طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بلندتر نشان دادن سقف در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 23 شهریور 1399 در ساعت 14 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 امروزه آپارتمان با متراژ کوچک تر در خانه های شهری ساخته می شود در بعضی از خانه ها سقف ها کوتاه تر از ارتفاع استاندارد ساخته می شود  این امر موجب کوچک دیده شدن طراحی داخلی خانه می شود وهمچنین تنگ و فشرده نیز  به نظر می رسد .

اگر یک سقف کمتر از2.5 متر ارتفاع داشته باشد شما به محض ورود  حس می کنید که فضا فشرده است . اما برای از بین بردن این حس و کوتاه بودن سقف، روش هایی  وجود دارد که باعث می شود فضا و سقف از آنچه که هست بلندتر به نظر برسد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

  • رنگ های سقف کوتاه را بر دیوارها ادامه دهید

    بلندتر نشان دادن سقف در طراحی داخلی

 برای اینکه سقف کوتاه را بلندتر نشان دهید بهترین روش این است که رنگ سقف را بر روی دیوارها ادامه دهید با این کار خطای دید در مرزهای موجود  در سقف را  کاهش می دهید.

 اما اگر این روش را نمی پسندید می توانید یک دوم یا حتی یک سوم دیوار را در نظر بگیرید و رنگ سقف را برروی آن ادامه دهید و یا ۱۰ سانتی متر از دیوار را در نظر بگیرید و رنگ سقف را برروی دیوار ادامه بدهید.

  • تغییر در معماری خانه

اگر در خانه ای زندگی میکنید که ویلایی و قدیمی است و در  سقف خانه از رابط های چوبی و تیرک ها استفاده‌ شده است یا  دیوارها وسقف خانه  از سنگ شکل گرفته است می توانید با بازسازی و تراشیدن گچ روی آن تیرک ها را نمایان کنید .این کار باعث می شود تا ارتفاع سقف افزایش پیدا کند همچنین این طراحى باعث می شود ویژگی معماری خانه شما نمایان شود.

  • مبلمان با ارتفاع کوتاه را انتخاب کنید

    بلندتر نشان دادن سقف در طراحی داخلی

 اگر مبلمانی با ارتفاع کوتاه انتخاب کنید باعث می شود که نوعی خطای دید ایجاد شود و این کار کمک می کند تا سقف خانه شما بلندتر  به نظر برسد .

ویژگی دیگر مبلمان کوتاه این است که وقتی مبلمان روبروی پنجره ها و درب بالکن قرار گیرد مانع از ورود نور طبیعی نخواهند شد  انجام این کار در دکوراسیون داخلی باعث می شود منزل شما بزرگ تر و دلباز تر دیده شود.

  • از طراحی عمودی استفاده کنید

به کار بردن تزیینات و چیدمان عمودی باعث می شود که سقف بلندتر دیده شود و یا می‌توانید از یک کتابخانه عمودی استفاده کنید.به عنوان مثال  از تابلوها و یا قاب عکس های عمودی در طراحی داخلی روی دیوار به کار ببرید.

  • از پرده ها کمک بگیرید

    بلندتر نشان دادن سقف در طراحی داخلی

 برای بلندتر نشان دادن سقف خانه خود پرده ها را به چوب پرده هایی آویزان کنید که به سقف وصل شوند و یا در نزدیکترین فاصله به سقف پرده را نصب کنید.  این روش به شما کمک می کند تا ارتفاع سقف بلندتر  و پنجره ها از آنچه که هست بزرگتر به نظر برسد.  البته بهتر است ارتفاع پرده، از سقف تا کف زمین باشد تافضا چشمگیرتر شود .

  • از آینه ها استفاده کنید

    بلندتر نشان دادن سقف در طراحی داخلی

 به کار بردن آينه در طراحی داخلی گزینه مناسبی  برای خطای دید می باشد .

آینه ها فضا را روشن تر نشان میدهند و باعث می شود فضا از آنچه که هست بزرگتر و عمیق‌تر دیده شود. اما آینه های عمودی باعث می شود که سقف خانه شما بلندتر به نظر برسد به کار بردن آینه فضارا جذاب تر و شیک تر می‌کند.

  • نورپردازی های پنهان

سیستم های روشنایی پنهان که برای نورپردازی های سقفی استفاده می شود باعث می شود تا ارتفاع سقف کمتر شود برای پنهان کردن سیم کشی ها و سیستم روشنایی آنها یک سقف کاذب ایجاد خواهد شد .  برای پیشگیری از این اتفاق می توانید  از یک سیستم روشنایی مدولار  بر روی سقف  به کار ببرید تا خانه از آنچه که هست کوتاه تر نشود.

  • از تزیینات گچ‌ بری استفاده نکنید

از گچ بری ها در اطراف و  وسط سقف استفاده نکنید تا سقف شما کوتاه به نظر نرسد زیرا استفاده از  گچ بری ها تقریباً ۵ تا ۱۰ سانتی متر از ارتفاع سقف را در بر می گیرند.  اما اگر در خانه زندگی می کنید که سقف خانه شما دارای گچ بری می باشد حتما رنگ سقف با گچ بری ها مشابه باشد.

  •  استفاده از خطوط عمودی

    بلندتر نشان دادن سقف در طراحی داخلی

خطوط عمودی یکی از پرکاربردترین  روش ها برای بلند نشان دادن سقف خانه در بازسازی منزل است. از خطوط عمودی در هر فضایی که استفاده کنید ارتفاع آن مکان بلندتر به نظر می رسد .

خطوط عمودی یکی از محبوب ترین و پر کار برد ترین راه ها برای بلند نشان دادن ارتفاع می باشد.

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات