طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رنگ های پاستلی در بازسازی و دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 فروردین 1399 در ساعت 14 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انتخاب رنگ یکی از مهم تریین انتخاب ها در بازسازی ساختمان می باشد. رنگ فضا بر روحیه افراد تاثیر چشم گیری گذاشته و می تواند حس آرامش و یا بر عکس احساس ترس یا استرس را در افراد ایجاد کند. ما در مقاله های قبلی به استفاده و تاثیرات و  انواع رنگ بر روی روحیه افراد پرداختیم در این مقاله قصد داریم به استفاده رنگ پاستلی در طراحی دکوراسیون منزل بپردازیم. امروزه در اکثر دکوراسیون های منزل از رنگ های سفید، قهوه ای ،کرم و .. دیده می شود و تقریبا به یک دکوراسیون با ترکیب رنگ تکراری تبدیل شده است. اگر شما قصد دارید یک فضای متفاوت و جذاب را برای طراحی داخلی منزل خود به وجود اورید یکی از پیشنهادات ما استفاده از رنگ های پاستلی است  این رنگ ها از ترکیب رنگ های زنده و شاد با رنگ سفید می باشند. در هنگام قرار گیری در فضا هایی که در ان از رنگ های پاستلی طراحی شده اند شما احساس آرامش و لطافت خواهید کرد. هنگام استفاده از رنگ های پاستلی در فضا های بزرگ  برای جلو گیری از کسل شدن فضا  یک طرح رنگی بر روی ان اضافه کنید. همچنین می توانید از رنگ های متناقص هم استفاده کنید.

رنگ های پاستلی در بازسازی و دکوراسیون داخلی

  •  استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ های پاستلی

یکی از رنگ های زیبایی که در طیف رنگ های پاستلی جذابیت خاصی را ایجاد می کند رنگ  سفید می باشد رنگ سفید هارمونی زیبایی را در کنار رنگ های پاستلی ایجاد می کند و بسیاری از طراحان این رنگ را به عنوان مکمل رنگ های پاستلی مورد استفاده قرار می دهند.

  • استفاده از طیف های مختلف رنگ های پاستلی

    رنگ های پاستلی در بازسازی و دکوراسیون داخلی

یکی از روش های حرفه ای ترکیب رنگ های پاستلی استفادا از طیف های مختلف همان رنگ در طراحی گی باشد یعنی شما می توانید از رنگ های پاستلی دیگر به عنوان مکمل رنگی قرار دهید مثلا اگر رنگ آبی پاستلی را برای دکوراسیون خود انتخاب می کنید می توانید از رنگ های آبی با طیف های تیره تر و روشن تر هم استفاده کنید.

  •  کرم و قهوه ای

تنالیته های رنگ قهوه ای و کرم متضاد رنگ های پاستلی هستند شما می توانید با استفاده از این تضاد فضا را از حالت یک نواختی خارج کنید.

  • رنگ طوسی یا خاکستری

رنگ طوسی یکی از رنگ هایی است که در ترکیب با رنگ های پاستلی فضایی بسیار زیبا و لطیفی را به وجود می اورد . این ترکیب در بازسازی منزل مدرن و امروزی زیاد مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از رنگ های پاستلی در بخش های مختلف منزل

  • بخش نشیمن

    رنگ های پاستلی در بازسازی و دکوراسیون داخلی

همانطور که قبلا هم گفتیم استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی فضا را دلباز تر نشان می دهد بنا بر این رنگ های پاستلی می تواند انتخاب خوبی برای طراحی فضای نشیمن های کوچک می باشد. نشیمن های طراحی شده با رنگ پاستلی بسیار خاص و متفاوت هستند .شما می توانید ازاین رنگ ها برای دیوار های نشیمن خود هم استفاده کنید اما اگر قصد این کار را ندارید می توانید دیوار هارا به رنگ سفید در اورده و از مبلمان و بقیه وسایل رنگ پاستلی استفاده کنید.

  • رنگ پاستلی در آشپزخانه

    رنگ های پاستلی در بازسازی و دکوراسیون داخلی

آشپزخانه یکی از مناسب ترین مکان های منزل برای استفاده از رنگ پاستلی می باشد. برای این کار می توانید از کابینت آشپزخانه  به رنگ پاستلی استفاده کنید همچنین اگر تمایل ندارید از این رنگ کابینت استفاده کنید می توانید کابینت های اشپزخانه خود را سفید انتخاب کنید و از این رنگ در دیگر وسایل اشپزخانه خود استفاده کنید.

  • استفاده از رنگ پاستلی در اتاق خواب

اتاق خواب از جمله فضا هایی است که میتوان در ان از این رنگ ها استفاده کرد. رنگ های پاستلیِ  ابی و صورتی مناسب ترین رنگ برای اتاق نوزاد و کودک می باشند و باعث ایجاد آرامش می شود. اما اگر قصد استفاده از این رنگ را در اتاق خواب های دو نفره دارید باید بیشتر دقت کنید در انتخاب رنگ زیرا بیشتر اقایان تمایل به استراحت در اتاق های یاسی و صورتی را ندارند در این اتاق ها بهتر است از رنگ  ابی پاستلی استفاده شود.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات