طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی آشپزخانه اروپایی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 21 آبان 1399 در ساعت 11 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهم­ترین قست­ های طراحی داخلی منزل، طراحی آشپزخانه است. اگر شما می­خواهید که یک آشپزخانه به سبک اروپایی طراحی کنید این مقاله به شما ایده و الهام می­دهد و شما را آماده می­کند تا ظاهری زیبا و کارآمد به فضای آشپزخانه خود بیافزایید. بنابراین حتما پیشنهاد می­کنیم که ما را در ادامه همراهی کنید.

دکوراسیون آشپزخانه اروپایی می­تواند از طراحی آشپزخانه مدرن تا سبک سنتی ­تر متغیر باشد- اما تقریبا یک موضوع ثابت در طراحی معاصر اروپایی این است که بیشتر به سمت سبک­های الهام گرفته شده از طراحی مدرن قرون وسطی که از کشورهای شمال اروپا سرچشمه می­گیرد، گرایش دارد.

 کابینت آشپزخانه

  • ویژگی­ های آشپزخانه اروپایی

غالباً با ترکیبی از زوایای چشمگیر و منحنی­ های روان، طراحی مدرن قرون وسطایی در بسیاری از آشپزخانه­ های سبک اروپایی دیده می­شود که در مبلمان، کابینت­ها، لوازم جانبی و حتی رنگ­های منعکس شده وجود دارد.

طرح هایی که از دهه 1930 تا 1950 در کشورهای اسکاندیناوی گسترش یافته است، اغلب دارای خطوط سخت و فرم ­های هندسی در کنار منحنی­های روان است که به عنوان مثال اغلب در دسته­ها، پشت و پایه­ های صندلی دیده می­شود. کابینت های آشپزخانه اروپایی اغلب سبک ساده و بدون تزئینات را نشان می­ دهند که دارای سطوح صاف، سخت افزار کم و یا عدم وجود آن و درهای شستشو است.

 آشپزخانه اروپایی

در طراحی آشپزخانه سنتی معمولا از مواد طبیعی برای میزهای پیشخوان، کف، مبلمان و کابینت آشپزخانه استفاده شده است. آشپزخانه­ های اروپایی ممکن است همین کار را بکنند، یا اگر سبک آنها مدرن­ تر یا قرون وسطایی­ تر باشد، آنها اغلب از مواد مانند لمینت، سرامیک و پلاستیک­ های قالب­ ریزی شده استفاده می­کنند. اما حتی آوانگاردترین طراحی داخلی منزل نیز می­تواند از استفاده از مواد طبیعی بهره مند شود، زیرا میزهای گرانیت، کف­های چوبی سخت و براق و زیبایی مبلمان چوبی می­توانند یک مکمل فوق العاده برای هر آشپزخانه­ ای باشند، چه طرح غالب مدرن باشد، چه سنتی یا دکوراسیون لوکس.

 کابینت سنتی اروپایی

لوازم جانبی و سایر اجزای کوچک می­توانند از ویژگی­ های اساسی طراحی یک آشپزخانه اروپایی باشند. برای ایجاد ظاهری آسان در نصب، درب کابینت را می­توان با شیشه های مات یا روکش به سبک چوب یا لمینت جایگزین کرد. یکی دیگر از راه­های عالی برای افزودن علاقه بصری و رنگ آمیزی در طراحی داخلی اروپایی، استفاده از لوازم آشپزی مانند مخلوط کن، قهوه ساز و میکسر است. این موارد اکنون در سبک­ های مدرن و فوق العاده رنگارنگ موجود است که به نظر می­رسد بسیاری از آنها در تقاطع طراحی قدیمی و مدرن زندگی می­کنند و بنابراین می­توانند در آشپزخانه­ای به سبک اروپایی بسیار عالی کار کنند. ظروف آشپزی و ظروف بزرگ در طرح­ های مشابه پررنگ موجود است و به ایجاد فضای آشپزخانه پر جنب و جوش و جالب کمک می­کند.

 وقتی صحبت از کفپوش و کاشی­ کاری در دکوراسیون آشپزخانه اروپایی می ­شود، این جنبه ­ها به طور کلی به یک طرح کلی پایبند هستند. برخی از آشپزخانه ­های اروپایی ممکن است شکوفایی سبک یک منطقه یا کشور خاص را به خود اختصاص دهند - به عنوان مثال، آشپزخانه ­های توسکانی معمولاً از کاشی و سرامیک سفالین یا کف خاک برای کف و کف عقب استفاده می کنند، همانطور که در آن منطقه افسانه­ای ایتالیا رسم است. آشپزخانه­های کشور فرانسه نیز به همین ترتیب  ممکن است از رنگ­ها و رنگ­های طبیعی برای ایجاد یک فضای آرام و دلنشین برخوردار باشند.

 آشپزخانه توسکانی

مبلمان می­توانند در طراحی آشپزخانه­ های اروپایی هم کاربردی و هم جذاب باشند. از آنجا که آشپزخانه­ های اروپایی غالباً فضاهای کوچکی هستند، ست ­های میز و صندلی کارآمد در چوب­، پلاستیک یا فلز - که گاهی اوقات دارای رنگ ­های جسورانه­ ای مانند زرد، قرمز، نارنجی و آبی هستند - امری رایج است که فضای زیبایی برای غذا خوردن برای شما ایجاد می­کند و حتی از نظر زیبایی نیز مناسب است.

 

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات