طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی به سبک مصری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 فروردین 1399 در ساعت 10 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک مصری یکی از اولین سبک های طراحی شکل گرفته در دنیا می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی  به سبک مصری یکی از سبک های سنتی می باشد، از زمان قدیم مردم مصر اهمیت ویژه ای به تزیینات و آراستگی محیط اطراف خود می دادند. این سبک جز اولین سبک های شکل گرفته در دنیا می باشد و به گفته برخی از منابع بیشتر سبک های اروپایی از روی این سبک الهام گرفته اند. در طراحی دکوراسیون منزل به سبک مصری فضاهای مختلف خانه بسیار با شکوه و رنگارنگ طراحی می شود ستون های متعدد و منقوش در معماری مصر بسیار به چشم می‌ خورد و روی دیوار ها را با استفاده از تصاویر هنری بسیاری که از گرایشات مذهبی و مقدسات مردم گرفته است نقش می بندد. در سبک مصری  سالن ها با طرح های برجسته آجر و سفال های صیقل داده شده و نقاشی ها تزیین می شود علاوه بر این ها سقف اتاق ها را نیز با استفاده از تصاویر زیبا تزئین می کند البته گاه دیده شده است که کف خانه را هم به کمک نقاشی ها و تصاویر و طرحهای زیبا تزیین شده باشد این تصاویر و طرح ها موضوعاتی مانند گل ها و درختان سرو، شاخه درختان میوه ،پرندگان ،ماهی ها و حیوانات دیگر می باشد.

  • ویژگی های سبک مصری

نشانه های رایج این سبک می توان به زوایای گرد و قوس دار  و طاقپه های مختلف  (تو رفتگی دیوار)  اشاره کرد.

کفپوش های حصیری و تقارن دقیق هندسی یک فضای زیبا و دلنشین را در دکوراسیون داخلی به وجود می اورد.

البته این هماهنگی هندسی و تقارن در مبلمان هم به چشم می خورد و توجه زیاد به جزئیات مبلمان دارند و اکثرا بین آنها و آناتومی بدن انسان تناسب ایجاد می کنند. از لحاظ ظاهری هم این مبلمان دارای تکیه گاه و دسته های حکاکی شده می باشد و اغلب پایه های میز و صندلی ها را به شکل پنجه حیوانات و یا سر اردک و غیره در می آورند در مبلمان این سبک طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد که با استفاده از انواع مختلفی از چوب ها ساخته شده اند.

دکوراسیون داخلی به سبک مصری

  • تزیینات

موزاییک کاری و طلا کوبی به طور وسیعی در این سبک به چشم می خورد.از دیگر عناصر این سبک این سبک از بازسازی منزل میتوان به لعاب های رنگی، مروارید ، بشقاب های فلزی اشاره کرد. و از صندوقچه و جعبه ها برای نگهداری وسایل ارزش مند استفاده می شود و در این سبک از پارچه های رنگ روشن مثل کرم یا سفید با طرح های هندسی دقیق زیگزاگ ، راه راه و ... و چراغ های بزرگ و همچنین ساقه های پاپیروس در داخل گلدان های زیبای سفالی استفاده می شود.

  • رنگ

در بازسازی ساختمان به سبک مصری از طیف رنگ های روشن و گرم استفاده می‌ کنند با ترکیب این رنگ ها با یکدیگر محیطی  شبیه به صحرا  را با تلفیقی از خورشید و شن در ذهن افراد تداعی کنند.  با استفاده از رنگهای شکلاتی و مشکی در کنار این رنگ ها می توان زیبایی خاصی را به فضا بخشید و هماهنگی بهتری بین رنگها  ایجاد کرد. در این سبک باید به رنگ های طبیعی بیشتر توجه کنیم و برای هارمونی رنگ ها می توانیم رنگ های زرد، قرمز و آبی را به کار بگیریم و همچنین در خطوط مرزی پیشنهاد می شود که رنگ های سیاه و سفید و سبز استفاده کنید. توصیه می شود که رنگم اصلی فضای اتاق را از رنگ های ترکیبی در نظر بگیرید که شامل یک رنگ خنثی مثل سفید و یا باشد برای دیوار اتاق ها رنگ قوی مثل خرمایی مایل به قرمز به منظور نشان دادن سنت مصر انتخاب شود در کنار آن رنگ قهوه ای روشن و یا طلایی به کار بگیرید.

پارچه های این سبک هم اغلب از رنگ های بژ، قرمز و سفید و کرم می باشد.

دکوراسیون داخلی به سبک مصری

  • مبلمان

در طراحی داخلی به این سبک از مبلمان مستطیل اغلب استفاده می کند که از جنس چوب چوب سیاه ، خیزران، بامبو و سرو ساخته شده اند و اغلب از رنگ های قرمز تیره و مشکی استفاده می کنند و برای تزئینات هم از لوازم سفالی ، فلزات طلا کاری شده و شیشه کاری شده استفاده می کنند.

  • گربه نماد سبک مصری

یکی از نماد های فرهنگ مصری گربه است که در طراحی داخلی نیز به صورت مجسمه های تزئیینی استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی به سبک مصری

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات