طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه ی 50 متری در مسکو روسیه

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 شهریور 1398 در ساعت 13 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی منزل  همیشه از مهم ترین اهداف معماران بوده و هست . تا بتوانند خانه ای که به دلیل بی توجهی رو به نابودی است را دوباره تعمیر و آن را به فضایی برای زندگی تبدیل کنند  . پروژه ای که امروز میخواهیم در  شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم  طراحی دکوراسیون منزل  خانه ای در شهر مسکو روسیه میباشد .

این خانه ی 50 متری در سال 2018 ساخته شده است. نامی که برای این پروژه به کار رفته است روح کپنهاگن است .

بازسازی منزل

حال دلیل این نامگذاری چیست ؟

مشتری این خانه که سالها در کپنهاگن دانمارک زندگی میکرد و با توجه به سبک خانه های آنجا به فضاهای مینیمالیستی و بدون پرده در پشت پنجره ها عادت داشت و در آنجا احساس راحتی میکرد به علت شغلش به روسیه نقل مکان کرد و یک خانه ی معمولی 50 متری را به همراهی یک تیم معماری روسی مطابق میلش بازسازی کرد .

این خانه که قبلا فضایی سرد و بی روح متناسب با شرایط مسکو بود ، معمار با توجه به سلیقه ی مشتری دانمارکی اش طی روند بازسازی و تعمیرات ساختمان  این فضای بی روح را با از بین بردن پرده های پشت پنجره و رنگ کردن بیشتر فضاها آن را به خانه ای باب میل مشتری تبدیل کرد.

معمار ، این خانه که اتاق نداشت و فقط از آشپزخانه ، سرویس و فضا غذاخوری و نشیمن تشکیل شده بود را با ایجاد یک اتاق خواب مناسب با متراژ خانه ، آشپزخانه و فضای نشیمن را با هم ترکیب کرد .

در فضای داخلی این خانه ، معمار از رنگ های صورتی و آبی ملایم در ترکیب با دیوار های سفید این خانه استفاده کرد که ترکیب این سه رنگ هارمونی جالبی برای خانه رقم زد .

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  معمار با استفاده از همین دو رنگ صورتی و آبی ، کابینت ها و یخچال را رنگ کرد و سقف آشپرخانه را نیز صورتی کرد تا فضای آشپزخانه که در فضای نشیمن ترکیب شده بود بتواند شخصیت فضایی مختص به خود را داشته باشد و بتواند خودش را تعریف کند . هم چنین از دیگر ایده هایی که به تعریف فضای آشپزخانه کمک کرد ،  کاشی های چینی شکسته در کف آشپزخانه بود که آنرا از کفپوش چوبی فضای نشیمن متمایز میکرد .با قرار دادن یک میز و دو صندلی کوچک در فضای بین آشپزخانه و نشیمن توانست قسمت غذاخوری را نیز در این خانه ایجاد کند . حضور یک پنجره در این قسمت نور طبیعی روز را بر روی این رنگ های صورتی و آبی پخش میکرد و فضایی دلنشین را ایجاد میکند.

به دلیل فضای کم این خانه معمار تمام رادیاتور ها را از سطح زمین جدا کرد و آنها را بر روی دیوار نصب کرد .

اما در قسمت نشیمن ، معمار با قرار دادن یک مبل راحتی که یکی از آنها حالتی تخت دارد تا مشتری بتواند به راحتی روی آن دراز بکشد و به تماشای تلویزیون که روبروی آن و بر روی دیوار نصب است ، بنشیند .

هم چنین یک میز کوچک کنار این مبل ها با یک گلدان بر روی آن از دیگر عناصر موجود در این فضای نشیمن است .

بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل

منابع نوری این بازسازی منزل نیز کاملا مینیمالیستی طراحی شده اند ، استفاده از  لامپ های مخفی در سقف و حضور یک چراغ دیواری تمام سیستم روشنایی این خانه را تشکیل میدهند . کف این فضا نیز همانطور که گفته شد چوبی است اما قسمتی که سرویس و حمام و اتاق در آن قرار دارد از طریق همان کاشی هایی که در آشپرخانه استفاده شده است از فضای نشیمن جدا شده است .

اما در اتاق خواب طراحی چگونه است ؟ در اتاق خواب با ایجاد یک لایه رنگ آبی ( همان رنگ کابینت ها ) در سطح پایین به اضافه یک لاین رنگ خردلی مابین این رنگ و رنگ سفید در سطح بالایی ، کل رنگ دیوار ها را پوشش میدهد . یک تخت دو نفره به اضافه یک میز کار که به دیوار چسبیده شده است مبلمان این اتاق را تشکیل میدهد . یک کمد در این اتاق نیز برای نگهداری وسایل و لباس ها ایجاد شد .

در فضای نشیمن این خانه نیز یک خطی آبی در پایین و در امتداد دیوار در کل فضا ایجاد شد که دور قاب درهای سرویس و اتاق خواب نیز کشیده شد و حس ارتباط فضایی بین قسمت های مختلف این خانه را تداعی میکند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات