طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک روستیک و نحوه بازسازی ساختمان به این سبک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 11 آبان 1400 در ساعت 14 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی یک ملک و ساختمان همواره می تواند به دلایل گوناگون صورت بگیرد . گاهی به دلیل کهنگی و از کار افتادن آن ساختمان ، گاهی به دلیل آسیب دیدن قسمت های مختلف یک بنا ، گاهی به دلیل اضافه کردن یا حذف کردن قسمتی از بنا و گاهی هم به دلیل ایجاد تنوع و به روز کردن ساختمان . که هر کدام از این دلایل به تنهایی می توانند دلیلی قانع کننده برای بازسازی و نوسازی یک ساختمان باشند . از آنجایی که در بازسازی شالوده ی اصلی ساختمان باقی می ماند و می توان خیلی قسمت ها را نیز دست نخورده باقی گذاشت ، نسبت به خرید ساختمان جدید به همان دلایل بالا ، بسیار با صرفه تر و بهتر است و می تواند گزینه ی خیلی مناسبی باشد . بازسازی می تواند برای نما ، دکوراسیون داخلی و یا حتی کل یک ساختمان صورت بگیرد و برای انجام این کار بهتر است که دلیل بازسازی و سبک ها و نکات مختلف آن را خوب بدانید .

 

سبک روستیک چه نوع سبکی است ؟

روستیک کلمه ای است لاتین که در لغت معنای روستا می دهد و در معماری و دیزاین نیز از همین معنای لغوی پیروی می کند . شاید در گذشته یک معماری روستایی یا الهام گرفته از معماری و دیزاین روستایی نمایانگر تاریکی و وسایل کهنه و قدیمی و نمور می بوده است اما امروزه به دلیل خلاقیت بالای معماران و طراحان ، طرح های بسیار زیبا و جدیدی از الهام گرفتن از این سبک کشیده می شود و به اجرا در می آید که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و روز به روز هم به دلیل منحصر به فرد بودن این سبک و ویژگی های خاصی که دارد هم در ساخت و دکوراسیون داخلی یک ساختمان جدید و هم در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل های قدیمی تر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند .

 سبک روستیک و نحوه بازسازی ساختمان به این سبک

نکات قابل توجه برای بازسازی به سبک روستیک از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • استفاده از متریال های طبیعی

اگر می خواهیم یک دکوراسیون داخلی حس و حال روستیک را به ما بدهد باید آن را نزدیک به طبیعت کنیم و با استفاده از عناصر مختلف کاری کنیم که به ما حس بودن در طبیعت و همان نشاط و زندگی را بدهد . بنابراین اولین نکته ای را که در طراحی و یا بازسازی منزل به سبک روستیک باید مورد توجه قرار داد استفاده از متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ و ... برای پوشاندن سقف و دیوار ها و زمین و ... است .

 

 

  • استفاده از عناصر تزیینی طبیعی و بکر

عناصر تزیینی ای که به صورت خام و دست نخورده هستند و یا حداقل طوری طراحی شده اند که اینگونه نشان می دهند و همچنین با متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ و یا حتی فلز ساخته شده اند می توانند گزینه های خوبی برای زیبا کردن و تزیین خانه های به سبک روستیک باشند . چرا که حس و حال طبیعی بودن و بکر بودن این خانه ها را بیشتر می کنند .

سبک روستیک و نحوه بازسازی ساختمان به این سبک

  • استفاده از الوارهای قطور و پهن

استفاده از الوار های پهن شاید در ابتدا کمی عجیب و غریب بیاید اما باید توجه داشت که سبک روستیک با همین ویژگی ها و لمان های خاص خودش است که منحصر به فرد شده است و طرفداران زیادی را در دنیا برای خود جمع کرده است . استفاده از این الوار ها در بعضی از قسمت ها ، مانند جای پله و یا زیر وان و ... می تواند استفاده ی درست و مطلوبی باشد و جلوه ی ویزه ای به خانه بدهد .

  • طراحی شومینه

طراحی شومینه ای که از سنگ و چوب تشکیل شده است و آتش را در دل خود جای داده است می تواند نکته ای قابل توجه در دکوراسیون داخلی نشیمن یک خانه ی به سبک روستیک باشد و زیبایی آن را دو چندان کند .

  • استفاده از پنل برای پوشش دیوارها

پنل های چوبی برای پوشاندن دیوارها در سبک های دیگر دکوراسیون داخلی هم به کار می روند اما می توان گفت تاثیری که در سبک روستیک می گذراند بسیار خاص تر و جالب تر است . چرا که در ابتدا با ترکیبات طبیعی دیگری که در این سبک ترکیب شده اند جلوه ی خاصی به آن ها می دهند و همچنین این پنل ها در سبک روستیک تقریبا بکر و طبیعی هستند و با لمس آن ها می توان به تفاوتشان با دیگر پنل های چوبی در سبک های دیگر پی برد .

  • استفاده از رنگ های طبیعی

استفاده از رنگ ها طبیعی مانند رنگ سبز برگ درختان و قهوه ای تنه ی آنان و دیگر رنگ هایی که در عناصر مختلف طبیعت به وفور یافت می شوند و برای ما تجلی گر طبیعت هستند در وسایل و عناصر مختلف خانه های سبک روستیک می تواند حس و حال بکر بودن و طبیعی بودن را هر چه بیشتر به ما القا کند .

سبک روستیک و نحوه بازسازی ساختمان به این سبک

  • استفاده از پارچه های یکدست و ساده و طبیعی

استفاده از پارچه هایی که حالت بافت یا الیافی دارند مانند کتان ، حصیر و پشم می توانند برای استفاده در خانه های سبک روستیک مناسب باشند و اگر این ها به صورت دست ساز هم باشند که تاثیر بیشتری در این سبک خانه ها می گذراند و می توانند حس و حال روستیک خیلی بیشتر به مخاطب القا کنند .

 

  • استفاده از خطوط و اشکال نامنظم

برعکس سبک های مدرن و مینیمال که کاملا امروزی هستند در سبک روستیک خطوط منظم و واضح جایگاهی ندارند و اتفاقا این سبک بخاطر تمایل به طبیعی بودن هر چیزی طراحان را به استفاده از خطوط طبیعی و نامنظم و همچنین اشکال بکر و دست نخورده تشویق می کند . چرا که این نکات می توانند حس طبیعی بودن را به خانه های روستیک بدهند .

  • استفاده از مبلمان دست ساز

مبلمان و کاناپه ها در واقع بیشترین تاثیر را در چیدمان یک خانه دارند و از این رو برای طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه ی روستیک نیاز است که به طراحی مبلمان توجه بسیاری نشان داد . اگر متریال استفاده شده در ساخت مبلمان طبیعی باشد و مبملمان به صورت دست ساز ساخته شده باشند می توانند تاثیر بسیار خوبی در چیدمان خانه ی روستیک بگذارند .

  • تعیین منبع نور اصلی به وسیله نور طبیعی

از آنجایی که خانه های روستیک اغلب ویو های بسیار مناسب و زیبایی دارند بهتر است که در ساخت و بازسازی و طراحی دکوراسیون آن ها به این نکته توجه نشان داد که نور طبیعی خیلی گزینه ی بهتر و مناسب تری از نور مصنوعی است و با آوردن آن به محیط خانه و ترکیبش با رنگ های طبیعی و متریال های بکر ، می توان صحنه ای زیبا با حس و حال روستایی و در عین حال شیک ایجاد کرد که احساس صمیمیت و گرما و خاص بودن را بیشتر از هر سبک دیگری به ما نشان می دهد .

سبک روستیک و نحوه بازسازی ساختمان به این سبک 

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا گفته شد بازسازی یک ساختمان می تواند دلایل مختلف زیادی را داشته باشد و حال اگر شما قصد بازسازی ساختمانتان را ، به هر دلیلی دارید و سبک روستیک را برای بازسازی آن انتخاب کرده اید ، بهتر است که از ویژگی های این سبک با خبر شوید و نکات ریز این سبک را خوب شناسایی کنید تا بتوانید یک بازسازی به سبک روستیک مطلوب و زیبا داشته باشید . برای این کار بهتر است که علاوه بر بالا بردن اطلاعات خودتان ، به متخصصان در این زمینه نیز مراجعه کرده و از آن ها در کار خود کمک بگیرد . شرکت معماری هیرادانا پروژه های بازسازی ، دکوراسیون داخلی ف معماری و طراحی نماهای مختلفی را با سبک های متفاوت در سطح کشور انجام داده است که همه ی آن ها بسیار موفق بوده اند و شما با کمک گرفتن از معماران و طراحان این شرکت معماری ، می توانید از نتیجه ی کار خود مطمئن باشید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات