طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی باغ ویلا ژاپنی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 3 فروردین 1400 در ساعت 9 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

باغ ویلا ها در انواع گرایش ها و رویکردها دارای پتانسیل بی همتای فضا سازی می باشند و هر کدام از این رویکردها باعث خلق حس و حال خاص و منحصر به فردی می‌شود .

طراحی و ساخت ویلا در باغ های ژاپنی با توجه به قواعد و اصول باغ سازی ژاپنی صورت می گیرد ، طرح های ژاپنی با هدف القای تفکر آرامبخشی طراحی و اجرا می گردند .

 این سبک از طراحی باغ ویلا اجزای طبیعی ، گیاهان ، صخره ها و آب را با خطوطی مستقیم و ساده با هم ترکیب می کنند تا فضایی آرام را ایجاد نمایند .

طراحی باغ ویلا ژاپنی

یکی از گیاهانی که در این نوع باغ آرایی و طراحی محوطه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد بامبو می باشد ، با گره زدن تعدادی زیادی از بامبو ها با ریسمان ، نرده و حفاظ های سنتی ژاپنی اجرا می گردد .

 باغ سازی ژاپنی در اغلب موارد سایه اندازی متفاوتی را به وسیله ایجاد فضای سبز ایجاد می کند که در اغلب باغ‌ های  ژاپنی به وفور دیده می شود .

  • ویژگی و المان های مهم و حیاتی در طراحی باغ ویلا های ژاپنی

آب ؛ در طراحی محوطه ویلا های ژاپنی می‌توان در جای جای باغ از آب در قالب برکه های مصنوعی ، آب نماها و حوضچه و غیره استفاده کرد .

طراحی باغ ویلا ژاپنی

همچنین در اغلب موارد برای القای حس زندگی و پویایی در آب برکه ها و حوضچه های باغ ماهی می‌اندازند .

 سنگ ؛ در واقع در باغ های شرقی سنگ دارای جایگاه ویژه ای می‌باشد و در طراحی ویلا و همچنین طراحی باغ و محوطه سازی از آن استفاده می شود .

پل ها ؛ پل ها در اندازه ها و طرح های مختلف با حالتی کاربردی و یا به صورت تزیینی در این نوع از باغ ها مورد استفاده قرار می گیرند .

گیاهان ؛ همانطور که می دانید گیاهان اجزای حیاتی در باغ سازی می باشد و طراوت و شادابی فضا را تضمین می‌کنند .

طراحی این سبک باغ ویلا با تداخل فضاهای طبیعی با معماری و همچنین مجسمه‌ سازی غنی می شود و طراحی و اجرای آن در تمام دنیا بسیار  جذاب  و محبوب می باشد .

  • نمونه باغ ویلای ژاپنی

نمونه باغ ویلای ژاپنی که در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد ارائه آن را به شما عزیزان داریم در اوکراین و به سبک ژاپنی طراحی و اجرا شده است این باغ ویلا در اوکراین به نام Eye House  به معنای خانه ی چشم می باشد.

طراحی این ویلای دو طبقه توسط شرکت معماری   Sergey Makhno Architects  به شکل بسیار زیبا و منحصر به فرد در یک باغ ویلا با الگوی ژاپنی طراحی و اجرا شده است.

در طراحی نما ویلا ، یک پنجره دایره ای شکل ، حالت چشمی را تداعی می نماید که به منطقه لایه‌لایه زیبایی از درختان ، چمن زارها و درختچه‌ها دید دارد .

طراحی باغ ویلا ژاپنی

این پنجره مدور ، با الهام از درب های شوجی  به جای شبکه های چوبی کلاسیک یا از جنس بامبو این پنجره ها با شبکه از استیل متقاطع فریم بندی شده و صفحات شوتی به شکل کاملاً سنتی در سایر تقسیمات فضایی در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است و در عین حال ارتباط میان خارج و داخل بنا را حفظ می نماید . مرز میان فضاهای خارجی و فضاهای داخلی توسط دروازه بتنی و طاق بتنی بزرگ که دارای فرم پنجره مشبک می‌باشد تعریف شده است .

در قسمت بالای سایت در درب ها کنار رفته اند تا آتشگاه جذاب داخل فضا به خوبی قابل مشاهده باشد ، یک سری راه پله بیرونی به طبقه بالایی این ویلا دسترسی  دارد جایی که در آن یک باغ تراس زیبا با دیدی رو به برکه زیبا طراحی شده است .

طراحی باغ ویلا ژاپنی

در سایت ، مجسمه‌ های مدرن با ابعاد چشمگیر قابل مشاهده می باشد در حقیقت این المان ها از متریال های مختلفی طراحی و ساخته شده اند طراحی ویلای معاصر را تکمیل می کند ، این مجسمه ها بسیار زیبا در پس زمینه آرام و ساکت  زیر سایه درختان کهنسال قرار دارند.

 در برکه مصنوعی یک مجسمه انسانی  که در حال تعمل  به زیبایی های طبیعی پیرامونش می باشد بر روی تخت سنگ قرار گرفته است .

طراحی باغ ویلا ژاپنی

در یک باز شوی دایره در دروازه بتنی یک گوی معلق فلزی در تبعیت از معماری مدرن قرار گرفته است .

در طراحی داخلی ویلا یک اتاق آتشگاه جهت ایجاد فضایی برای دورهمی های خانوادگی ایجاد شده است  . در فضای بیرون نیز از یک فضای نشیمن زیبا  با یک شومینه و یک فضای سبز استفاده شده است.

طراحی باغ ویلا ژاپنی

دکوراسیون داخلی ویلا بسیار پویا و جذاب و همچنین با الهام از محوطه سازی بیرونی طراحی و اجرا شده است در اتاق کار از دیوارهایی به رنگ تیره استفاده شده است اما به دلیل ورود نور طبیعی به فضاهای داخلی گرم و روشن می باشد ، همچنین همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید برای طراحی اتاق خواب نیز فضایی پویا ، جذاب و متنوع طراحی و اجرا شده است .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات