طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی بانک ها و ضرورت آن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 شهریور 1400 در ساعت 12 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

افراد زیادی در طول روز به بانک مراجعه می کنند . طراحی داخلی بانک باید به نوعی باشد که پاسخ گوی افراد زیادی در طول روز باشد .

با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات موجود در بانک ها نیز دستخوش تغییر شده است که این تغییرات حتی در طراحی داخلی این فضا نیز بسیار مشهود می باشد .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در این مقاله قصد دارد تا شما کاربران محترم را با طراحی داخلی بانک ها بیشتر آشنا کند و به بررسی برخی نکات بپردازد .

  • ·       امنیت فضا

از آن جایی که بانک ها با پول سر و کار دارند ، امکان سرقت در این مکان بسیار بالا می باشد . بنابراین طراحی بانک باید به نوعی باشد که امنیت مشتریان و کارمندان در آن حفظ شود . بهتر است از دوربین های مداربسته و قفل های هوشمند برای تامین هر چه بیشتر امنیت در این فضا استفاده شود .

  • ·       رنگ ها

بهتر است رنگ مورد استفاده در کف پوش ها و یا صندلی ، روشن باشد . زیرا ظاهر زیباتری به فضای بانک می بخشد . هم چنین لازم است متریال مورد استفاده در کانتر کارمندان ، چوبی باشد . به یاد داشته باشید یک میز برای مشتریان قرار دهید تا آن ها بتوانند به انجام کارهایی نظیر پر کردن فرم بپردازند .

طراحی داخلی بانک ها و ضرورت آن

  • ·       پارتیشن بندی و جداسازی فضاها

پارتیشن های شیشه ای یکی از متداول ترین متریال مصرفی در بانک ها می باشد . بهتر است فضاها از یکدیگر جدا شوند تا نظم بیشتری در محیط برقرار شود . خوب است بدانید که شما می توانید در این زمینه از شرکت معماری هیرادانا یاری بجویید .

  • ·       تکنولوژی

بهتر است به منظور جلوگیری از خستگی مشتریان ، یک تلویزیون در نقطه ای که دید مناسبی دارد نصب شود . هم چنین شما می توانید از طریق تلویزیون ، خدمات بانکداری خود را نیز تبلیغ کنید . امکان دسترسی به اینترنت رایگان نیز می تواند در رفاه مشتریان تاثیر گذار باشد .

  • ·       نور و فضا

فضایی که برای تاسیس بانک در نظر گرفته می شود ، بهتر است از نور کافی برخوردار باشد تا مشتریان بتوانند به آسانی به انجام کارهای مورد نظر خود بپردازند .

هم چنین لازم است متراژ بانک به اندازه ای باشد که بعد از نصب دستگاه های ATM مشتریان با کمبود فضا مواجه نشوند و بتوانند به راحتی عبور کنند .

  • ·       قرار دادن صندلی

افراد زیادی در طول روز برای انجام کار به بانک مراجعه می کنند . از این روی لازم است سالنی برای انتظار مشتریان در نظر گرفته شود هم چنین نصب صندلی در سالن انتظار الزامی است . زیرا مانع از خستگی مشتریان می شود .

  • ·       سیستم گرمایش و سرمایش

میتوان برای سیستم گرمایش و سرمایش بانک ها ، از وسایل هوشمند موجود استفاده کرد تا در تابستان و زمستان هوا در محیط بانک متعادل باشد .

  • ·       دیگر فضاها

در طراحی داخلی بانک ، باید فضایی برای استراحت کارمندان ، سالن غذاخوری ، آبدارخانه و یا سرویس بهداشتی نیز وجود داشته باشد تا کارمندان در ساعات کاری با مشکل مواجه نشوند .

استفاده از سقف کاذب نیز می تواند در زیباتر شدن فضا تاثیر بسیار زیادی داشته باشد .

  • ·       خزانه داری

بخشی از بانک که در آن وجه نقد نگه داری می شود ، خزانه نام دارد . این قسمت باید جدا از دیگر بخش های بانک باشد . برای حفظ امنیت بیشتر خزانه داری ، بهتر است از سیستم های امنیتی در این قسمت استفاده شود .

طراحی داخلی بانک ها و ضرورت آن

  • ·       اتاق ریاست

لازم است طراحی داخلی بانک به گونه ای باشد که اتاق ریاست ، توسط پارتیشن از دیگر قسمت های بانک جدا شود . هم چنین قرار دادن میز و صندلی اداری در این قسمت الزامی است . اتاق ریاست باید به تمامی قسمت های بانک تسلط داشته باشد .

  • ·       کف پوش

متریال مورد استفاده در کف پوش ها باید به نوعی باشد که بتوان آن را به آسانی تمیز کرد . سرامیک یکی از بهترین گزینه ها به این منظور می باشد . می توان از کف پوش با رنگ روشن مانند کرم یا بژ استفاده کرد تا ظاهر بانک چندین برابر زیبا شود .

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران گرامی را با طراحی داخلی بانک و نکاتی در این باره آشنا شده اید . خوب است بدانید با طراحی داخلی هوشمندانه می توان فضاهایی با متراژ پایین اما کاربردی بوجود آورد .

شرکت معماری هیرادانا می تواند در زمینه ی طراحی  فضاهای گوناگون مانند بانک ها به شما یاری ببخشد .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات