طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت معماری و اصول قرارداد دکوراسیون اجرایی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 23 آذر 1400 در ساعت 11 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری و طراحی داخلی یک فضا ، تاثیر بسیار زیادی در زندگی روزمره ی افراد خواهد گذاشت . به طبع نبود استاندارد های لازم در زمینه ی معماری و طراحی امکان رفت و آمد در یک محیط را از بین می برد و بعد از گذر زمان بنای مورد نظر خالی از سکنه خواهد شد . پایبند بودن به استاندارد های موجود در این زمینه از ساختمان در برابر عواملی چون زلزله و یا سیل نیز محافظت خواهد کرد . در نتیجه طول عمر بنا نیز بیشتر خواهد شد .

بهتر است در این راه با افراد متخصص همکاری کنید . زیرا آن ها در این زمینه از تجربه و علم کافی برخوردار هستند .

در سطح شهر بی شمار شرکت معماری وجود دارد . شاید در نظر اول انتخاب یک شرکت مناسب روندی بسیار دشوار باشد .

در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا شما کاربران عزیز را با این موضوع آشنا کند .

اگر می خواهید ملک مورد نظر خود را بازسازی کنید و یا قصد ایجاد تغییراتی در طراحی داخلی فضای مورد نظر خود دارید ، قبل از هر چیزی لازم است با یک شرکت معماری معتبر مشورت کنید .

برای آغاز کار لازم است با مشاورین در خصوص فرآیند کاری مورد نظر خود صحبت کنید .

برای مثال اگر قصد بازسازی ساختمان را دارید ، لازم است سبک مورد نظر خود به جهت بازسازی و یا بودجه ای که در دست دارید را با شرکت در میان بگذارید .

به منظور تخمین اطلاعات به صورت دقیق تر بهتر است با مشاورین شرکت معماری مورد نظر از بنا نیز بازدید کنید تا آن ها بتوانند بر اساس متراژ و سختی کار هزینه ها را تخمین بزنند .

 بعد از گذر از مرحله ی قبل نوبت به یکی از مهم ترین و البته اصلی ترین مراحل یعنی بستن قرارداد با شرکت معماری می رسد . در این مسیر نیز شما باید بر یک سری از عوامل تسلط داشته باشید ، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

توافق شفاهی طرفین

در ابتدای کار بهتر است طرفین به یک توافق شفاهی برسند . گرچه این توافق اعتبار قانونی ندارد . شما می توانید این توافق اولیه را از مسیر قانونی نیز طی کنید .

 تنظیم تفهیم نامه

تفهیم نامه تا حد زیادی از نظر قانونی اعتبار دارد . این سند تنها توسط معمار پروژه امضا خواهد شد و در آن به موضوعاتی چون خواسته و نیازهای کارفرما و یا شرکت معماری به صورت کاملا دقیق پرداخته خواهد شد .

توافق نامه

بعد از گذر از تنظیم تفهیم نامه ، حال نوبت توافق نامه است . در واقع می توان این سند را تا حد زیادی به توافق نامه شبیه دانست . اما در این سند علاوه بر معمار ، امضای کارفرما نیز ضروری می باشد و هم چنین ضوابط و قوانین کامل تری در آن ذکر خواهد شد .

قرارداد

آخرین مرحله بستن قرارداد می باشد . اصلی ترین و البته معتبر ترین سند موجود نیز همان قرار داد است . اگر تمامی بند ها و شرایط مورد تایید واقع شد باید به سراغ بستن قرارداد با شرکت معماری بروید .

 شرکت معماری و اصول قرارداد دکوراسیون اجرایی

در تمامی مراحلی که برای شما عزیزان ذکر کرده ایم ، بستن قرارداد اصلی ترین و البته مهم ترین آن می باشد هم چنین از نظر قانونی نیز ارزش بسیار بالایی دارد . از این روی بهتر است شما کاربران گرامی با تمامی بندهای این قرار داد نیز آشنا باشید تا بتوانید در صورت نیاز به درستی عمل کنید .

هزینه ها و چگونگی پرداخت آن

هزینه ی هر یک از بخش های کار به صورت دقیق در قرارداد ذکر خواهد شد . از این روی طرفین هیچ گاه با مشکلاتی از این دست رو به رو نخواهند شد .

هم چنین زمان و نحوه ی پرداخت نیز در قرارداد مشخص خواهد بود . شما می توانید با توجه به زمان اعلام شده ، اقدام به برنامه ریزی و پرداخت هزینه ها کنید .

برنامه ی کاری

زمان آغاز و پایان پروژه نیز در قرارداد درج خواهد شد . البته به یاد داشته باشید که ممکن است در برخی مواقع زمان پایان پروژه اندکی دچار تغییر شود .

مشخصات کامل فرد

درج نام و آدرس و دیگر مشخصات در قرارداد ضروری است . در غیر این صورت سند قرارداد شما هیچ ارزش و اعتباری نخواهد داشت . هم چنین امضای طرفین در قرارداد الزامی است .

اختیارات

تعیین میزان اختیارات شرکت معماری در تصمیم گیری و انجام کارها نیز یکی دیگر از بندهای موجود در قرارداد می باشد که در صورت ناراضی بودن هر یک از طرفین ، لازم است دچار تغییر شود .

حال که با بند های قرارداد با شرکت معماری آشنا شده اید ، خوب است با انواع مختلف قرارداد نیز آشنا شوید با ما همراه باشید .

  • قرارداد یکپارچه
  • قراداد درصدی
  • اخذ قرارداد طراحی و ساخت
  • قرارداد ثابت
  • قرارداد سه عاملی

قراردادها انواع گوناگونی دارند که هر یک دارای یک سری ویژگی می باشند . شما می توانید بسته به نیاز خود اقدام به انتخاب نوع قرار داد کنید .

به یاد داشته باشید که بروز کوچک ترین اشتباه در پروسه ی بستن قرارداد با شرکت معماری می تواند در آینده برای هر دو طرف مشکل ساز شود . از این روی به شما توصیه می کنیم به نکات زیر در حین انجام این کار توجه داشته باشید .

  • هیچ گاه به توافق نامه و یا تفهیم نامه اکتفا نکنید و تحت هر شرایطی اقدام به بستن قرارداد کنید همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم تنها قرارداد ارزش و اعتبار قانونی دارد و دو مورد مذکور از اعتبار قانونی برخوردار نمی باشد .
  • به تمامی بند های قرارداد توجه داشته باشید و سعی کنید که تا حد امکان زمان بندی و یا هزینه را به صورت دقیق ارزیابی کنید .

این مرحله را می توان یکی از سخت ترین و البته کسل کننده ترین مراحل دانست . ممکن است بسیاری از افراد این پروسه را بی اهمیت تلقی کنند . اما به یاد داشته باشید در این صورت با مشکلاتی زیادی در آینده  رو به رو خواهید شد .

بعد از بستن قرارداد ، حال شرکت معماری وظیفه دارد تا به صورت رسمی کار را آغاز کند .

قبل از هر چیز شرکت وظیفه دارد برای خرید وسایل و تجهیزات لازم اقدام کند . بسیاری از شرکت ها قبل از آغاز کار طرح مورد نظر مشتریان را در نرم افزار های معماری اتود می زنند و در صورت تایید مشتریان به صورت رسمی کار را آغاز خواهند کرد .

 شرکت معماری و اصول قرارداد دکوراسیون اجرایی

کلام آخر :

انجام خدمات معماری پروسه ای زمان بر است که نیاز به همکاری با افراد متخصص دارد . هیچ گاه نمی توان در این راه به تنهایی گام برداشت . زیرا در صورت انجام یک اشتباه کوچک ، با ضرر و زیان بسیار زیادی رو به رو خواهید شد . از این روی بهتر است در این مسیر به یک شرکت معماری اعتماد کنید و از آن یاری بجویید .

انتخاب شرکت مناسب خود یکی از بزرگ ترین چالش ها در این مسیر می باشد . شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه معماری می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به جهت انجام خدمات در این زمینه برای شما عزیزان باشد . شما کاربران محترم می توانید در صورت نیاز با مشاورین ما در این شرکت ارتباط برقرار کنید و برای اخذ قرارداد اقدام کنید .

در مقاله ی بالا مراحل اخذ قرارداد را برای شما شرح داده ایم . لازم است در این مسیر بسیار هوشمند عمل کنید تا در آینده با مشکل رو به رو نشوید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات