طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه ای در اکراین

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از آنجا که هدف ما در شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا معرفی برترین و جذاب ترین آثار معماری در اقصی نقاط جهان است ، امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط طراحی دکوراسیون منزل  و  تعمیرات ساختمان  و البته طراحی دکوراسیون اداری قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور اکراین را برای شما معرفی کنیم .

این خانه ی 100 متری در سال 2017 به مرحله اجرا در آمده است .

این بازسازی ساختمان 100 متری برخلاف وسعت زیادش برای زندگی یک فرد طراحی شده است . مشتری تقاضای یک محیط رنگارنگ با حضور یک باغچه داشت ، همچنین خواستار فضاهایی چون اتاق یوگا ، محلی برای مطالعه همراه با کتابخانه و اتاقی برای مهمانان بود .

طراح با قرار دادن پنجره های بزرگ و سرتاسری از کف تا سقف باعث شده است نور طبیعی تمام فضای نشیمن و آشپزخانه را روشن کند و یک دید و چشم انداز فوق العاده را برای فرد داخل خانه به ارمغان آورد .

در پشت این پنجره ها و در فضای داخلی خانه ، معمار خواسته ی کارفرما را به اجرا در آورده است و باغچه ی سرتاسری را در پشت پنجره ایجاد کرده است  و در پشت این باغچه نیز تلوزیون بزرگی قرار داده شد تا کارفرما با نشستن بر روی کاناپه ، خط بصری تلویزیون ، باغچه و چشم انداز شهر را در دیدرس داشته باشد .

اما معمار درخواست دیگر کارفرما که خواستار یک محیط رنگی بود را نیز با تنوع رنگ در مبلمان فضای نشیمن و اتاق خواب را به اجرا در آورد . استفاده از کاناپه راحتی صورتی و صندلی های تک نفره زرد در فضای نشیمن در کنار تنوع رنگی کف ، کمدهای موجود در این فضا و فرش پهن شده در زیر مبلمان همه در ترکیب با هم یک هارمونی مناسب ایجاد کرده است .

تمام کمد ها و قفسه ها و پارتیشن ها از چوب ساخته شده اند تا آنها را نرم و متعادل با فضا نشان دهد .

در این آپارتمان سه نوع چوب از درخت های مختلف با هم ترکیب شده اند :  چوب بلوط با الگوی فیش بون در کف خانه ، تخته چند لا در حمام و و چوب گیلاس برای کمد ها و قفسه ها .

دو اتاق خواب اصلی و اتاق خواب مهمان توسط یک دیوار کنترل هوشمند خانه ، از یکدیگر جدا میشوند و یک پنجره بزرگ در این قسمت نیز توانسته است نور طبیعی را به هر دو اتاق برساند و اگر دیواری وجود می داشت مانع از رسیدن نور خورشید به یکی از اتاق ها میشد . استفاده از فرش رنگارنگ در زیر تخت خواب اتاق ها که در ترکیب با رنگ های داخلی است ، از دیگر نکات طراحی این قسمت است .

طراحی پلان این بازسازی منزل به گونه ای بوده است که امکان دسترسی از هر فضا به فضای دیگر را بدهد و سیرکولاسیون فضایی را راحت تر میکند . مثلا میتوان از اتاق خواب و نشیمن به سرویس بهداشتی و کمد لباس ها دسترسی پیدا کرد و با قرار دادن یک درب چوبی نیز میتوان حریم خصوصی اتاق خواب ها را حفظ کرد .

در حمام نیز دیوارهای پوشیده شده از تخته چند لایه و پارتیشن ساخته شده از چوب بلوط ، فضای دوش ، وان و توالت را از سینک و کمد لباس جدا میکند .

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  نیز از چوب های گیلاس که در بقیه قسمت ها خانه بکار رفته است ، استفاده شده است . آشپزخانه ی جزیره ای شکل این قسمت با قرار دادن یک پیشخوان سفید و سینک وگازی استیل و به رنگ تیره و همچین در جلوی این فضا ، میزهای غذاخوری که از چوب های متفاوت با چوب های استفاده شده در کابینت است ، همه و همه در ادامه درخواست کارفرما بر رنگی کردن فضای داخلی است و باید یادآوری شود تنوع رنگ همیشه باعث زیبایی و جذابیت کار نمیشود اما دلیلی که این تنوع رنگ در مبلمان و متریال این خانه باعث زیبایی کار شده است ، برمیگردد به توانایی طراح که بداند از چه ترکیب رنگی در کنار چه متریالی باید استفاده کند تا فضا حالت نامفهوم و گیج کننده به خود نگیرد .

10 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات