طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک برای چه فضاهایی مناسب تر میباشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 23 آذر 1400 در ساعت 12 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون در واقع تکنینی است که به وسیله ی آن تمامی عناصر به خوبی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با جایگیری کنار هم باعث به وجود آمدن کیفیت فضایی ای منحصر به فرد و عالی می شوند . به طوری که افراد از فضاهای مختلف بهترین استفاده را داشته و در یک مکان بتوان بهترین استفاده را از جای به جای فضا برد . با گذر زمان ظاهر هر چیزی دارای اهمیت شده است و مورد قضاوت همگان قرار می گیرد . به همین دلیل می توان ادعا نمود که دکوراسیون داخلی هم از این قضیه مستثنا نیست . در پی این اتفاق علاوه بر خانه های مسکونی بسیاری از فضاهای تجاری و اداری نیز بیش از گذشته به طرز قرار گرفتن عناصر مختلف ساختمانش در کنار یکدیگر اهمیت داده و به فکر داشتن یک دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری منحصر به فرد افتادند . می توان گفت امروزه بسیاری از کمپانی ها و شرکت های بزرگ با داشتن دکوراسیون اداری ای خاص و تک در سرتاسر دنیا برای خود برندسازی کرده و باعث محبوبیت خود می شوند .

 

فضاهای مختلف در یک اداره از زبان شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

برای داشتن یک دکوراسیون اداری مناسب باید تک تک فضاهایی که در یک اداره وجود دارند ، را بررسی کرده و هر فضا را متناسب با نیاز و کاربردی که دارد دکوراسیون کرده ولی باید توجه داشت که تمام فضاها باید دارای یک سبک کلی باشند و با تمام فضاها همانهنگ شده و ایجاد هارمونی کنند تا بتوان گفت دکوراسیون اداری سبکی مشخص دارد . این فضاها در اداره عبارتند از :

  • ورودی
  • فضای پذیرش
  • راهروها و دسترسی ها
  • دفاتر مختلف
  • اتاق کنفرانس
  • آشپزخانه
  • اتاق مدیریت
  • فضای استراحت
  • و ...

 دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک برای چه فضاهایی مناسب تر میباشد ؟

انواع سبک ها در دکوراسیون اداری از زبان شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

با گذشت زمان سبک های مختلفی در دکوراسیون اداری به وجود آمد که هر یک از این سبک ها دارای ویژگی ها و نکات قابل توجه خود می باشند که برای رسیدن به فضایی با هر یک از این سبک ها باید نکات مورد نظر را در طراحی فضا در نظر گرفته و در چیدمان پیاده کنیم تا دکوراسیون اداری با سبک انتخابی خود را داشته باشیم . این سبک ها عبارتند از :

  • سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری
  • سبک مدرن در دکوراسیون اداری
  • سبک رترو در دکوراسیون اداری
  • سبک اسپرت در دکوراسیون اداری
  • سبک مینیمال در دکوراسیون اداری
  • سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون اداری
  • و ...

 

سبک نئوکلاسیک :

این سبک را می توان مناسب آن دسته از افرادی دانست که نه به طور کامل با مشخصات و ویژگی های سبک مدرن کنار می آیند و نه سبک کلاسیک را با تمام جزییاتش می پسندند . می توان گفت سبک نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد و مناسب کسانی است که هم سادگی و رنگ و روی سبک مدرن را دوست دارند و هم اصالت و شیک بودنی که سبک کلاسیک دارد را خواهان هستند . این سبک را درواقع می توان سبکی که در عین حال هم با شکوه می باشد و هم رمانتیک دانست . سبک نئوکلاسیک سبکی است که شکوه و زیبایی اروپا را به داخل فضا می آورد و همزمان دارای لطافت و راحتی نیز می باشد .

 

نکات قابل توجه در سبک نئوکلاسیک :

  • انتخاب یک رنگ درست

رنگ را می توان یکی از تاثیرگذارترین نکات در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری دانست . در سبک نئوکلاسیک برخلاف سبک مدرن فقط محدود به دو یا سه رنگ آن هم رنگ های خنثی نیستیم و می توانیم از ترکیب رنگ های روشن و تیره در این سبک استفاده کنیم . البته باید توجه شود که همچنان رنگ های روشن باید در این سبک غالب باشند . در سبک نئوکلاسیک می توان از رنگ های شاخصی مانند خردلی و ... در حد چند عنصر استفاده کرد تا به فضا جلوه ای خاص بدهیم .

  • توجه در انتخاب متریال

این سبک در استفاده از متریال یکی از منعطف ترین سبک ها در دکوراسیون اداری محسوب می شود . در این سبک می توان از متریال های متفاوتی برای عناصر مختلف استفاده کرد . البته باید دقت نمود که اگر غیر حرفه ای و به صورت شلخته این اتفاق بیافتد ، نه تنها دکوراسیونی زیبا نخواهیم داشت بلکه بی کیفیت هم خواهد شد . برای مثال می توان از مبل های چوبی با دسته ها و پایه های فلزی در چیدمان استفاده نمود .

  • کفپوش مناسب

در این سبک در قسمت هایی که رفت و آمد نسبت به دیگر فضاها بیشتر می باشد ، می توان از یک متریال و در قسمت های دیگر از متریال های دیگر برای پوشاندن کف استفاده نمود .

  • طرح و رنگ سقف ها

در سبک نئوکلاسیک هیچ نیازی نیست که مانند سبک کلاسیک از تزیینات زیاد در سقف استفاده کنیم . میتوانیم از گچبری های ساده و سفید برای تزیین آن استفاده کرده تا در عین سادگی زیبا هم باشد و جلوه ای منحصر به فرد به فضا ببخشد .

  • دیوارها

در دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک می توانید از رنگ ها و کاغذ دیواری های تیره برای فضاهای بزرگتر و عمومی و از کاغذ دیواری ها و رنگ های روشن برای اتاق های اداره استفاده کرد . از تابلو برای تزیین دیوارها می توانید استفاده کنید . ولی اصلا سمت پتینه کاری و ... برای زیباتر کردن دیوارها در این سبک نروید که با کلیت کار همخوانی ندارد .

  • توجه به نورپردازی

از آنجایی که گفتیم این سبک را می توان ترکیبی از سبک کلاسیک و سبک مدرن دانست ، باید توجه داشت که نورپردازی مصنوعی در این سبک باید کاملا به صورت قرینه انجام شود . اصولا فضاها در سبک نئوکلاسیک دارای نور زیادی می باشند که به این نکته هم باید توجه نشان دهید .

  • و ...

 دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک برای چه فضاهایی مناسب تر میباشد ؟

سب نئوکلاسیک برای چگونه اداره هایی مناسب می باشد ؟

اگر علاقه دارید که دکوراسیون اداری شما به سبک نئوکلاسیک باشد ، بهتر است که فضایی بزرگ را برای آن در نظر بگیرید . چرا که یکی از مهمترین اصل ها در سبک نئوکلاسیک رعایت تناسبات و چیدمان بدون آن که فضا شلوغ بنظر برسد ، می باشد . همچنین از آنجایی که این سبک استفاده از اکسسوری ها و وسایل تزیینی و لوسترها را مناسب می داند نیز ، بهتر است که فضای داشتن همچین عناصری را در اداره داشته باشید . اگر فضای اداری شما کوچک باشد در دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک نمی توان نکته کانونی و چیدن عناصر حول آن را به اجرا در آورد که خوب این نکته مهمی در این سبک می باشد .

 

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید دکوراسیون داخلی به طور کلی سال هاست که مورد توجه قرار گرفته است و روز به روز هم به این اهمیت افزوده می شود . یکی از شاخه های دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری می باشد که امروزه بیش از هر زمان دیگه ای به آن اهمیت داده می شود و برای داشتن دکوراسیون اداری مناسب و منحصر بفرد در سرتاسر میان مدیران کمپانی ها و شرکت ها رقابت وجود دارد . یکی از سبک های مورد توجه در دکوراسیون اداری سبک نئوکلاسیک می باشد که به همان دلایلی که در بالاتر ذکر شد از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد . به هر حال برای داشتن یک دکوراسیون اداری خوب و مناسب و با کیفیت باید با متخصصین در این زمینه مشورت کرده و کارها را به آن ها بسپارید تا بتوانید بهترین نتیجه را مشاهده کنید . شرکت دکوراسیون و معماری هیردانا یکی از شرکت های موفق در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون در ایران می باشد که کارنامه ای پربار در زمینه دکوراسیون اداری ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، بازسازی منزل ، طراحی نما و ... هم در سرتاسر کشورمان ایران و هم در کشورهای منطقه داشته است و همچنان هم آماده خدمت رسانی به شما می باشد . با سپردن پروژه خود به مهندسین و طراحان این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات