طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شش اصل مهم در طراحی داخلی اداری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 5 بهمن 1399 در ساعت 12 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از فضاهای مهم که در طراحی دکوراسیون داخلی پر اهمیت می باشد ، طراحی داخلی اداری در دفاتر کار، شرکت ها،اداره جات خصوصی و دولتی می باشد.

  در این گونه از فضاها روند امور اداری، مدت زمان حضور افراد و کارکنان و نوع مخاطبان فضای اداری و ... مد نظر قرار میگیرد.

 در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم به بررسی۶ اصل مهم در طراحی داخلی اداری بپردازیم با ما همراه باشید:

 اصول طراحی داخلی اداری

در طراحی دکوراسیون اداری هم زیبایی بصری و هم  چیدمان و کاربرد وسایل پر اهمیت می باشد در طراحی اداری چیدمان عناصر بسیار پر اهمیت می باشد زیرا به میزان بهره ‌وری و روند کار کارکنان و نوع ارتباطات درون سازمانی به شکل غیرمستقیم و مستقیم تاثیر گذار می باشد.

1. انتخاب رنگ ها

از لحاظ روانشناسی و رنگ ها تاثیر زیادی بر روی روحیه و خلقیات و حتی تمرکز افراد می گذارد  و همیشه یکی از مباحث مهم در بازسازی و دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ ها می باشد و این موضوع در طراحی داخلی اداری نیز صدق می‌کند .

با انتخاب رنگ ‌های مناسب برای فضاهای داخلی می توان بر روی تعامل و همکاری کارکنان، راندمان کار، پیشرفت کار و رفتار آنها تاثیر گذاشت .

اگر قصد طراحی داخلی اداری به سبک مدرن را دارید با استفاده از رنگ‌های روشن و ساده می توانید فضایی مدرن ،امروزی، ساده و شیک را ایجاد کنید.

2. اهمیت مبلمان در طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی اداری

انتخاب صحیح مبلمان یکی از اصول طراحی دکوراسیون اداری می باشد. با توجه به کاربرد هر فضا در طراحی اداری فرم مبلمان بخش‌های مختلف متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال اگر از سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون استفاده شده است بهتر است از مبلمان مناسب این سبک به رنگ روشن استفاده شود.

 راحتی مبلمان کارکنان و همچنین متناسب بودن آنان و نوع کاری که کارکنان انجام می دهند بسیار پر اهمیت می باشد.

 همچنین موضوع توجه داشته باشید که اگر فضای اداره شما پر رفت و آمد می باشد و مشتریان و ارباب رجوع در آن  زیاد رفت و آمد می‌کنند تعداد مبلمان کافی متناسب با سن مراجع  استفاده کنید.

3. استفاده از گیاهان

طراحی داخلی

 می ‌توان گفت گیاهان همیشه در فضاهای داخلی نقشی مثبت دارد پیشنهاد می شود که حتماً در فضا اداری خود از گیاهان طبیعی استفاده کنید. فضا هایی که در آن از گیاهان استفاده نشده باشد در اصل خسته کننده و بی روح به نظر می آید بخصوص در فضاهایی که ساختار کاری  به گونه‌ای باشد که مراجعین در آن مجبور هستند زمان زیادی را منتظر باشند .

یکی از کاربرد گیاهان در این گونه فضاها جلوگیری از ایجاد کسالت، بی حالی و سردرد در کارکنان می باشد یکی از راهکارهای رفع این مشکل استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا در فضاهای داخلی می باشد.

4. پارتیشن در طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی اداری

 پارتیشن ها یکی از اجزای اصلی در فضاهای اداری می باشند  و طراحی و نوع استفاده از آنان با توجه به نوع کار کارمندان انجام می گیرد. ایجاد فضای خصوصی برای کارکنان باعث افزایش تمرکز و آرامش آنها می شود.

اگر شما فضای کافی برای طراحی اتاق های مختلف را ندارید پارتیشن ها به راحتی این کار را برای شما انجام میدهند.

  پارتیشن های شیشه ای به ایجاد ارتباط بصری کارکنان کمک می کند همچنین باعث افزایش حس تعامل و همکاری می گردد. پیشنهاد می‌شود برای ایجاد فضایی صمیمی و سرزنده از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید.

5. استفاده از نور طبیعی

طراحی داخلی اداری

در  طراحی هر فضایی وجود نور کافی الزامی می باشد همانگونه که برای طراحی داخلی منزل نهایت استفاده از نور طبیعی توصیه میشود در طراحی اداری نیز این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و بر روی سلامتی و روحیه کارمندان تاثیر گذار می باشد در طراحی اداری باید توجه زیادی به جهت قرارگیری پنجره ها و همچنین زاویه تابش نور طبیعی فضاهای داخلی کرد علاوه بر آن در نورپردازی مصنوعی شدت و رنگ استفاده شده اهمیت بالایی برخوردار است. نوع نورپردازی فضاها بستگی به سبک دکوراسیون داخلی دارد.

6. استفاده از قفسه ها

فضاهای اداری نیازمند فضایی برای بایگانی و منظم کردن و سایل و پرونده‌ها و غیر دارند .انتخاب صحیح قفسه و یا کمد دیواری های اداری به ایجاد فضایی منظم تر در دکوراسیون کمک می کند.

منظم بودن فضا باعث افزایش بهره وری کارکنان می گردد در واقع باید با توجه به نوع کار کارمندان و فضای کافی برای قرارگیری اسناد و مدارک ان ها در نظر گرفته شود.

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات