طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک سوئدی چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 20 شهریور 1400 در ساعت 10 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک های گوناگونی به منظور طراحی داخلی منازل وجود دارد . شما می توانید با بررسی ویژگی های هر یک از سبک ها  ، گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید .

هر یک از سبک ها تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر محل پیدایش ، آب و هوا ، اقلیم و ... ظهور پیدا کرده اند .

سبک سوئدی یکی از پرطرفدارترین گزینه ها به منظور طراحی داخلی منزل می باشد . سوئد کشوری زیبا و با آب و هوای بسیار سرد می باشد . این کشور در قسمت شمالی اروپا قرار دارد .

برای اولین بار این سبک ، در قرن نوزدهم میلادی توسط یک طراح به نام کارل لارسون به کار برده شد . خوب است بدانید که می توان این سبک از طراحی را مشابه سبک مینیمال در نظر گرفت . از این رو میتوان به منظور طراحی ویلا نیز از آن استفاده کرد .

شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما کاربران محترم را با طراحی داخلی به سبک سوئدی و ویژگی های آن آشنا کند .

طراحی داخلی به سبک سوئدی چیست ؟

رنگ ها

استفاده از رنگ های روشن در این سبک بسیار رواج دارد . از جمله رنگ های پرکاربرد در سبک سوئدی می توان به زرد کمرنگ ، سفید ، خاکستری کم رنگ و یا صورتی ملایم اشاره کرد . از رنگ های مذکور در تمامی نقاط منزل نظیر کف پوش ، مبلمان و ... استفاده می شود . جالب است بدانید که استفاده از این رنگ ها محیط خانه را روشن تر و دلبازتر می کند . برای جلوگیری از یکنواختی محیط می توان از رنگ قرمز نیز به صورت محدود استفاده کرد .

اکسسوری

به کاربردن اکسسوری های مینیمال با رنگ های روشن ، می تواند تا حد زیادی منزل شما را به این سبک نزدیک کند . شما می توانید از آباژور ، کوسن ، گل و گیاه و یا ساعت های فانتزی به عنوان اکسسوری استفاده کنید . هیچ گاه در طراحی داخلی از اهمیت اکسسوری غافل نشوید . زیرا باعث جان بخشیدن به محیط خانه ی شما می شود .

آشپزخانه

استفاده از پرده با جنس حریر یا پارچه های مشابه ، می تواند گزینه ی مناسبی برای آشپزخانه باشد . هم چنین لازم است از کابینت با رنگ روشن در طراحی داخلی آشپزخانه استفاده شود .

میز و صندلی

به کار بردن میز و صندلی چوبی می تواند محیط را از حالت یکنواختی خارج کند و باعث افزایش جذابیت محیط شود . میز و صندلی ها در دکوراسیون سوئدی غالبا از چوب راش ساخته شده اند . برای روکش مبلمان نیز ، بهتر است از پارچه ی کتان با رنگ روشن استفاده شود .

اتاق خواب

استفاده از رنگ سفید برای دیوار ها و به کاربردن تخت خواب چوبی بارز ترین ویژگی سبک سوئدی در طراحی داخلی اتاق خواب می باشد . همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، شما می توانید از اکسسوری های ساده در این محیط استفاده کنید .

شما می توانید در محیط اتاق خواب ، از یک کتابخانه ی مینیمال نیز استفاده کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی اتاق خواب به سبک سوئدی با شرکت معماری هیرادانا مشورت کنید .

 طراحی داخلی به سبک سوئدی چیست ؟

لوستر

به منظور تامین روشنایی منزل ، لازم است از لوسترهای فانتزی استفاده کنید . زیرا علاوه بر زیباتر کردن محیط ، می تواند نور خوبی را برای منزل ایجاد کند .

کف پوش ها

سبک سوئدی می تواند گزینه ی مناسبی به منظور طراحی ویلا نیز باشد . زیرا محیطی آرامش بخش را فراهم می کند . کف پوش مورد استفاده در این سبک طراحی خاصی ندارد . اغلب کف به رنگ سفید می باشد . یکی ازمعایب روشن بودن کف ، کثیف شدن مداوم آن می باشد .

مبلمان

در این سبک از طراحی داخلی ، غالبا یک دست مبلمان کامل را مشاهده نخواهید کرد . بر خلاف سبک کلاسیک در این سبک از مبلمان راحتی بدون هیچ کنده کاری و یا تزئین استفاده می شود . سادگی این سبک از مبلمان ، محیط را دلچسب تر می کند .

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران محترم را با سبک سوئدی آشنا کرده ایم . شما می توانید از سبک در طراحی ویلا و یا دکوراسیون منزل خود استفاده کنید .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه می تواند در این مسیر راهنمای مناسبی برای شما باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در این شرکت تماس بگیرید .

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات