طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی داخلی اداری ماکسین در کشور چین

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانگونه که مطلع هستید امروزه در  بازسازی و دکوراسیون داخلی استفاده از روش های نوین و خلاقانه در پروژه های معماری از مهم ترین ارکان طراحی این پروژه ها است . اتفاقی که در چندین سال اخیر در بخش دکوراسیون داخلی اداری افتاده است توجه بیشتر طراحان به مفاهیم محیط زیستی است و تلاش آنها در استفاده از روش هایی است که همگام با محیط زیست باشد و ادغام این فضا با فضاهای اداری است . اکو گاردن یکی از این روش های نو و بدیع است که در جهان امروز بسیاری از توجه ها را به خود جلب کرده است .

امروز در در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم یکی از این پروژه ها را به اتفاق هم بررسی کنیم . این دفتر در شهر شانگهای چین قرار دارد .

این دفتر به مساحت 118.0 m2 و در سال 2018 ساخته شده است .

تعمیرات ساختمان دفتر جدید Muxin  با هدف ایجاد یک دفتر خالص با فضای باغ است. آنها 6 سطح مختلف باغچه را در یک فضای اداری 120 متر مربعی درست کردند و به هر کاربر یک باغ زیست محیطی می دهند .

ایده ی بکری که طراحان در این دفتر به کار برده اند ، دلیل جذابیت این پروژه شده است . آنها با قرار دادن تعدادی از باغچه های افقی و عمودی فضاها را تقسیم بندی کرده اند و به نوعی این باغچه ها مرزهای طبیعی هر منطقه به شمار میروند و به مناطق اجازه می دهد که در فضای کوچک یکدیگر نفوذ کنند در حالیکه حریم خصوصی لازم برای هر فضا ایجاد شده است  ، این یک تجربه فضایی بسیار خاص و ممتازی را برای این پروژه شکل میدهد .

معمار در این پروژه تمام توجه خود را صرف رابطه ی بین انسان ها ، طبیعت و فضا کرده است و این اتمسفر جاری در فضا است . طراحان تلاش میکنند تا تجربه هایی که مردم در این فضا دارند و ارتباط آنها با طبیعت  را منعکس کنند . آنها مرزهای داخلی و خارجی قسمت های مختلف را محو کردند که این هم از طریق ایجاد این باغچه ها و هم بخاطر استفاده از متریال یکدست سفید برای سطوح و دیوار ها انجام پذیر شده است .

حال که صحبت از متریال و اجرای دکوراسین اداری  شد بیایید نگاهی دقیق تر به این مسئله داشته باشیم .

طراح برای کف ، سقف و دیوار ها از رنگ یکدست سفید استفاده کرده است و هیچ تداخل رنگ و متریالی در این دفتر به چشم نمیخورد . او معتقد است استفاده از رنگ سفید خالص اتمسفر و رابطه ی فضایی را مستحکم تر میکند و باعث میشود گیاهان به کار رفته در داخل شاداب تر ، آرام و آسوده تر جلوه کنند . او معتقد است فضای سفید منجر به تمرکز در کار می شود .

اگر نگاهی نیز به باغچه ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد طراح تلاش کرده است تا انواع فضاهای باغچه ای را در داخل دفتر خلق کند . باغچه ها در فضاهای بسته ، نیمه شفاف و شفاف قرار دارند .

حال وقت آن است پلان این دفتر جذاب را بررسی کنیم . یک منطقه بزرگ از پارتیشن های شفاف، نیمه شفاف با باغچه به هم پیوسته است تا یک مرز فضایی نرم تر ایجاد شود.

نکته ای که در پلان این دفتر جالب توجه است این است که فضایی به نام اتاق وجود ندارد و فضاها در ترکیب و هماهنگ با یکدیگر و باغچه ها هستند اما به گونه ای ادغام شده اند که حریم خصوصی فضاها نیز حفظ شود .

قسمت کنفرانس و منطقه چای خوری توسط باغچه ها احاطه شده اند تا این مناطق حالتی شبیه جزیره ای کوچک در این اداره پیدا کنند و آرامش لازم برای این فضا ها ایجاد شود . پارتیشن های شیشه ای قابل انعطاف، حفظ حریم خصوصی و انعطاف پذیری اتاق جلسه را فراهم می کنند .

در انتهای باغچه ها  یک دفتر نسبتا خصوصی و مستقل جا خوش کرده است ، قسمت های نسبتا کوچک و همه جانبه نیز می تواند به عنوان محلی برای کار مورد استفاده قرار گیرد تا کارکنان در یک محیط کاری آرام و مطبوع بر روی کارشان تمرکز کنند .

یک گیاه بلند از طریق یک آتریوم کوچک به طبقه اول رشد میکند و به طبقات این اجازه را میدهد که ارتباط بیشتری از جهت عمودی داشته باشند و این فضای کار بزرگ در طبقه اول را به دو قسمت تقسیم میکند .

راه پله ای که به طبقه اول منتهی می شود سبک و قدرتمند است. طبقه اول به "پاسیو" در طبقه همکف متصل می شود. از طریق این بخش ، گیاهانی که در این فضا رشد می کنند، به بالا و پایین نفوذ می کنند و هوا به صورت آزاد در این فاصله به گردش در  می آید و چشم انداز در شکاف فضایی یک حس خارجی از فضای اصلی را نشان میدهد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات