طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی تی وی وال و تی وی روم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 25 اسفند 1398 در ساعت 13 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تی وی وال به دیواری گفته می شود که تلویزیون بر روی آن قرار می گیرد و در معماری نوین، یکی از دیوارهای اصلی طراحی داخلی خانه  به شما می اید. برای دکوراسیون تی وی وال روش ها و ترفندهای گوناگونی وجود دارد؛ به این ترتیب می توان ازکاغذ دیواری، الوارهای چوبی به صورت ریتمیک ، سنگ اسلب، پنل های مرمری و... استفاده کرد. امروزه به دلیل زیاد شدن خانه های کوچک، فضای کافی برای درنظر گرفتن اتاق جداگانه برای تماشای تلویزیون وجود ندارد به همین دلیل  بسیاری از افراد از فضای نشیمن منزل خود به عنوان تی وی روم استفاده می کنند از این رو تی وی روم  به اتاق نشیمنی گفته میشود که محدود به دیدن تلویزیون نیست.

تی وی روم، یکی از اصلی ترین قسمت های هر خانه است؛ زیرا اعضای خانواده علاوه بر تماشای تلویزیون، به معاشرت و گفت و گو با یکدیگر می پردازند به همین دلیل نحوه ی چیدمان تی وی روم از اهمیت بالایی برخوردار است تا افراد میل بیشتری به گذراندن وقت خود در این محیط را داشته باشند.از دیگر مواردی که بهتر است در چیدمان تی وی روم رعایت شود:

1_ نور

نور پردازی و روشنایی مناسب علاوه بر اینکه باعث وسیع و گسترده دیده شدن محیط می شود باعث می شود  بخش داخلی منزل سرزنده باشد به همین دلیل در در نور پردازی تی وی روم باید در انتخاب سیستم روشنایی و انواع لامپ، مکان قرارگیری روشنایی و...باید توجه کرد.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

2_استفاده از گیاهان

همیشه وجود تکه ی کوچکی از طبیعت مانند گیاهان آپارتمانی در بازسازی ساختمان ، سبب ایجاد ارامش و سرزندگی در انسان می شود علاوه بر این  گیاهان قدرت تصفیه ی هوا و جذب امواج مخرب را دارند که استفاده از آن در محیط نشیمن و نزدیک تلویزیون توصیه می شود البته باید توجه داشت نوع گیاه انتخابی با نور و روشنایی منزلتان متناسب باشد. از جمله گیاهانی که می توان در این محیط استفاده کرد سانسوریا، برگ انجیری و گیاه رونده ی پوتوس است.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

3_استفاده از وسایل ارزشمند

گذاشتن یک سری وسایل ارزشمند، مانند تابلوی مورد علاقه یا عکس های خانوادگی به فضا گرما و انرژی می بخشد و سبب علاقه مندی به فضا و بهره وری بیشتر از آن می شود.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

4_استفاده از مبلمان و کف پوش مناسب

در انتخاب مبلمان و کفپوش این بخش از منزل سبک و بازسازی منزل و سلیقه ی خود را مد نطر داشته باشید و با توجه به سایر بخش ها این محیط را دیزاین کنید تا تناسب و هماهنگی داشته باشد و به راحتی بتوان یک محیطی ایده آل و شیک را ایجاد کرد.

به عنوان مثال برای ایجاد یک محیط صمیمی و آرام می توان از فرش های مخملی و مبلمان نرم و راحت استفاده کرد.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

5_انتخاب رنگ مناسب

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون منزل بهتر است رعایت شود انتخاب رنگ مناسب است زیرا رنگ ها قادرند به طور غیر مستقیم بر روی روحیه ی افراد تاثیر بگذارند.

در چیدمان محیط نشیمن و تی وی روم  بهتراست از رنگ های خنثی و پاستیلی  استفاده شود؛ زیرا سبب آرامش بصری وروحی شده و فضا بزرگ تر دیده می شود. با استفاده از این رنگ ها می توان دکوراسیونی مدرن و ایده آل را ایجاد کرد .

طراحی تی وی وال و تی وی روم

6_استفاده از سبک مینیمالیست

سبک مینیمال، سبک مناسبی برای تی وی روم است در این سبک سادگی حرف اول را می زند و فقط از چند وسایل با رنگ های روشن ساخته شده است که این امر سبب بزرگ تر دیده شدن این مکان مورد نظر می شود.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

7_استفاده از اشکال هندسی

بکاربردن یک سری اشکال هندسی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، مثل لوستر،میز، وسایل دکوری ویا نقاشی های هندسی به روی تابلو و کوسن و قفسه بندی موجب مدرنیته شدن و زیبایی محیط می شود.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

8_استفاده از لوازم جانبی شفاف

در محیط های کوچک استفاده ازپرده های حریر، گلدان و هر ابزار شیشه ای که سبب انعکاس نور است موجب بزرگ ترنشان دادن فضا می شود و زیبایی و جلوه خاصی را به منزل و محیط نشیمن شما می بخشد.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

9_استفاده از چوب

چوب از جمله متریال هایی است که سابقه دیرینه در معماری و زندگی بشر دارد. استفاده از چوب و تزئینات چوبی سبب می شود محیطی گرم وصمیمی ایجاد شود هم چنین متریال های چوبی تداعی کننده سبک کلاسیک و مدرن است که امروزه  از جمله سبک های بسیار پر طرفدار به شمار می اید.

طراحی تی وی وال و تی وی روم

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات