طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی اتاق کودک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 20 آذر 1402 در ساعت 10 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید به چه نحوی باشد؟

دکوراسیون داخلی از جمله مواردی است که سالهاست بسیار مورد استقبال و توجه همگان در سرتاسر جهان قرار گرفته است. از آنجا که دکوراسیون داخلی خانه و اداره شما می تواند نشانگر روحیات، سلایق و فعالیت های شما به طور مستقیم باشد بهتر است که در انتخاب و طراحی آن توجه زیادی نشان دهید. دکوراسیون داخلی در کنار طراحی نما هنگام طراحی ویلا، بازسازی ساختمان و بازسازی منزل بیشترین توجه را از سوی مهندسین در شرکت معماری و شرکت دکوراسیون و همچنین از سوی کارفرما به خود جلب می کنند.

دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف با توجه به ماهیتی که آن فضا دارد باید صورت بگیرد. برای مثال طراحی داخلی اتاق خواب یک کودک نمی تواند مانند طراحی داخلی نشیمن باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی دارد که از جمله ی این سبک ها می توان به سبک کلاسیک، سبک مدرن، سبک مینیمال، سبک روستیک، سبک اسپرت و ... اشاره نمود.

طراحی اتاق خواب کودک:

سنین کودکی را می توان دوره ای حساس در زندگی افراد دانست. در این سن تمامی انسان ها از هر چیزی که در اطرافشان می بینند و می شوند تاثیر می گیرند که این تاثیر می تواند مستقیم روی شخصیت و روحیات فرد باشد. یکی از چیزهایی که ما از ابتدای به دنیا آمدنمان با آن سر و کار داریم ساختمان ها و به ویژه خونه و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم اتاق خوابمان می باشد.

به همین دلیل می توان گفت که اتاق خواب هر انسان با هر سن و سالی می تواند تاثیر مستقیمی روی روحیات، خلق و خو و حتی علایق وی بگذارد و حتی می توان گفت طراحی داخلی اتاق خواب می تواند نشات گرفته از روحیات افراد باشد. به همین دلیل لازم است که در انتخاب هر عنصری در دکوراسیون داخلی اتاق خواب کمال دقت صورت بگیرد و حال اگر فرد مذکور کودک می باشد که این دقت باید بسیار بیشتر باشد.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید به چه نحوی باشد ؟

نکات قابل توجه در طراحی داخلی اتاق خواب کودک:

  • رنگ های به کار رفته در اتاق

از نظر روانشناسان بیشترین چیزی که انسان ها در کودکی به آن نیاز دارند، آرامش است و به همین دلیل توصیه می شود برای رنگ آمیزی سرویس خواب، دیوار ها و یا به طور کلی قسمت های اصلی اتاق خواب کودک از رنگ های خنثی، روشن و یا نود استفاده شود تا چشم کودک رنگ های آرامش بخش را ببیند و تاثیر بدی روی آن نگذارد. البته باید دقت شود که یکنواختی و سکون زیادی هم باعث حوصله سر بر شدن و مرگ خلاقیت در فضا و نتیجتا در کودک می شود. به همین علت بهتر است که در انتخاب رنگ جزییات مانند مرده یا قفسه ها و مبلمان کمی جسارت به خرج داده و از انواع رنگ های شاد استفاده شود.

  • استفاده از تزیینات خاص

استفاده از عناصری خاص و چشم نواز می توانید هم جلوه ای خاص به دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکتان ببخشید و هم کنجکاوی کودک را برانگیزید. استفاده از ریسه، پوسترهای کودکانه، تابلوها و عناصری که آویزان می شوند و ... می توانند تاثیر زیادی روی محیط و کودک بگذارند. همچنین طراحی و نقاشی روی یکی از دیوارها نیز می تواند خلاقیت و رویاپردازی را در کودک شما پرورش دهد.

  • ساخت نقطه ای امن برای کودک

داشتن یک فضای دنج و امن در اتاق خواب باعث آرامش بیشتر و همچنین جلب توجه کودک می شود و همچنین باعث می شود که کودک میل بیشتری به در اتاق ماندن داشته باشد. فضاهای امن می توانند فضایی مانند یک چادر سرخپوستی یا فضای کوچک بازی و یا خانه های کارتونی کوچک و ... باشند.

  • استفاده از قفسه بندی

از آنجایی که کودکان وسایل زیادی دارند و مهم است که بتوانند به خیلی از وسایل مانند اسباب بازی ها و ... دسترسی داشته باشند بهتر از است که مهندسین در شرکت دکوراسیون هنگام دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک از قفسه های مختلف در اتاق استفاده کنند که هم همه چیز را در خود جای دهد و هم قابل دسترس برای کودکان باشد.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید به چه نحوی باشد ؟

  • استفاده از کفپوش مناسب و هیجان انگیز

برای پوشاندن کف اتاق خواب کودکان در طراحی داخلی آن نیازی نیست که فقط از یک فرش ساده استفاده کنید. میتوانید با کمی خلاقیت از عناصر و طرح هایی استفاده کنید که کودک را به وجد بیاورد و باعث شادی بیشتر آن بشود. برای مثال می توانید طرح فرشی را انتخاب کنید که شکل یک بازی مانند مار و پله و ... باشد تا کودک حتی با فرش کف اتاقش هم احساس هیجان زدگی و خوشحالی کند.

  • استفاده از کوسن های رنگی و طرح دار

بیشتر بچه ها از هر چیز رنگی و نرمی خوششان می آید و شما می توانید با استفاده از کوسن ها و بالشتک های رنگی رنگی و نرمی که روی تخت و مبلمانشان می گذارید حس بهتری به دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکتان و در نتیجه خود کودک ببخشید.

  • توجه در انتخاب تخت خواب کودک

هنگام انتخاب تخت خواب کودک باید دقت کنید که در دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب اصلی ترین عنصر آن تخت خواب می باشد. برای اتاق خواب کودک باید توجه شود که تخت خواب هم باید به شکلی باشد که باعث آرامش کودک شود و او در آن احساس راحتی کند و هم باید به گونه ای باشد که احساس هیجان و کنجکاوی و شادی را در کودک ایجاد کند.

ارتفاع تخت کودک باید کم باشد تا او برای بالا رفتن و پپایین آمدن از آن مشکلی نداشته باشد و امکان آسیب دیدن آن کم باشد. همچنین می توان هنگام انتخاب اندازه ی آن را طوری در نظر گرفت که در دوران نوجوانی هم مورد استفاده قرار بگیرد و در هزیه ها صرفه جویی شود.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید به چه نحوی باشد ؟

ایمنی در کنار طراحی زیبا و هیجان انگیز:

از آنجایی که کودک در سنین مختلف می تواند بسیار آسیب پذیر باشد باید در انتخاب حتی ریزترین عناصر اتاق خواب کودک توجه نشان داد. برای مثال یک تخت خواب حفاظ دار می تواند تا سن یکسالگی بسیار امن باشد اما همین که کودک شروع به راه رفتن می کند همین حفاظ می تواند باعث افتادن و آسیب دیدن وی شود.

از خرید وسایلی که قسمت تیزی دارند باید بسیار پرهیز کرد و همچنین پریزهای برق و هر چیزی که کوچکترین خطر را شامل می شود باید از دسترس کودک پنهان نمود. ایمنی در کنار آسایش، زیبایی و هیجان انگیزی می تواند اتاقی بسیار مطلوب را برای کودک بسازد و هم خیال پدر و مادر را از بودن کودک در اتاق راحت کند و هم کودک تمایل بیشتری به داخل اتاق ماندن داشته باشد.

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید دکوراسیون داخلی به دلایل مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از فضاهایی که به طراحی داخلی آن باید توجه بسیار زیادی نشان داد اتاق خواب کودک است. در انتخاب دکوراسیون داخلی کودک باید توجه زیادی نشان داد زیرا کودکی حساس ترین سن یک انسان است و ابعاد زیادی از شخصیت وی در این سن تشکیل می شود. به همین دلیل نباید آن را سرسری انجام داد و برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک از متخصصین در این زمینه مشورت گرفت.

شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا از جمله شرکت هایی است که در زمینه های مختلف معماری مانند دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، بازسازی ساختمان، طراحی نما، بازسازی منزل و ... قعالیت های زیادی در کشورمان ایران و حتی کشورهای منطقه انجام داده است و به همین دلیل مهندسین و طراحان این شرکت می توانند بسیار مسلط به شما کمک کنند. هنگام مشورت و انتخاب این شرکت برای کارهای معماری و دکوراسیون خود می توانید از نتیحه ی رضایت بخش کار مطمئن باشید.

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات