طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اتاق کودک و نوجوان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 فروردین 1399 در ساعت 11 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون منزل  مهم نیست متراژ شما زیاد است یا کم و یا اتاق اضافه برای اختصاص دادن به اتاق مطالعه دارید با نه نکته مهم در منزل این است که شما یک فضایی را برای مطالعه اختصاص دهید. این فضا باید به گونه ای طراحی شود که زمانی که شما در ان فضا قرار میگیرید در شما حس و حال مطالعه ایجاد شود و تمایل به خواندن کتاب پیدا کنید.اگر شما منزلی با متراژ بزرگ و یا اتاق اضافه برای اتاق مطالعه دارید که میتوانید به راحتی این اتاق را تبدیل به اتاق مطالعه خود کنیم اما اگر اتاق اضافه ندارید می توانید گوشه ای از نشیمن یا تراس منزلتان باشد نکته اصلی ایجاد و تقویت حس مطالعه هنگام قرار گیری در این فضا ها می باشید. اگر کودک یا نو جوان دارید در منزل طراحی این گونه فضا ها می تواند انگیزه فرزند شما را برای مطالعه دو برابر کند. در این مقاله شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم به معرفی چند نکته برای داشتن یک اتاق مطالعه مناسب و کاربردی بپردازیم.

  •  مکان و شرایط مناسب مطالعه

    طراحی داخلی اتاق کودک و نوجوان

از نکات بسیار مهم طراحی یک اتاق مطالعه مناسب مکان و شرایط ذهنی است که بر روی کارامدی، یادگیری و زمان یادگیری تاثیر زیادی می گذارد.

افراد در هنگام قرار گیری در مکان مطالعه باید ارامش کامل داشته باشند زیرا نگرانی و دغدغه باعث می شود شما نتیجه مطلوبی از مطالعه خود بدست نیاورید. زمان مطالعه افراد با هم فرق دارد برای مثال برخی شب و برخی صبح زود را برای مطالعه انتخاب می کنند بهترین زمان مطالعه در صبح زود می باشد.

  • ویژگی های اتاق مطالعه مناسب

  • نور

یکی از مهم ترین نکاتی که بازسازی منزل باید به ان توجه داشت مسئله نور گیری می باشد. اگر اتاق مطالعه شما با مشکل کمبود نور مواجه باشد باعث می شود هنگام مطالعه شما احساس خستگی و خواب الودگی کنید. علاوه بر نور گیری طبیعی شما می توانید از یک لوستر و چراغ مطالعه استفاده کنید فقط از چراغ مطالعه هایی استفاده کنید که ارتفاع ان قابل تنظیم باشد. نور طبیعی انرژی نوجوان ها را و کودکان را افزایش می دهد پس بهتر است میز مطالعه انها را نزدیک پنجره قرار دهید.

  • نوع کف پوش

    طراحی داخلی اتاق کودک و نوجوان

کاشی و سرامیک بهترین گزینه ها برای بازسازی ساختمان و اتاق مطالعه می باشد زیرا این کار باعث می شود اتاق شما ظاهری پاکیزه و تمیز داشته باشد و به تمرکز بیشتر شما به مطالعه کمک می کند. اگر وسایل مطالعه کودک یا نوجوان شما در اتاق دیگر قرار دارید بهتر است در این اتاق فرار دهید تا فرزندتان هنگام مطالعه در رفت و امد نباشد و تمرکز او بهم نخورد.

  • استفاده از شلف ها یا قفسه بندی

فضای مطالعه باید منظم باشد تا آشفتگی ذهنی برای شما ایجاد نکند و تمرکز شما را هم بر هم نزند بنا براین بهتر است از شلف ها و قفسه بندی برای نگهداری جزوات و کتاب ها و دیگر وسایل مطالعه خود قرار دهید.

  • استفاده از رنگ های آرامبخش

اتاق مطالعه مکانی است که شما هنگام قرار گیری رز ان فضا باید احساس آرامش کنید پس بهتر است از رنگ های آرامبخش برای دکوراسیون این اتاق استفاده کنید.

  • صندلی و مبلمان

    طراحی داخلی اتاق کودک و نوجوان

نکته اساسی و مهم در دکوراسیون داخلی این اتاق مبلمان ان است . سعی کنید برای این اتاق ها از صندلی های مناسب و راحت استفاده کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیو که اگر صندلی شما زیادی هم راحت باشد در طولانی مدت در شما خواب الودگی ایجاد می کند .

توصیه بعدی فاصله داشتن از اتاق خواب است. اگر تخت خواب شما در دید شما قرار گیرد موجب خواب الودگی شما میشود.

  • میز تحریر

و اخرین نکته هم وجود یک میز تحریر استاندارد می باشد.میز های بدون پایه هم به ساده بودن فضا کمک میکند هم جای پای مناسب دارند. بهتر است میز مطالعه رو به دیوار قرار گیرد تا بقیه وسایل حواس فرزند شما را پرت نکند.

طراحی داخلی اتاق کودک و نوجوان

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات