طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری بانک ها باید چه ضوابطی داشته باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 20 دی 1400 در ساعت 11 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قرار گیری تمامی موارد کنار هم و هماهنگی آنها با یکدیگر چه از لحاظ بهره وری از فضا و چه از لحاظ زیبایی را دکوراسیون مینامند که این اجازه را به شما میدهد که بتوانید بهترین بهره وری و استفاده از فضا را داشته باشید . به همین دلیل شرکت ها و کمپانی ها همواره جهت داشتن فضای کاری بی نظیر خود با هم رقابت میکنند . سبک های متعددی جهت دکوراسیون اداری موجودند که با توجه ه عوامل مختلفی از جمله متراژ ، سلیقه کارفرما و .. انتخاب و اجرا میشوند .

انواع سبک های قابل اجرا در دکوراسیون اداری :

  • دکوراسسیون اداری به سبک کلاسیک
  • دکوراسیون اداری به سبک مدرن
  • دکوراسیون اداری به سبک مینیمال
  • دکوراسیون اداری به سبک اسپرت
  • دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک
  • دکوراسیون اداری به سبک پست مدرن
  • و ...

 دکوراسیون اداری بانک ها باید چه ضوابطی داشته باشد ؟

دکوراسیون اداری بانک :

  • اهمیت و توجه به دکوراسیون اداری بانک

بانک را نیز مانند دیگر فضاهای اداری می توان دانست چرا که داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب برای آن می تواند تاثیر زیادی روی جذب مشتریان و راحتی و میل آن ها به ماندن در بانک می گذارد . به طور کلی می توان گفت که یک اداره اگر دکوراسیون داخلی مناسبی داشته باشد ، روی مشتریال تاثیر بسزایی گذاشته و ریوی تفکرات آن ها و حرفه نشان دادن عملکردهای متلف اداره و بانک شما تاثیر خواهد گذاشت .

  • تقسیم بندی قسمت ها و بخش های بانک

تقسیم بندی فضاهای مختلف داخل بانک را می توان یکی از مهم ترین امور در دکوراسیون بانک ها دانست . اتاق کارمندان و رئیس و معاونت بانک را باید در جایگاهی قرار داد که دور از سر و صدا باشد تا بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند . همچنین در طراحی فضاهای داخلی باید فضایی را برای جلسات در نظر گرفت تا رئیس بانک بتواند با مشتریان مخصوص جلسه برقرار کند . همچنین در طراحی داخلی بانک باید فضایی را مختص انتظار برای مشتریان در نظر گرفت که یکی از مهمترین بخش های بانک می باشد .

  • نورپردازی در فضاهای داخلی بانک

نورپردازی در نظر خیلی ها نکته ی مهمی بنظر نمی آید و حتی متوجه ی آن هم نمی شوند اما استفاده ی درست از آن در فضاهای اداری به خصوص فضاهایی مانند بانک ها که مشتریان به انتظار می نشینند بسیار اهمیت دارد . با استفاده از چراغ های خفی و نورهای کوچک می توان حس مدرن بودن و شیکی را به فضای بانک بخشید و با استفاده از پنجره های بزرگ نیز می توان نور طبیعی را به فضا به زیباترین شکل ممکن وارد نمود .

  • استانداردها و قوانین دکوراسیون بانک

در تمامی مراحل و قسمت های دکوراسیون بانک باید توجه نشان داد که قوانین دکوراسیون اداری و بانک را رعایت نمود . نورپردازی داخلی که قوانین خودش را دارد و بعد از آن نیز باید به رنگ هایی که در سطوح و عناصر مختلف بانک استفاده می شود توجه نشان داد . برای مثال می توان گفت که اگر برای پوشش سطوح از رنگ روشن استفاده کرده اید ، برای عناصر مختلف نیز باید از رنگ روشن استفاده نمایید . همچنین می توان از تلوزیون برای سرگرم کردن مشتریان در زمان انتظار و یا نشان دادن بنرهای تبلیغاتی نیز استفاده نمود .

 

فضاهای مختلف مورد نیاز در بانک :

  • پیشخوان و کانتر

این قسمت از بانک را از این جهت که حلقه ی مشترک و ارتباطی مشتریان با کارمندان بانک می باشد را می توان مهمترین بخش بانک دانست . ابعاد این قسمت برای هر باجه اصولا 1.5 در 1.5 در نظر گرفته می شود . فاضله ی این باجه ها با کارمندان بخش اداری باید حداقل 1.5 متر باشد تا کارمندان بتوانند به راحتی در آن فضا حرکت نمایند . اگر مساحت کلی بانک کوکتر باشد این فضا را می توان کوچکتر در نظر گرفت .

دکوراسیون اداری بانک ها باید چه ضوابطی داشته باشد ؟

  • فضای مخصوص کارمندان

این قسمت را می توان یکی از بخش های خصوصی بانک دانست که در آن کارمندان مشغول کارهای اداری بوده و مشتریان اجازه ی حضور و ورود به آن را ندارند . مساحت و ابعاد این قسمت با توجه به تعداد کارمندان بانک متغیر می باشد .

  • فضای مورد نیاز برای انتظار مشتریان

این بخش را نیز می توان یکی از مهمترین بخش ها در طراحی داخلی بانک دانست . هنگامی که به مشتریان نوبت دهی می شود آن ها در این بخش باید به انتظار بنشینند . برای همین بهتر است که از صندلی ها و عناصری استفاده شود که رفاه آن ها را تامین کند . همچنین مساحت فضای انتظار با توجه به تعداد کارمندان و مساحت کلی بانک در نظر گرفته می شود .

  • سالنی به نام اعتبارات

این سالن برای فعالیت های اعتباری مانند گرفتن وام و انواع تسهیلاتی که بانک می دهد ، طراحی می شود . این قسمت اصولا به صورت نیم طبقه می باشد و مساحت آن نیز با توجه به مساحت کلی بانک و تعداد کارمندان و ... در مظر گرفته می شود .

  • خزانه ی بانک

خزانه را می توان بخشی دانست که برای نگهداری اوراق و اسناد بانکی ، وجوه نقد و ... استفاده می شود . مساحت این قسمت از بانک اصولا با توجه به متراژ بانک ها از 8 متر تا 20 متر می تواند متفاوت باشد .

  • اتاق های ups

این قسمت برای نگهداری دستگاه های مختلف رک و منابعی که برای شرایط اضطراری می باشند ، طراحی می شود و مساحت آن نیز مانند دیگر فضاها متناسب با مساحت کلی بانک در نظر گرفته می شود .

  • فضاهای مخصوص خدماتی

فضاهای خدماتی را می توان فضاهایی دانست که شامل آبدارخانه ، سرویس بهداشتی ، اتاق استراحت کارمندان و ... می باشد . مساحت تک تک این فضاها در بخش خدماتی مطابق با مساحت کلی بانک در نظر گرفته می شود .

 دکوراسیون اداری بانک ها باید چه ضوابطی داشته باشد ؟

مزایا دکوراسیون مناسب برای بانک :

  • تامین امنیت بانک
  • تامین رفاه مشتریان
  • سهولت در دسترسی به امکانات بانک
  • و ...

 

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه فرمودید دکوراسیون داخلی به طور کلی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و این اهمیت شامل دکوراسیون اداری هم می شود . دکوراسیون اداری موجب تامین رفاه بیشتر کارمندان ، جلب نظر مشتریان ، بالا رفتن راندمان کاری و ... می شود و می توان گفت این روزها داشتن یک دکوراسیون اداری مناسب بسیار می تواند تاثیر گذار باشد و به همین دلیل شرکت ها و اداره ها همگی در تلاش برای داشتن یک دکوراسیون اداری خوب می باشند . بانک یکی از اداره هایی می باشد که مشتریان متنوع و مختلفی دارد و دکوراسیون اداری زیبا می تواند تاثیر زیادی روی نظر مشتریان داشته باشد . برای داشتن یک دکوراسیون خوب باید از متخصصین این زمینه کمک بگیرید . شرکت معماری هیرادانا دارای مهندسین و طراحانی می باشد که در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون از دکوراسیون اداری و تجاری تا طراحی ویلا ، طراحی نما ، بازسازی ساختمان و ... کارهای زیادی در سرتاسر کشور و حتی کشورهای همسایه انجام داده اند و کارنامه ی پرباری دارند .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات