طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی همراه طراحی تی وی وال متناسب با دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 30 آذر 1400 در ساعت 14 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از گذشته تا امروز دکوراسیون داخلی یکی از پر اهمیت ترین و تاثیرگذار ترین قسمت های یک ساختمان محسوب می شود . دکوراسیون را می توان هنری دانست که باعث در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف به بهترین شکل و بالا رفتن کیفیت فضاها و استفاده ی مناسب و بهتر از انواع فضاهای داخلی یک ساختمان می شود . روز به روز به این علت که انسان ها به دلایل مختلف بیشتر وقت خو رادر خانه می گذرانند و نیازمند جلوگیری از کسلی و خستگی و همچنین رفع انواع نیازهای فضاییشان می شوند دکوراسیون داخلی دارای اهمیت بیشتری نسبت به گذشته می شود . همچنین با گذشت زمان سبک ها و شیوه های مختلفی در دکوراسیون داخلی پدید می آید که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را دارا می باشند . امروزه افراد یا از ابتدا و یا در هنگام بازسازی منزل و بازسازی ساختمان دست به طراحی داخلی خانه و ساختمان خود با کمک مهندسین در شرکت بازسازی ساختمان می زنند . برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خوب از عناصر و شیوه های مختلفی می توان استفاده نمود که یکی از نکاتی که امروزه بسیار محبوب می باشد ، طراحی تی وی وال می باشد که شرکت معماری هیرادانا در این مقاله سعی در معرفی ویژگی های آن دارد .

 

تی وی وال :

در زندگی امروزی که اکثر خانه ها کوچک و آپارتمانی شده اند ، افراد به استفاده ی درست از تک تک فضاها و بهره وری بیشتر از خانه ی خود نیاز دارند . یکی از راه هایی که کمک می کند تا فضای نشیمن را مدیریت کرده و بتوان از آن استفاده ی بهتری نمود تی وی وال ها می باشند . با طراحی تی وی وال می توانید هم تلوزیون و فضاهای مربوط به آن را داشته باشید و هم فضای زیادی را در نشیمن اشغال نکنید . در کنار این موضوع همچنین نشیمن شما را زیباتر و خاص تر نیز جلوه می دهد و نمایی مدرن به دکوراسیون داخلی شما می بخشد . تی وی وال این اجازه را به شما می دهد که تلوزیون و عناصر مربوط به تلوزیون را در بهترین شکل در کنار هم به صورت ساماندهی شده و زیبا داشته باشید . روش های زیبا و امروزی زیادی برای طراحی تی وی وال پدید آمده است که با کمک متخصصین می توانید از آن ها بهره ور شوید . ما در این مقاله سعی در معرفی و تویح نکات معرفی تی وی وال برای شما داریم و امیدوارواریم که مفید واقع شود .

 دکوراسیون داخلی همراه طراحی تی وی وال متناسب با دکوراسیون

نکات قابل توجه در طراحی تی وی وال از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • محل قرار گرفتن تلوزیون

در خانه هایی که دارای مساحت زیادی بوده و بزرگ می باشند می توان در طراحی داخلی خانه از یک دیوار برای قرار گیری تلوزیون استفاده نمود و آن را کاملا به تلوزیون و دستگاه های مربوطه اختصاص داد که این جلوه ای خاص به فضای داخلی خانه شما می بخشد . اما در خانه هایی که کوچکتر می باشند می تواند از یک کنسول ایستاده برای قرار گیری تلوزیون استفاده نمود .

  • سطح دیدی که تلوزیون از زوایا مختلف دارد

برای آن که بتوان یک زاویه ی دید مناسب و خوب برای تلوزیون داشت مهم است که تلوزیون در ارتفاعی قرار بگیرد که چشم شما در هنگام نشسته وسط تلوزیون باشد و در واقع می توان گفت در راستای دید بودن تلوزیون اهمیت فراوانی دارد .

  • فاضله ی تلوزیون تا مبل ها

اغلب تیوی وال در فضای نشیمن که فضای خصوصی خانواده محسوب می شود ، طراحی می شود و از همین رو در این فضاها از مبلمان راحتی استفاده می شود و نیاز است که برای داشتن فاضله با مناسب با تلوزیون به طرز چیدمان مبلمان توجه نمایید .

  • قرار نگرفتن تلوزیون مقابل پنجره

در طراحی تیوی وال اگر تلوزیون در مقابل پنجره ها و نور طبیعی قرار بگیرد نور به تلوزیون خواهید تایید و باعث سختی دیدن و خستگی چشم خواهد بود . باید توجه کرد که تیوی وال روبروی پنجره طراحی نشود .

 

نکات مهم در طراحی تی وی وال از زبان شرکت معماری هیرادانا :

طراحی تیوی وال را میتوان کاری هوشمندانه در دکوراسیون داخلی دانست . چرا که هم زیبایی به محیط می بخشد و هم باعث استفاده ی بهینه از فضا می شود . برای داشتن همچین فضایی یک سری نکات باید رعایت شوند که این نکات عبارتند از :

  • برای طراحی تی وی وال می توان از قفسه ها و پارتیشن هایی که حالتی ساده ، مدرن و زیبا دارند استفاده نمود که از این قفسه ها اصولا برای جای دادن وسایل مربوط به تلوزیون و ... استفاده می شود . همچنین می توان عناصر تزیینی و یا کتاب و ... در این قفسه ها جای داد اما باید دقت نمود که شرط زیبایی این قفسه ها در طراحی تیوی وال در دکوراسیون داخلی شلوغ نبودن آن می باشد . همچنین بهتر است که این قفسه ها به صورت یک پارچه و پیوسته باشند و احساس جدایی به مخاطب القا نکنند .
  • اگر فضای خانه کوچک می باشد و یا نشیمن و پذیرایی از یکدیگر مجزا نمی باشند ، بهتر است که برای طراحی تی وی وال روش شناور را استفاده کنید . به این صورت که تلوزیون از سطح زمین فاضله داشته و به دیوار بچسبد و قفسه ها به زمین بچسبد . در این صورت فضای خالی بیشتری ایجاد خواهد شد و فضای کلی به نظر بزرگتر خواهد رسید .

 دکوراسیون داخلی همراه طراحی تی وی وال متناسب با دکوراسیون

نکات مهم برای طراحی دیواری که پشت تلوزیون قرار می گیرد :

  • نورپردازی به شیوه ای مناسب و درست

اگر نورپردازی مربوط به این دیوار به صورت خطی بوده و ساده و گیرا صورت بگیرد حتی اگر تلوزیون خاموش هم باشد باعث خلق فضایی زیبا و جذاب در خانه می شود .

  • استفاده از کاغذ دیواری با طرح های زیبا و مناسب

برای پوشش دیوار پشت تلوزیون در طراحی تی وی وال می توان از کاغذ دیواری و یا رنگ های خاصی استفاده نمود که با عناصر مختلف یک رنگ بوده و باعث ایجاد حس و حالی آرامش بخش در فضا می شود . باید دقت نمود که بهتر است از رنگ های جیغ و تند در این دیوار استفاده نشود . چرا که هنگام تماشای تلوزیون چشم را به صورت ناخودآگاه خسته می کند .

  •  استفاده از نورپردازی و کناف

کناف هایی که به صورت تزیینی و دکوراتیو هستند ، با نورپردازی تی وی وال ها را زیبا می کنند . اما استفاده از این کناف ها درگوشه می تواند آسیب پذیر باشد . به همین علت هنگام طراحی به این موضوع باید توجه کنید .

دکوراسیون داخلی همراه طراحی تی وی وال متناسب با دکوراسیون 

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه نمودید ، دکوراسیون داخلی سال به سال دارای اهمیت بیشتری می شود و همه در سرتاسر دنیا برای داشتن فضایی بهره ور تر و زیباتر دست به طراحی داخلی خانه ی خود زده اند . تی وی وال را می توان یکی از عناصر تاثیر گذار در طراحی داخلی امروزی دانست که هم باعث زیبایی فضا می شود و هم جایی را که در گذشته تلوزیون در خانه اشغال می کرد را کمتر می کند و فضا را بزرگتر و بهره ور تر می کند . در بالاتر به نکات مختلف و مهم در طرای تی وی وال اشاره شد و لازم است که بدانید اگر می خواهید یک دکوراسیون داخلی عالی و زیبا و همچنین طراحی تی وی وال زیبایی در خانه ی خود داشته باشید نیاز است که با متخصصین و مهندسین این زمینه مشورت کنید و کارها را به آن ها بسپارید . شرکت معماری هیردانا از جمله شرکت های معماری و دکوراسیون می باش که در این زمینه و زمینه های دیگر معماری مانند بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی ویلا ، دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری و ... در سرتاسر کشور و حتی کشورهای همسایه انجام داده است و کارنامه ی پرباری دارد . به همین دلیل شما می توانید باسپردن پروژه ی خود به مهندسین این شرکت از نتیجه ی کار خود مطمئن و راضی باشید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات