طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق کودک

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 27 تير 1400 در ساعت 12 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

رنگ های به کار رفته در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک ، نقش تعیین کننده در رفتار وی دارد از این رو در انتخاب رنگ مناسب و شایسته برای این بخش از فضای منزل باید دقت کافی صورت گیرد . برای گزینش رنگی که در طراحی دکوراسیون به کار گرفته خواهد شد ، می توان یک رنگ را به عنوان رنگ غالب انتخاب نموده و اکسسوری های موجود در اتاق را از رنگ های شاد دیگر تهیه نمود . همچنین می توان به جای برگزیدن یک رنگ به عنوان رنگ اصلی ، ترکیبی از چندین رنگ را برای دیزاین فضای اتاق کودکان گزینش نمود . آنچه باید در این انتخاب مورد توجه قرار گیرد ، روحیه کودک و تمایلات وی است .

اتاق کودک باید در نظر وی محلی دوست داشتنی تلقی گردد و چنانچه در انتخاب طرح و رنگ اتاق به علایق کودک توجه کافی صورت نگیرد ، فضا از این قابلیت برخوردار نبوده و در جهت رشد شخصیت کودک ، همراه او نخواهد بود . بنابراین بهتر است پیش از انتخاب رنگ برای اتاق کودک با یک فرد متخصص در این رابطه مشورت شود تا با انتخابی آگاهانه زمینه رشد شخصیتی کودک فراهم گردد .

با کمی تامل در طرح های ارائه شده برای اتاق کودکان مشخص می شود که رنگ های ثابتی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک به کار گرفته می شوند . در ادامه تاثیر انتخاب رنگ های پرتکرار در طراحی مورد بررسی قرار می گیرد .

  • ·      استفاده از رنگ نارنجی برای طراحی اتاق کودک

استفاده از رنگ نارنجی صرفا برای اتاق بازی کودک می تواند گزینه ایده آلی باشد و به کارگیری این رنگ در اتاق خواب باعث بدخوابی کودک خواهد شد و در نتیجه توصیه می شود برای ترکیب رنگ اتاق خواب کودک از نارنجی به عنوان رنگ اصلی استفاده نشود. نارنجی رنگی است که بیننده را دچار گرما و شور و شوق می کند و استفاده از آن برای مکان بازی کودکان ، رنگی پسندیده و سازگار است .

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق کودک

  • ·      استفاده از رنگ زرد جهت طراحی اتاق کودک

رنگ زرد دارای طیف های متنوعی است که هر کدام از آنها ویژگی منحصر به فردی دارد . به عنوان مثال رنگ زرد روشن ، آرامش بخش است و در تقویت حافظه کودک نقش موثری دارد . این در حالی است که استفاده از رنگ لیمویی یا همان زرد پر رنگ سبب افزایش تمرکز در کودکی که قصد حضور در فضا را دارد ، می نماید . در استفاده از رنگ زرد در طراحی داخلی اتاق کودک باید جانب احتیاط را رعایت نمود زیرا افراط در به کارگیری این رنگ سبب خستگی کاربر می گردد .

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق کودک

  • ·      استفاده از رنگ قرمز جهت طراحی اتاق کودک

انتخاب رنگ قرمز برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک بسیار نامناسب است . استفاده از این رنگ صرفا در گزینش اکسسوری ها توصیه می شود زیرا قرمز باعث بروز هیجان در فرد می گردد و زمینه ساز رفتارهای خشن در کودک خواهد بود . اما استفاده محدود از این رنگ سبب بالا رفتن انرژی موجود درفضا می گردد .

  • ·       استفاده از رنگ صورتی جهت طراحی اتاق کودک

صورتی رنگی دخترانه به شمار می آید . این رنگ انتخاب اول بسیاری از افراد برای دیزاین اتاق یک دختر محسوب می شود . اما لازم است در طراحی اتاق کودک در استفاده از رنگ صورتی کمی محتاط بود زیرا وجود بیش از اندازه این رنگ در یک محیط ، نه تنها فضایی آرامش بخش را خلق نمی نماید ، بلکه باعث بروز هیجان کاذب در کودک خواهد شد .

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق کودک

  • ·      استفاده از رنگ آبی جهت طراحی اتاق کودک

آبی رنگی آرامش بخش است که استفاده از آن هم برای اتاق پسران مناسب است و هم می توان در طراحی اتاق دختران ، برخی از طیف های آن را مورد استفاده قرار دارد . ترکیب رنگ آبی در کنار رنگ سفید ، میزان تاثیر رنگ آبی را کاهش می دهد و سطح کیفی محیط را برای استفاده کودک افزایش می دهد . استفاده بیش از حد رنگ آبی کودک را دچار کم اشتهایی نموده و حتی می تواند زمینه ساز افسردگی در وی گردد .

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق کودک

لازم است برای طراحی اتاق یک کودک ، با متخصصان و مشاوران مشورت شود و پس از انتخاب رنگ مناسب برای کودک مورد نظر ، ادامه کار طراحی به طراحان شرکت معماری سپرده شود .

7 / 10
از 7 کاربر
ارسال نظر
محمد : چقدر جالب بود مقالتون
6 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات