طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون پذیرایی کوچک

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 دی 1398 در ساعت 15 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در بسیاری از شهر های ایران در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل با خانه هایی مواجه هستیم که فضاهایی متوسط و کوچک را در اختیار دارند و طراحی در چنین فضاهایی با ابعاد کم ، طراحان و شرکت معماری و دکوراسیون داخلی  را با مشکل مواجه کرده است . متناسب با ابعاد کوچک ساختمان ها در تعمیرات ساختمان ، فضاهای داخلی خانه از جمله اتاق خواب ، فضای نشیمن ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نیز باید در فضاهایی کوچک طراحی و اجرا شوند .  در چنین مواردی برای خانواده ها بسیار مهم است که طراحی دکوراسیون داخلی آنها زیبا و کار آمد باشد ، هر چند فضاهایی کوچک در اختیار دارند اما خواهان دکوراسیون لوکس در خانه هایشان هستند .  یکی از این فضاهای مورد نظر خانواده برای طراحی و بزرگ نشان دادن محیط ، فضای نشیمن خانه ها است . برخلاف تصور همگان که نمیتوان در فضاهای نشیمن کوچک ایده های زیادی را به کار بست ، اما شرکت طراحی داخلی هیرادانا با استفاده از طراحان حرفه ای و مجرب توانسته است در این زمینه نیز فضاهایی زیبا و خاص را طراحی و اجرا کند .

متصل کردن فضای نشیمن به آشپزخانه

دکوراسیون پذیرایی کوچک

یکی از راهکار های مهم در بزرگ نشان دادن فضای نشیمن این است که آن را به فضایی دیگر متصل کنید . اغلب محیطی که برای این کار انتخاب میشود ، دکوراسیون آشپزخانه است . میتوان دیواری اگر بین این فضاها است را از میان برد و تنها با استفاده از عناصری مانند میز پیشخوان آشپزخانه یا کتابخانه ای ما بین این دو فضا ، باعث تفکیک محیطی آنها شد ضمن اینکه فضایی یکپارچه را به وجود آورده اند و به بزرگ تر شدن فضای نشیمن کمک کرده است .

استفاده از ترکیب مبلمان مختلف

این هم یکی دیگر از ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای نشیمن کوچک است . برای انتخاب مبلمان فضای نشیمن میتوانید از یک ست راحتی مبلمان مدرن در کنار دو مبل به سبک کلاسیک استفاده کنید . هم چنین تمایز رنگی ، تضاد رنگی و ترکیب رنگی مبلمان استفاده شده در این پذیرایی نیز میتواند جلوه زیبا و جذاب را برای آنها به وجود آورد . این کار باعث گرم شدن و صمیمیت بیشتر محیط برای مهمانی های خانوادگی میشود .

ایجاد نقطه کانونی

ایجاد کردن یک نقطه کانونی در فضای نشیمن باعث میشود توجه همه در طراحی دکوراسیون منزل به آن نقطه جلب شود و به برجسته شدن فضای نشیمن کمک فراوانی میکند بدون اینکه کوچکی فضا به چشم بیاید. این نقطه کانونی میتواند هر عنصری که پتانسیل کار بر روی آن را دارد ، باشد . یک شومینه که میتوان اطراف آن را با طراحی های زیبا و چشم نواز به عنصری عملکردی و تزئینی تبدیل کرد . از موارد دیگر برای اینکار میتوان به یک تلویزیون نصب شده بر روی دیوار که این دیوار هم رنگ و متریالی متفاوت با دیوارهای اطرافش دارد یا حتی در بین مبل های راحتی خنثی رنگ فضا یک مبل به رنگ متضاد با آنها درست در بین آنها قرار بگیرد ، اشاره کرد . همه ی اینها میتواند از جمله ایده هایی برای ایجاد نقطه کانونی در فضای نشیمن باشد .

روشن کردن فضا

بازسازی ساختمان کوچک

در بازسازی ساختمان برای فضاهای نشیمن کوچک نکته ای که باعث بزرگ تر نشان دادن آن میشود ، روشنایی محیط و درخشان بودن آن است . حال این روشنایی محیط میتواند از طریق رنگ های دیوار ها و مبلمان به کار رفته در فضا به محیط منتقل شود و هم توسط ایده هایی دیگر . به عنوان مثال استفاده از فرش ها و پرده هایی روشن میتواند برای دست یافتن به این امر به ما کمک کند . استفاده از یک سیستم نورپردازی مناسب با فضا و جایگیری و رنگ مناسب آنها نیز در بزرگ نشان دادن فضا نقش مهمی دارند . در کنار این منابع نوری مصنوعی استفاده از آینه های بزرگ که میتوانند این نور ها را بازتاب دهند باعث میشود فضای نشمین بزرگ تر جلوه کند . 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات