طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

راهنمای انتخاب رنگ و طرح لمینت کف

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 فروردین 1399 در ساعت 9 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی دکوراسیون منزل انتخاب نوع کف پوش می باشد؛برای کف سازی منزل می توان از سنگ ، سرامیک ، پارکت و ... استفاده کرد. یکی از بهترین انتخاب ها برای پوشش کف لمینت است که برای کف سازی ساختمان های اداری ، منازل و مراکز تجاری و... بسیار مناسب است. کف سازی هم مانند سایر عناصر دکوراسیون داخلی دارای طرح ها و رنگ های مختلفی می باشد. در این مقاله شرکت معماری  هیرادانا قصد داریم معایب و  مزایای لمینت های روشن و تیره را به شما معرفی کنیم. رنگ تاثیر بسیار چشم گیری بر روی روحیه افراد دارد.

  • پارکت لمینت تیره

    راهنمای انتخاب رنگ و طرح لمینت کف

بسیاری از افراد استفاده از پارکت لمینت هایی با طیف رنگی تیره را برای بازسازی ساختمان مناسب میدانند علت ان هم این است که کم تر نیاز به نظافت دارد و گرد و غبار و لکه را کم تر نشان می دهد اما این را هم در نظر بگیرید که لمینت های تیره ، فضای منزل شما را تیره نشان میدهد پس توصیه می شود از لمینت های تیره برای اتاق های کوچک و یا اتاق های تاریک استفاده نکنیم اما اگر شما قصد دارید از لمینت های تیره برای این فضا ها استفاده کنید می توان نور پردازی ان اتاق ها را بهتر و بیشتر کنید و بقیه وسایل منزل خود را از رنگ های روشن انتخاب کنید. با این کار کمی فضا را دلباز تر نشان خواهید داد .مثلا اگر می خواهید در فضای طراحی داخلی نشیمن خود از لمینت های رنگ تیره استفاده کنید می توان از مبل ها و پرده های رنگ سفید، کرم و یا رنگ های روشن دیگر استفاده کنید با این ترکیب شما فضایی ارام بخش را برای خود طراحی کنید. یا برای کف پوش های اتاق خواب ، در این مکان انتخاب بسیار حساس تر است مکانی که شما در ان به استراحت و خواب می پردازید میزان نور از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. اگر در اتاق خواب از لمینت هایی با طیف رنگ تیره با رنگ بندی های تیره( مثلا بنفش تیره )دیگر مانند رو تختی ها و دیگر عناصر استفاده کنید فضایی ارام بخش را برای خود طراحی کرده اید.

نکته بعدی این است که بافت و طرح های موجود در لمینت تاثیر بسیاری در ظاهر ان دارد پیشنهاد می شود از لمینت هایی که دارای گره های تکراری هستند استفاده کنید.

اگر انتخاب شما پارکت لمینت هایی که طیف رنگی خیلی تیره ای دارند است نگران نباشید شما می توانید به راحتی این طیف رنگ را هم به طراحی دکوراسیون داخلی خود اضافه کنید ( حتی مشکی ) اما توصیه می شود اگر انتخاب شما این رنگ ها است بهتر است دیوار و سقف منزل ره به رنگ ه سفید یا رنگ روشن و ملایم در اورید تا فضا را کوچک و دلگیر نشان ندهد و ترکیب رنگی جذابی را برای خود به وجود اورید. اما گرد و غبار در این طیف رنگ بیشتر نمایان می شود و نیازمند نظافت بیشتری است.

  •  استفاده از پارکت لمینت های روشن

    راهنمای انتخاب رنگ و طرح لمینت کف

پارکت لمینت های رنگ روشن هم دارای معایب و مزایا ی خود است. از مزایای این طیف رنگ لمینت می توان به میزان باز تاب نور بخصوص در ان اشاره کرد. بخصوص در فصل های سرد این طیف رنگ لمینت می تواند نور و روشنایی را افزایش دهد این امر برای مناطق کوهستانی مناسب و مفید است. کسانی هم که به طرح های جدید و سبک های مدرن علاقه مند هستند هم از این نوع کف پوش ها زیاد در بازسازی منزل خود استفاده می کنند. استفاده از این نوع کف پوش های لمینت رنگ روشن می تواند فضایی روشن ، دلباز و جالبی را برای شما به ارمغان اورد.

پارکت لمینت های رنگ روشن گرد و خاک را کمتر نشان میدهد بنابر این بر خلاف پارکت لمینت های بسیار تیره و مشکی به نسبت کمتر احتیاج به نظافت دارد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات