طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اداری شیاو مدیا در پکن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 شهریور 1398 در ساعت 11 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی از جذاب ترین و موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2018 ، در شهر پکن چین بپردازیم .

این محیط اداری به مساحت 1100 متر مربع است .

در سال های اخیر CUN Design به دلیل تفکر بی نظیر خود در طراحی فضاهای خلاق دفاتر ، جوایز بسیاری را از آن خود کرده است و باعث شده است به یکی از تیم های معماری بزرگ در این سطح تبدیل شود .

بازسازی و دکوراسیون داخلی

پس کارفرمای این دفتر که در صنعت رسانه و اینترنت فعالیت میکند از این تیم طراحی درخواست کرد یک دفتر کار جدید برای او طراحی کنند . تیم طراحی پس از چندین بار گفتگو با کارفرما و کارمندان او متوجه این موضوع شد که روابط دوستانه خوبی بین کارفرما و کارمندان وجود دارد و جو صمیمی و گرمی در فضای دفتر قبلی آنها وجود داشت ولی دفتر نمیتوانست این جو را منتقل کند پس آنها تصمیم گرفتند در بازسازی و تعمیرات ساختمان طراحی این دفتر جدید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند  و فضایی خلاق با جوی دوستانه برای آنها بوجود آورند .

همانگونه که گفته شد این دفتر که یک دفتر در زمینه ی اینترنت و صنعت رسانه بود و معمار پروژه عقیده داشت فضای کاری این دفتر باید فقط متشکل از رایانه ها و وسایل ارتباطی رسانه ای نباشد بلکه باید فضایی بوجود آورد که عملکردهای متفاوتی را در خود جای دهد . یکی از این عملکردها برای تنوع دادن به محیط و محلی برای تفکر و استراحت ذهن کارمندان بود .  بنابراین تیم معماری پروژه سعی در خلاص شدن از مرز ها و شکل های سخت در طراحی کلی دفتر داشت که مورد استقبال کارمندان قرار گرفت . بطور مثال پیچیدگی ها و عناصر پر زرق و برقی در فضاها وجود ندارد و کارمندان در منطقه های مورد نظر خود میتوانند کارهای خود را بصورت کارآمد انجام دهند .

اولین ایده ها در قسمت ورودی و پذیرش این دفتر صورت گرفته است . یک لابی بزرگ و یک فضای استراحت پلکانی که در کفی که از سنگ مرمر سفید و سرد با سقف و سطوحی سفید طراحی شد که پنجره ای بزرگ نورگیری این فضای سفید لابی را تامین میکند . همچنین لوگوی این شرکت به صورت شکسته و به رنگ سیاه در این قسمت برجسته شده است . هم چنین یک تلویزیون در پس زمینه ای سیاه روبروی این مجل استراحت قرار گرفته است.

طراحی دکوراسیون اداری

تیم طراحی نوآوری خلاقانه ای را در دکوراسیون داخلی اداری این دفتر ایجاد کرده است بطوری که هربار بیننده با یک فضای معمولی روبرو میشود تمام ذهنیت ها و قواعد همیشگی که از دفاتر به یاد دارد شکسته میشود . به عنوان مثال در اتاق جلسات از میز کنفرانس و صندلی های رسمی خبری نیست و از صندلی های راحتی که دور هم فضایی صمیمی تری ایجاد میکند ، شکل گرفته است .  از مبلمان زیاد دفتر در سالن اصلی اجتناب شده است و فضایی آزاد برای حرکت و روان بودن فضا طراحی شده و از پارتیشن ها و تقسیم بندی های فضایی این چنینی دوری شده است .

در طراحی داخلی این دفتر لوگوی این شرکت را بصورت خطی و شکسته در سطوح مختلف میبینیم که باعث ارتباطات فضایی عملکردها شده است . استفاده از متریال کاشی تیره با دونه های سفید در کل این فضا در کنار سطوح سفیدی که در تضاد با آن و در سقف نیز قرار دارد در ترکیب با عناصر زرد رنگی که به برجسته تر شدن این فضا کمک میکند ، هارمونی زیبایی را به این فضا بخشیده است .

هم چنین طراح با ایجاد ارتفاعی زیاد برای سقف خواسته است این دفتر که از طولی زیاد برخوردار است را با این کار تعدیل کند .

بازسازی و تعمیرات ساختمان

استفاده از چوب های بامبو در بازسازی ساختمان  برای شکل دادن به  محدوده فضای کاری که در وسط سالن اصلی قرار دارد که این فضا با مبلمانی راحتی در جمع های دو نفره یا چند نفره با رنگ های مختلف در وسط و کناره آن توانسته این محیط که در وسط سالن قرار دارد را به فضایی جذاب تبدیل کند .

از دیگر نکات طراحی این دفتر استفاده از فضاهای استراحت و فضاهایی که به تفکر و رشد خلاقانه کارمندان کمک میکند بود . کابین هایی که در داخل دفتر هستند و علاوه بر عملکرد های مختلف آن ، فضایی دارد که کارمندان در داخل آن میتوانند دراز بکشند ، آهنگ گوش بدند و کارشان را انجام بدهند .

ایده ی جذاب دیگری که در طراحی داخلی اداری این دفتر درنظر گرفته شده و آن را متمایز از کارهای دیگر کرده است ، قرار دادن تاب هایی که از سقف آویزان هستند در داخل سالن که کارمندان در زمان های استراحتشان میتوانند تاب بازی کنند و فضایی مفرح و شاد را برای آنان بوجود آورد و لحظات خوشی را برای آنان رقم بزند .

در آخر این دفتر یکی از برترین و جذاب ترین دفاتر طراحی شده در کشور چین است که هم عملکردهای مختلف را به زیبایی در  کنار هم چیده است و هم فضایی دلچسب و صمیمی را بوجود آورده تا کارمندان بتوانند در محیطی آرام و دوست داشتنی به انجام فعالیت هایشان بپردازند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات