طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تمایل به ساخت ویلاهای مدرن نسبت به کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 تير 1400 در ساعت 12 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سوال هایی که ذهن تمام افرادی را که در پی خرید و یا ساخت ویلا هستند را به خود مشغول می دارد این است که ، ویلای مدرن کاربری بهتری دارد و یا ویلای کلاسیک ؟ با کمی تامل مشخص می شود که این سوال ، پاسخ خاص و منحصر به فردی ندارد و نمی توان برتری برای ویلای مدرن در مقایسه با ویلای کلاسیک در نظر گرفت . همچنین برعکس این مسئله نیز موضوعیت ندارد و انتخاب سبک طراحی ویلا صرفا به تمایلات و خواسته های افراد وابسته است .

 تمایل به ساخت ویلاهای مدرن نسبت به کلاسیک

اما با بررسی آمار مشخص می شود که درخواست برای طراحی و ساخت ویلای مدرن بیشتر از ویلای کلاسیک است که این امر حکایت از این مطلب دارد که از نظر مصرف کنندگان استفاده از ویلاهای مدرن در ارجحیت است . دلایلی که سبب استقبال از ویلای مدرن شده است بدین شرح است :

  1. 1.    خرید و ساخت ویلای مدرن توجیه اقتصادی قوی تری در مقایسه با ویلای کلاسیک دارد .

ویژگی بارز طراحی ویلا کلاسیک این است که در آن به تجملات و ایجاد فضایی لوکس که ظاهری فریبنده دارد بسیار توجه می شود . در نتیجه ساخت ویلاهای کلاسیک بسیار پر هزینه خواهد بود و برای بسیاری از افراد تقبل مبالغ هنگفتی که در ازای خرید ویلاهای کلاسیک درخواست می شود ، امکان پذیر نیست . از این رو ویلاهای مدرن تبدیل به اولویت خریدارن می گردد . واضح است که این امر تاثیری در کیفیت کاربری فضا ندارد و صرفا قیمت ملاک برتری دادن سبک مدرن بر کلاسیک شده است .

 تمایل به ساخت ویلاهای مدرن نسبت به کلاسیک

  1.  

    2.    طراحی ویلای مدرن راحت تر مورد درک واقع می شود .

ویلاهای مدرن در طرح و نقشه شبیه به مکعب هایی هستند که به شیوه های خلاقانه در کنار هم چیده شده اند و فضایی منحصر به فرد را خلق نموده اند . اغلب افراد در برقراری ارتباط درست با این سبک موفق عمل می کنند و در این گونه محیط ها آرامش لازم را کسب می نمایند . از آنجا که طراحی داخلی هر فضایی با طراحی نمای آن تناسب دارد و همخوان و همگون است ، طراحی بخش های درونی ویلای مدرن نیز از همین سبک پیروی می کند . سادگی مشخصه اصلی دکوراسیون داخلی مدرن است . در نتیجه بیشتر افراد با محیط هایی از این دست مشکلی نخواهند داشت . این در حالی است که زرق و برق به کار رفته در ویلاهای کلاسیک برای برخی از افراد آزار دهنده است و احساس ناخوشایندی از سپری نمودن زمان در این گونه محیط ها پیدا می کنند . روشن است که انتخاب این گروه از افراد جامعه خرید ویلای کلاسیک نخواهد بود .

 تمایل به ساخت ویلاهای مدرن نسبت به کلاسیک

  1. 3.    گسترده سازی بنا در ویلای کلاسیک امکان پذیر نیست.

اغلب افراد در سالیان پس از خرید ویلا ، تمایل به افزودن سطح بنای ویلا دارند که این امر با توجه به طراحی ویلای کلاسیک و پلان های آن دشوار و یا غیر ممکن است اما این مسئله در مورد ویلاهای مدرن به هیچ عنوان مطرح نمی باشد . مالکان ویلاهای مدرن در هر زمانی که قصد افزایش بنا داشته باشند ، می توانند به سادگی یک باکس مکعب مربع و یا مکعب مستطیل در طول ، عرض و یا بالای بنا اضافه نمایند بدون اینکه به طراحی نمای مدرن ویلا آسیبی وارد شود و بنا تناسب خود را از دست دهد . این نکته یکی از مزایای قابل توجه ویلا سازی به سبک مدرن است . زیرا خریداران در صورتی که با محدودیت بودجه مواجه باشند می توانند به سادگی ویلایی نقلی را تهیه نمایند و از آن برای سپری نمودن اوقات فراغت خود استفاده کنند و در زمان دلخواه خود مساحت ویلا را ارتقا دهند و فضای بیشتری را برای استفاده خود فراهم آورند .

 تمایل به ساخت ویلاهای مدرن نسبت به کلاسیک

جمع بندی

همان طور که در قسمت های قبل تشریح شد از نظر معماری و اصول و قوانین مورد استفاده در طراحی ویلا ، کاربری ویلای مدرن با ویلای کلاسیک تفاوتی ندارد . مورد اقبال قرار گرفتن ویلاهای مدرن در منظر عموم افراد جامعه صرفا به دلیل تامین منابع مالی برای خرید و نگهداری و بازسازی ویلا می باشد . چنانچه طراحان بتوانند با استفاده از ایده های نوین ، هزینه ساخت ویلاهای کلاسیک را کاهش دهند ، شاهد رشد تقاضا در باب خرید ویلاهای کلاسیک خواهیم بود .

8 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات