طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 فروردین 1400 در ساعت 13 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
  • اهمیت طراحی پله در ساخت ویلا

    بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت دوم

یکی از المان های حیاتی ویلا پله میباشد که باید با دقت بسیار زیادی طراحی شود و در بهترین قسمت پلان ویلای شما قرار بگیرد .

وقتی پله به همراه وید ترکیب می ‌شود می‌تواند جذابیت‌ زیادی را برای ویلای شما به وجود بیاورد .

پله ها به شکل  دکوراتیو یا سازه ای می توانند اجرا شود ، دکوراتیو می‌توانند با بازوی میانی و یا به صورت کف پله بدون رایزرها اجرا شود.

 باید گفت  پله ها می توانند به صورت خطی ، U شکل ، L شکل باشند  در طراحی ویلا کلاسیک پله ها به صورت T شکل نقش بسیار پررنگی دارند .

  • شومینه در ویلا

 بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت دوم

استفاده از شومینه در دکوراسیون داخلی چه ویلا های کلاسیک و روستیک و چه در ویلاهای مدرن به المانی جدایی ناپذیر تبدیل شده و در اکثر ویلاها قابل اجرا می باشد و شاید به دلیل تقویت رابطه خانواده و دور هم نشینی های شبانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .

در واقع تفاوت شومینه ها در ماهیت آنها نمی باشد و تنها در ظاهر آنها متفاوت می باشد که با توجه به سبک ویلا به شکل های گوناگونی طراحی و اجرا می شود .

  • انتخاب  فرنیچر ویلا

در قرن حاضر و در انتخاب فرنیچر ویلا همچون مبلمان پذیرایی ، برترین طراحان داخلی و معماران همچون میس ون دررو Mies van der Rohe از فرنیچر هایی با پارچه های ساده و با بافت های مشخص مورد استفاده قرار می دهند .

بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت دوم

می‌توان گفت این موضوع به افزایش آرامش فضایی شما کمک بسیاری خواهد کرد.

  • طراحی  محوطه

طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا به طور کلی به چهار بخش تقسیم می شود ؛

بخش اول ، فضای استخر ، بخش دوم ، مسیر پیاده ، بخش سوم ، آلاچیق و بخش چهارم ، فضای سبز یا باغچه می باشد .

فضای استخر و جایگاه درخت های موجود در سایت می تواند به عنوان اولین فضای طراحی محوطه مورد بررسی قرار گیرد و بعد فضا های دیگر  به راحتی سازماندهی خواهند شد.

طراحی مسیر پیاده بسته به توپوگرافی زمین می‌تواند به شکل‌های گوناگونی انجام شود .

به طور مثال در زمین های شیب دار می تواند دسترسی ها را از پله های خطی استفاده کرد و پله‌های پراکنده انجام داد .

بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت دوم

 یکی از روش‌های جذاب دیگر اجرای چمن ها به صورت پلکانی می باشد.

در آخر می توانید آلاچیق را در جلوی  ویلا قرار دهید و اگر برای شما محرمیت مورد اهمیت است ، در پشت ویلا اجرا شود و بقیه فضاها را با کمک گیاه و چمن و درخت کامل کنید.

  • طراحی پارکینگ

در طراحی ویلای مدرن بسته به نوع توپوگرافی زمین پارکینگ در زیربنا و یا در جلوی بنا قرار گرفته است .

البته اصولاً پارکینگ هایی که زیر بنا طراحی می شوند ارتباط بسیار مستقیمی  با حجم بنا دارند و پارکینگ هایی که در محوطه هستند می ‌توانند با سازه های چادری بسیار جذاب مسقف شوند و یا دارای سازه‌های ساده‌تری باشند .

  • نورپردازی محوطه و نما

 بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت دوم

برای اینکه بتوانیم فضایی دلنشین و جذاب ایجاد کنیم نورپردازی محوطه و نما بسیار اهمیت دارد . اگر هارمونی نمای ویلای شما در شب برای شما بسیار مورد اهمیت باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما نورپردازی خود را همسو با حجم و طراحی نمای ساختمان ویلای خود انجام دهید .

نورهای خطی کمک بسیاری برای ایجاد جذابیت می ‌کند و نورپردازی فضاهای قابل استفاده در محوطه به هنگام شب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بقیه فضا ها به انتخاب شما و با هزینه بیشتر در اولویت دوم نورپردازی است .

  • روف گاردن

     بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت دوم

در فضای حاکم در شهر ها   طراحی و اجرای  روف گاردن ها و یا سقف هایی که از گیاهان پوشیده شده اند (به طور معمول چمن) عضو جدایی ناپذیر ویلاهای مدرن می باشد .  این سقف با هم کاهش دما در فضای زیرین خود و همچنین کاهش دما در اطراف خود سبب ایجاد حس طراوت و آرامش زیادی برای ساکنان می شود  که همه اینها به دلیل ارتباط انسان و طبیعت است که از زمانهای آغازین زندگی بشر با او همراه بوده .

  • متریال ساخت ویلا

انتخاب کردن متریال ساخت ویلا نه تنها از هزینه ها و اقلیم مورد نظر بسیار گسترده بوده اما بهترین متریال هایی که در دهه اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است آجر ، بتن و سیمان رنگی و مقاطع مختلف فلز و سنگ و چوب ترمووود هستند .

  • طراحی ورودی ویلا

اگر شما از آن دسته از انسان هایی می باشید که به دنبال تحت تاثیر قرار دادن دوستان خود در بدو ورود به ویلا می باشید این پیشنهاد را برای شما می کنیم که طراحی ورودی ویلا را بسیار جدی بگیرید .

اولین فضایی که دوستان شما با آن ارتباط بصری برقرار می‌کنند ورودی ویلای شما می باشد .

 

 

 

2 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات