طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 فروردین 1399 در ساعت 8 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون منزل با استفاده از سبک های مختلف اجرا میشود. یکی از بخش های منزل که بسیار پر اهمیت بوده و طراحی ان نیازمند توجه و حساسیت ویژه ای می باشد طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. یکی از سبک های مورد استفاده در دکوراسیون  اشپزخانه سبک اسکاندیناوی می باشد در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های  این سبک بپردازیم. سبک اسکاندیناوی سبکی است که طراحان توجه ویژه ای به ان دارند. سبک اسکاندیناوی یک سبک بدون آلایش و به دور از تجملات است. این سبک بسیار ساده و شیک می باشد. از ویژگی های بارز این سبک می توان به استفاده از مواد طبیعی مانند چرم و چوب و .. اشاره کرد. این سبک از لحاظ مدیریت فضا روشن ترین و تمیز ترین سبک شناخته شده است که از مصالح هماهنگ با محیط زیست و مصالح طبیعی استفاده می شود.

از شاخصه های اصلی این سبک توجه زیاد به طبیعت و کار دست می باشد.طراحی های سبک اسکاندیناوی تحت تاثیر اتصال به  طبیعت که ترکیبی عناصر طبیعی ، اشکال انتزاعی و اشکال طبیعی هستند.

  • حال به معرفی ویژگی های سبک اسکاندیناوی و چند ایده برای طراحی اشپزخانه این سبک ساده و زیبا میپردازیم.

استفاده از رنگ روشن

اشپزخانه های طراحی شده به سبک اسکاندیناوی معمولا روشن طراحی می شوند. در اغلب اشپزخانه های این سبک رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی قرار می گیرد. در اصل یکی از مشخصه های اصلی این سبک استفاده از رنگ سفید می باشد. گاهی اوقات در کنار رنگ سفید از رنگ مشکی هم استفاده می شود مثلا اگر شما به ترکیب رنگ جذاب سفید و مشکی علاقه مند هستید میتوانی از دیوار و کابینت آشپزخانه  سفید در کنار کانتر مشکی استفاده کنید و ترکیب شیکی را بدست اورید.

توصیه می شود  پالت رنگی خود را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید سادگی را در تمام مراحل به خوبی رعایت کنید .

استفاده از دیوارپوش های آجری

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

یکی دیگر از ویژگی های دیگر این سبک دکوراسیون داخلی  را می توان استفاده از دیوار پوش های اجری نام برد. این دیوار پوش ها جدا از ظاهر زیبایی که دارند می توانند تنوع بصری زیبایی را در کنار رنگ های تن روشن این سبک ایجاد کند. استفاده از یک متریال جذاب مانند دیوار پوش می تواند فضای اشپزخانه را بهتر و زیبا تر جلوه دهد. به این نکته توجه داشته باشید که در دکوراسیون آشپزخانه دیوار ها را فراموش نکنید و سعی کنید ان ها را مدرن و شیک طراحی کنید.دیوار های خود را با استفاده از متریال های متنوع موجود طراحی کنید مثلا از یک بک اسپلش با طراحی متفادت و زیبا استفاده کنید این کار یک پیشنهاد خوب و شیک برای دیوار های اشپزخانه شما می باشد.

استفاده از متریال چوب

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 متریال چوب جایگاه ویژه ای در این سبک دارد و در بیشتر طراحی های این سبک از این متریال استفاده می شود. البته چوب جزء ملزومات محسوب نمی شود اما استفاده از این  متریال در یک اشپزخانه با رنگ سفید جذابیت خاصی را برای شما به ارمغان می اورد.

در اشپزخانه های سبک اسکاندیناوی از چوب می توان در طراحی شلف ها و یا اپن جزیره چوبی و یا در میز و صندلی های میز غذا خوری بهره برد. این شلف های چوبی علاوه بر زیبایی که دارند فضایی برای ذخیره سازی یا قرار دادن وسایل دکوری شما باشند .

استفاده از شلف های باز

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 فضای برخی از آشپزخانه ها به شکلی طراحی داخلی می شوند که در همان نگاه اول شما متوجه تفاوت این طراحی  با طراحی بقیه اشپزخانه ها می شوید در حقیقت توجه به جزییات و انجام دادن برخی از ریزه کاری ها این تفاوت را به وجود می اورد. یکی از این جزییات در سبک اسکاندیناوی استفاده از شلف های باز است اما باید توجه داشته باشید که اگر از این شلف ها در کنار کابینت اشپزخانه استفاده می کنید همیشه شلف ها را مرتب و خلوت  چیدمان کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات