طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی حمام مستر و انواع متریال قابل استفاده در آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 20 دی 1400 در ساعت 11 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی هر یک از بخش های منزل ، نیاز به دقت و البته کارشناسی فراوان دارد . این که بتوان هر یک از قسمت های را بر اساس سبک کلی فضا طراحی کرد ، خود یک چالش بسیار بزرگ محسوب می شود . هم چنین در کنار تمامی این موارد به کار بردن تجهیزات مناسب در فضا نیز نکته ای حساس تلقی می شود .

حمام مستر بخشی از فضای داخلی منزل می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است . از این روی ما در شرکت معماری هیرادانا قصد داریم تا شما عزیزان را به طور کلی با ویژگی های این فضا آشنا کنیم .

حمام مستر چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

قبل از هر چیز لازم است تا به طور کلی با این فضا آشنا شوید . در برخی از منازل یک اتاق خواب دارای ویژگی ها و امکاناتی نظیر حمام ، سرویس بهداشتی و ..... می باشد به این فضا حمام مستر می گویند .

این اتاق متراژ بالاتری نسبت به دیگر اتاق های یک خانه خواهد داشت . از این روی معمولا آن را اتاق والدین نیز می نامند . این فضا ویژگی های بسیار زیادی دارد که این امر باعث شده آرامش در این فضا تا چندین برابر افزایش پیدا کند .

اتاق خواب مستر را بدون وجود سرویس بهداشتی و حمام مجزا نمی توان تعریف کرد . به دلیل شخصی بودن این دو فضا عموما از دوش و یا شیرآلات فانتزی به این منظور استفاده می شود .

می توان اتاق مستر را تنها برای مهمانان اختصاص داد ، تا آن ها بتوانند در یک فضای شخصی ، با آرامش کامل استراحت کنند .

طراحی داخلی حمام مستر و انواع متریال قابل استفاده در آن

ویژگی های اتاق مستر و یا حمام مستر چیست ؟

حال که با تعریف کلی این فضا آشنا شده اید ، قصد داریم تا به ویژگی های این فضا بپردازیم . به یاد داشته باشید که این ویژگی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و بدون وجود هر یک از آن ها اتاق مستر هیچ معنایی نخواهد داشت .

طراحی اتاق مستر و یا حمام مستر

همان طور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم ، طراحی حمام مستر بسیار لوکس و مجلل خواهد بود زیرا این فضا شخصی و خصوصی است . شما می توانید با توجه به بودجه ی مالی خود میزان لوکس بودن فضا را تعیین کنید .

برای تهویه ی هوای اتاق و خروج بخارات حمام ، لازم است تهویه ی مناسبی به این منظور در نظر داشته باشید . به یاد داشته باشید که در صورت نبود تهویه ، به مرور زمان بخارات حمام دیوارها و وسایل موجود در اتاق را از بین خواهد برد .

پارتیشن بندی

برای جدا کردن فضا در اتاق مستر ، از پارتیشن استفاده می شود . پر کاربرد ترین متریال پارتیشن به این منظور نیز شیشه می باشد . زیرا ظاهر بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد . شیشه به دو صورت مات و یا شفاف مورد استفاده قرار میگیرد . به هنگام انتخاب شیشه ، به مقاومت آن نیز توجه داشته باشید . زیرا ممکن است در صورت گرم و سرد شدن هوا شیشه خرد شود  .

حمام مستر در گوشه ترین قسمت اتاق قرار میگیرد و در دید اول چندان جلب توجه نخواهد کرد . خوب است بدانید که به منظور جدا کردن حمام از سرویس بهداشتی نیز از پارتیشن استفاده خواهد شد . به یاد داشته باشید که استفاده از درب برای جداسازی فضا ابدا انتخاب هوشمندانه ای نخواهد بود .

متریال مورد استفاده

همان طور که قبلا به این نکته اشاره کردیم ، بهتر است این فضا را تا حد زیادی لوکس طراحی کنید به این منظور شما می توانید از بهترین شیرآلات و یا کاشی برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید .

دوش و شیرالات فانتزی و البته هوشمند و هم چنین آینه های بزرگ گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور می باشد . شما می توانید برای دیوار و کف نیز از کاشی و سرامیک با طرح های مختلف استفاده کنید .

به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ روشن در هر یک از متریال های مذکور ، در بزرگ نشان داده شدن فضا تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت و به لوکس شدن طراحی داخلی فضا نیز کمک خواهد کرد .

نصب قفسه

به منظور صرفه جویی در فضا شما می توانید قفسه های فانتزی بر دیوار حمام و یا سرویس بهداشتی نصب کنید . وسایلی چون حوله ، صابون و یا شامپو را با سلیقه بر روی قفسه ها بچینید تا طراحی داخلی بسیار منظم و البته زیبایی فراهم سازید .

در صورت وجود فضا به اندازه ی کافی شما می توانید از کابینت در سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید .

به کاربردن وان در حمام مستر

یکی از مهم ترین متریال هایی که باید در حمام مستر وجود داشته باشد ، وان است . شما می توانید از وان دو نفره نیز به این منظور در طراحی داخلی اتاق مستر استفاده کنید . نصب وان در کنج بسیار متداول است . اما شما می توانید بر اساس متراژ محیط در هر جایی وان را نصب کنید .

طرح ها و البته اندازه های گوناگونی از وان در بازار موجود می باشد که شما عزیزان می توانید بر اساس بودجه و البته سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب و خرید کنید .

روشویی

شما می توانید از روشویی دو نفره برای طراحی داخلی حمام مستر استفاده کنید . این سبک از روشویی دارای دو کاسه ی مجزا می باشد . از این روی دو نفر به آسانی می توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند . ما به شما رنگ سفید را برای این امر پیشنهاد می کنیم زیرا لکه و کثیفی به آسانی بر روی آن قابل مشاهده خواهد بود از این روی می توانید به راحتی برای نظافت آن اقدام کنید .

اکسسوری

بسیاری از افراد از اکسسوری در این فضا استفاده نمی کنند . بنابراین طراحی داخلی اتاق مستر بسیار ساده و معمولی خواهد شد .

شما می توانید از گلدان ، شمع ، خوش بو کننده ی فضا و ... به عنوان اکسسوری استفاده کنید . این متریال ها علاوه بر زیباتر کردن محیط کاربرد فراوانی نیز دارند و آرامش زیادی به محیط القا خواهند کرد .

طراحی داخلی حمام مستر و انواع متریال قابل استفاده در آن

نورپردازی

نور در اتاق مستر باید به اندازه باشد . به یاد داشته باشید که از نورپردازی شدید و افراطی پرهیز کنید . به منظور ایجاد آرامش در محیط ما استفاده از نورهای ملایم را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم . لوستر های کوچک و فانتزی گزینه ی مناسبی به این منظور می باشد .

تم

بهتر است طراحی داخلی حمام مستر بر اساس طراحی کلی اتاق انجام شود تا این دو با یکدیگر همخوانی داشته باشند .  در صورت یکسان نبودن طراحی ها در این دو فضا ، ظاهر بسیار نامرتب و غیر استانداردی در محیط ایجاد خواهد شد .

کلام آخر:

در این مقاله شما عزیزان را با حمام مستر و ویژگی های آن آشنا کرده ایم . شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در امر معماری و طراحی داخلی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور برای شما عزیزان باشد از این روی شما می توانید در صورت نیاز با مشاورین ما در این شرکت تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی لازم را دریافت کنید .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات