژاپن است . پس برای ایجاد فضایی بزرگتر و نورانی تر برای کارمندان ، تیم طراحی با قرار دادن یک سقف سیاه رنگ که با نورپزدازی هایی که از سقف آویزان هستند ، یک لایه سقفی را ناپدید کردند و تصویر سقف بالاتر و باع شدند فضا بزرگتر نشان داده شود .

استفاده از مبلمان چوبی شامل میزها ، قفسه ها ، صندلی ها ، کمد ها ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

و استفاده فراوان از متریال چوبی در طراحی داخلی این شرکت ، در جهت صمیمی تر کردن و گرم تر کردن فضاهای اداری است تا این فضا را از حالت سردی و بی تحرکی در آورد و یک فضای آرامش بخش و مناسب را برای کارمندان ایجاد کند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات