طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی مغازه به کمک آشنایی با انواع قفسه بندی ها

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 بهمن 1400 در ساعت 11 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون را به طور کلی می توان در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف در یک فضا به بهترین شکل خود بیان نمود . درواقع داشتن دکوراسیون داخلی مناسب برای هر فضایی سبب می شود که آن فضا هم شیک تر و زیباتر دیده شود و هم کیفیت فضایی بهتری داشته باشد . در گذشته امر دکوراسیون داخلی بیشتر برای منازل پر اهمیت بود اما امروزه برای تمامی فضاها چه مسکونی ، چه تجاری و چه اداری ، امری ضروری محسوب می شود . چرا که به خاطر داشتن دکوراسیون داخلی فضای شما علاوه بر زیباتر دیده شدن و داشتن کیفیت بهتر ، حرفه ای تر نیز بنظر می رسد و باعث جذب مشتریان و جلب نظر آن ها شده و تاثیر مثبتی در دیدگاه آنان نسبت به کیفیت کاری شما می گذارد .

 

قفسه ها چه اهمیتی برای مغازه ها دارند؟

قفسه ها را می توان یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون مغازه ها دانست . از ابتدایی ترین کاربردهایی که این عنصر دارد می توان به نگهداری انواع و اقسام وسایل مربوط به مغازه اشاره نمود . اما در کنار این کاربرد ، قفسه ها دارای ویژگی های دیگری هم می باشند که شاید چندان مورد توجه نباشند . برای مثال می توان گفت مغازه ها بدون قفسه ها خالی بنظر آمده و جلوه ی زیبایی برای مشتریان ندارند . قفسه ها از عناصر اصلی مغازه به شمار می آیند و به دکوراسیون مغازه فرم و شکل ویژه ای خواهند بخشید . در واقع می توان گفت این عنصر درون مغازه ها مانند مبلمان درون دکوراسیون خانه عمل می کند .

 

انواع قفسه ها :

  • قفسه های یک طرفه

قفسه های یک طرفه را می توان قفسه هایی دانست که از یک طرف به دیوار متصل بوده و از یک طرف دارای محافظ می باشد . از این نوع قفسه ها بیشتر برای مغازه هایی استفاده می شود که دیوار آن ها دارای تزیینات زیادی نمی باشد و می توان از این نوع قفسه ها برای پوشاندن دیوارها استفاده نمود . از آنجایی که این نوع قفسه ها هم عنصر تزیینی و هم عنصر اصلی مغازه محسوب می شوند ، باید نوعی از آن را انتخاب کنید که زیبا باشد و بتواند جلوه ای خاص به مغازه شما ببخشد . معروف ترین شکل از قفسه های یک طرفه ، قفسه هایی هستند که دارای 5 و یا 6 طبقه می باشند .

دکوراسیون داخلی مغازه به کمک آشنایی با انواع قفسه بندی ها

  • قفسه های دو طرفه

یکی دیگر از نوع های قفسه ها که این هم کاربرد زیادی در انواع مغازه ها دارد قفسه های دو طرفه می باشند . تفاوت قفسه های دو طرفه با قفسه های یک طرفه در این است که این قفسه ها نمی توانند به دیوار بچسبند و حتما باید با فاصله از دیوار قرار بگیرند . چرا که در دو طرف این نوع قفسه می توان وسایل مغازه را چید و باید راهی برای عبور و دیدن مشتریان در کنار آن ها وجود داشته باشد . در واقع می توان گفت این نوع قفسه فضا را به دو قسمت تقسیم می کند . تعداد این قفسه ها در یک مغازه به مساحت آن بستگی دارد و هر چقدر عرض یک مغازه بیشتر باشد از تعداد بیشتری قفسه ی دو طرفه می توان در آن استفاده نمود . به طور کلی می توان گفت از این قفسه ها بیشتر در فروشگاه ها و یا مغازه های بسیار بزرگ استفاده می نمایند .

  • قفسه های سوپری

قفسه های سوپری همانطور که از اسم آن پیدا می باشد از آن نوع قفسه هایی می باشد که بیشتر در سوپرمارکت ها مورد استفاده قرار می گیرد . این مدل قفسه ها را می توان در ابعاد و شکل های مختلف پیدا نمود و مورد استفاده قرار داد . برای نمونه می توان از قفسه های گرد نام برد که می توان در هر جایی از سوپرمارکت آن را قرار داد و مشتریان می توانند تمام دور آن را مشاهده کنند . انواع دیگری نیز هستند برای مثال قفسه های یک طرفه یا قفسه های دو طرفه نیز می توانند مخصوص سوپرمارکت ها طراحی شوند . در اغلب اوقات قفسه های استفاده شده در سوپرمارکت های ایرانی چوبی و یا از جنس های غیر فلزی می باشند . چرا که این متریال ها هم دوام بیشتری دارند و هم زیبایی بیشتری به مغازه می بخشند .

  • قفسه های هایپری

یکی از انواع دیگر قفسه های موجود در بازار که مخصوص مغازه ها می باشند ، قفسه های هایپری نام دارند . تفاوت این نوع قفسه  ها با دیگر نوع های قفسه ها در این است که سایز و ابعاد قفسه های هایپری اصولا بزرگتر از نوع های دیگر می باشد . این نوع قفسه ها بیشتر در فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند . ارتفاع این نوع قفسه ها ممکن است تا دو متر هم برسد . اما باید توجه نمود که با این وجود همچنان تحمل وزن زیاد را ندارند و برای اجناسی طراحی شده اند که دارای وزن کمی می باشند . می توان گفت قفسه های هایپری گران ترین نوع قفسه ها می باشند . چرا که هم از نظر اندازه و هم از نظر زیبایی با دیگر قفسه ها متفاوت می باشند .

  • و ...

 

نکات قابل توجه در انتخاب قفسه برای دکوراسیون مغازه :

در خریداری قفسه ها و استفاده از آن ها برای مغازه ی خود در ابتدا باید نوع مغازه و مساحت مغازه را در نظر گرفته و سپس به خریداری قفسه ها بپردازید . بعد از بررسی این موضوع نیز باید به مشخصات مختلف قفسه ها توجه نشان دهید تا بتوانید زیباترین ، مقاوم و مناسب ترین قفسه ها را بهترین فرم برای مغازه ی خود خریداری نمایید . همانطور که گفتیم قفسه ها در دکوراسیون مغازه از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و تاثیر زیادی در زیبایی و بهره وری و کیفیت فضایی مغازه خواهند گذاشت . همچنین باید قفسه ها را طوری در مغازه قرار دهید که مسیر عبور مشتریان به راحتی فراهم باشد . این ها همه نکاتی می باشد که با رعایت کردن آن ها می توانید با رعایت کردن آن ها به جذب مشتریان و زیبایی مغازه ی خود کمک کنید . نکات دیگر عبارتند از :

  • رنگبندی قفسه ها
  • توجه به ابعاد قفسه ها با توجه به نوع مغازه
  • جنس قفسه ها
  • مقاومت قفسه ها در برابر وزن های مختلف
  • فرم قفسه ها
  • و ...

 دکوراسیون داخلی مغازه به کمک آشنایی با انواع قفسه بندی ها

کلام آخر

همانطور که درمطالب بالا مطالعه کردید ، دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و هیچ فضایی از این قضیه مستثنا نمی باشد . باید توجه نمود که با توجه به نوع کاربری فضایی که شما می خواهید دکوراسیون داخلی کنید می تواند سبک ها و شیوه های مختلفی برای دکوراسیون باشد که برای آن ها گزینه ی مناسب تری باشند . از جمله سبک ها در دکوراسیون داخلی می توان به سبک کلاسیک ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک اسپرت ، سبک روستیک ، سبک شرقی و ... اشاره نمود . هر یک از این سبک ها دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی می باشند که برای رسیدن به فضایی با این سبک در تمامی مراحل طراحی و اجرا باید نکات سبک مورد نظر را در کار دخیل کنیم . یکی از فضاهایی که با داشتن دکوراسیون داخلی کیفیت بهتری می یابد و بازخوردهای مثبت بیشتری می گیرد مغازه ها هستند . دکوراسیون مغازه می تواند نکات حائز اهمیت زیادی داشته باشد که در بالا به آن ها اشاره نمودیم . برای داشتن یک دکوراسیون داخلی و یا دکوراسیون مغازه حرفه ای باید از متخصصین این زمینه کمک بگیرید . شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا یکی از جمله شرکت هایی می باشد که کارهای مختلفی در زمینه معماری و دکوراسیون در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه انجام داده است و کارنامه ای پربار از تجربه دارد . شما به پشتوانه این تجربه می توانید پروژه های خود را به این مجموعه سپرده و از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات