طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی داخلی اداری بووین ویتنام

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 شهریور 1398 در ساعت 11 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانگونه که مطلع هستید امروزه در  بازسازی و تعمیرات ساختمان استفاده از روش های نوین و خلاقانه در پروژه های معماری از مهم ترین ارکان طراحی این پروژه ها است . اتفاقی که در چندین سال اخیر در بخش دکوراسیون داخلی اداری افتاده است توجه بیشتر طراحان به مفاهیم محیط زیستی است و تلاش آنها در استفاده از روش هایی است که همگام با محیط زیست باشد و ادغام این فضا با فضاهای اداری است . اکو گاردن یکی از این روش های نو و بدیع است که در جهان امروز بسیاری از توجه ها را به خود جلب کرده است .

امروز در در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم یکی از این پروژه ها را به اتفاق هم بررسی کنیم . این دفتر در شهر هو چی مین ویتنام قرار دارد .

این دفتر به مساحت 160.0 m2 و در دو طبقه در سال 2018 ساخته شده است .

بازسازی ساختمان دفتر جدید با هدف ایجاد یک دفتر خالص با فضای باغ است.

بازسازی دکوراسیون اداری

این دفتر در مجاورت خیابانی شلوغ قرار دارد و این مکان که یک ساختمان قدیمی است به مدت 15 سال بلااستفاده و متروکه باقی مانده بود . ارزش املاک در این منطقه بسیار پایین است و در واقع ارزش اقتصادی برای صاحبان خانه ها و مردم ندارد.

تیم معماری این پروژه با ایده ی استفاده ی مجدد از این مکان متروکه وارد عمل شدند و آن را به یک مکان آرامش بخش و فضایی آرام برای کارکنان و مراجعه کنندگان تبدیل کردند . هدف آنها این بود که این مکان را به فضای الهام بخش برای کارکنان و مردم تبدیل کند .

معمار در این پروژه تمام توجه خود را صرف رابطه ی بین انسان ها ، طبیعت و فضا کرده است و این اتمسفر جاری در فضا است . طراحان تلاش میکنند تا تجربه هایی که مردم در این فضا دارند و ارتباط آنها با طبیعت  را منعکس کنند . آنها مرزهای داخلی و خارجی قسمت های مختلف را محو کردند که این هم از طریق ایجاد فضاهای سبز و باغچه ها و هم بخاطر استفاده از متریال های باقی مانده از این ساختمان قدیمی مانند بلوک های بتنی در ترکیب با متریال چوبی که به این ساختمان اضافه شده ، بوده است.

حال که صحبت از متریال دکوراسیون اداری شد بیایید نگاهی دقیق تر به این مسئله داشته باشیم .

طراحی دکوراسیون اداری

معمار این پروژه از باقی مانده ی بلوک های سیمانی ساختمان قدیمی استفاده کرده است و در طبقه دوم شاهد به کار برده شدن این متریال هستیم . هم چنین استفاده از چوب های طبیعی برای قفسه ها و کمدها و هم چنین مبلمان و میز های کار توانسته است این مکان را به فضای طبیعت نزدیک تر کند . در کنار این متریال ها کفپوش بتنی و رنگ سفید سقف ها و دیوار طبقه همکف قرار دارد .

اگر نگاهی نیز به باغچه ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد طراح تلاش کرده است تا انواع فضاهای باغچه ای را در داخل دفتر خلق کند . استفاده از گلدان های کوچک بر روی میزهای کار طراوت و شادابی خاصی را در کل فضا پخش کرده است .

حال وقت آن است پلان این دفتر جذاب را بررسی کنیم .

نکته ای که در پلان این دفتر جالب توجه است این است که فضایی به نام اتاق وجود ندارد و فضاها در ترکیب و هماهنگ با یکدیگر و باغچه ها هستند اما به گونه ای ادغام شده اند که حریم خصوصی فضاها نیز حفظ شود .

در طبقه همکف قسمت های کاری و اداری قرار دارد اما در طبقه اول عملکردها متفاوت با طبقه همکف است.

قرار دادن یک میز بیلیارد در طبقه اول و فضای نشیمن و استراحت در کنار آن این طبقه را به فضایی آرام و جذاب برای استراحت کارکنان و گذران اوقات بین فعالیتشان تبدیل کرده است.

هم چنین در این طبقه استفاده از نورگیر سقفی شیشه ای که قابل باز شدن نیز هست باعث شده فضا کاملا از نور طبیعی روز بهره مند شود و باغچه ای که در زیر این نورگیر قرار دارد ، به آسانی از نور استفاده کنند و گیاهان رشد کافی را داشته باشند .

اجرای دکوراسیون اداری

از دیگر ایده های این طراحی دکوراسیون اداری برای جبران فضای کم طبقه اول ، قرار دادن جعبه های چوبی و یک میز برای زمان های گفت و گو و جلسات کارکنان بود که این جعبه ها در مواقعی که به آنها نیازی نبود در گوشه ای از طبقه جمع میشوند تا فضا برای حرکت و رفت و آمد کارکنان باز شود و در مواقع لزوم جعبه ها دور یک میز چیده میشوند و کارکنان دور آن به بحث و تبادل نظر میپردازند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات