طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اداری مرکز تحقیق و توسعه در چین

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 شهریور 1398 در ساعت 11 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی از جذاب ترین و موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2018 ، در شهر بجینگ چین بپردازیم .

طراحی دکوراسیون اداری

این فضا در متراژی به مساحت 420 متر مربع توانسته است یک محیط جذاب و منحصر به فرد را ایجاد کند تا در چشم بیننده خارق العاده بنظر برسد .

معمار این پروژه میگوید ما به دنبال شرکت هایی هستیم که در زمینه دستگاه های هوش مصنوعی و هوشمند فعالیت میکنند . خوش بختانه شرکت ماکواری ، یک شرکت که به تحقیق و توسعه در زمینه روباتیک اختصاص داده شده است ، از تیم ما خواست تا مرکز تحقیق و توسعه خود را مجددا بازسازی کند که این برای ما یک فرصت خارق العاده بود همراه چالش هایی فراوان .

این مکان که فضایی 420 متر مربعی است متشکل از سه واحد فضایی مستقل است . این محیط در مرکز گالکسی سوها واقع شده است که توسط معمار معروف زاها حدید طراحی شده است و این ساختمان دارای اشکال خاص و پیچیده ای است که باعث میشود دکوراسیون داخلی اداری  دچار چالش ها و مشکلاتی شود که تیم طراحی مجبور به حل این چالش ها بود .

بازسازی دکوراسیون اداری

اول از همه این طرح از نوع خمیده ای برخوردار بود بنابراین یافتن یک دیوار مستقیم یا تقسیم فضای کلی به چند شکل مربع دشوار بود . علاوه بر این تهویه هوا و تیر ها باعث ارتفاع نسبتا کم سقف شده بود که در بعضی از مناطق فقط 2.1 متر ارتفاع داشت .

معمار بازسازی و تعمیرات ساختمان  این پروژه میگوید همان طور که با این چالش ها دست و پنجه نرم میکردیم ، تماشای یک موتورسیکلت برقی که توسط شرکت بی ام و در سال 2016 رونمایی شد ، ایده ای برای من بوجود آورد . در این موتورسیکلت یک طرح خطی نارنجی رنگ مانند یک نور در کل بدنه ی موتور امتداد یافته بود و ساختار معمولی موتور را شکسته بود . این همان ایده ای بود که من از این موتور گرفتم . یک پرتو نوری نارنجی رنگ که میتواند از تمام فضا بگذرد و تمام ساختارها را در هم بشکند و فضای کاری چشم گیری ایجاد کند .

اگر به طراحی داخلی و پلان این دفتر نگاه کنیم میبینیم که تیم طراحی بهترین استفاده را از ویژگی های منحصر به فرد فضاهای منحنی کرده است و این مناطق را برای اتاق های کنفرانس و بحث طراحی کرده است و در مناطقی با اشکال منظم تر ، چندین اتاق ایجاد کرده است .

در مرکزیت این دفتر ، یک فضای کاری مربعی طراحی شده است که مبلمان اداری بصورت مدولار چیده شده اند و این باعث میشود فضای کاری راحت تری برای کارمندان فراهم شود . در اطراف این محوطه کاری مربعی ، چهار گذرگاه مدور را ایجاد کرده اند و طرح فضایی دفتر از این منطقه مربعی تکمیل شده است.

اجرا و طراحی داخلی اداری

طراح پس از چینش فضاها در این دفتر ، فضاهای باریک باقی مانده را به راهرو تبدیل کرد و مسیر ها و ورودی را به گونه ای طراحی کرد که فضای ورودی محصور و باریک بود اما هر چه بیشتر جلو روید ، این مسیرها بازتر میشوند . هم چنین تیم طراحی داخلی اداری تمام تلاش خود را کرد تا بتواند نور طبیعی روز را به طور کامل در موقعیت کاری کارمندان قرار دهد .

تمام این فضا از رنگ مشکی استفاده شده است . فلزات خاکستری ، استیل و پلاستیک در کنار شیشه های شفاف این فضا را به محیطی پر از شگفتی تبدیل کرده است و با ایجاد یک پرتو نوری نارنجی رنگ در سقف که از تمام فضا ها و عملکردها عبور میکند یک هارمونی فضایی خارق العاده را در کنار این رنگ مشکی به محیط داده است و یک فضای آزاد و چشمگیر را ایجاد کرده است .

اما تیم طراحی فقط به سقف توجه نکرده است . اگر نگاهی به کف این فضا بندازیم خواهیم داد که در کنار این رنگ مشکی که کل کف را پوشانده است با ایجاد لاین هایی نورانی به رنگ سفید علاوه بر شکستن یکپارچگی رنگ ، محدوده ی اتاق ها را نیز از طریق این لاین های نورانی مشخص کرده است .

شما با ورود به این دفتر رنگ مشکی که در کل فضا است را در ترکیب با پرتو نارنجی رنگ که در سقف قرار دارد و پرتو های نورانی سفید رنگ درکف فضا میبینید که یک محیط جذاب ، بکر و پر از خلاقیت را بوجود آورده است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات